Pagina 1 van 3
Achteras
Geplaatst: wo 7 sep, 2011 22:01
door theoenmarion
Hallo, Ben ik weer!
Ik zie dat, nu de koets er af is, dat de l-achterdraagarm wat viezig is. Zou ik de keerring moeten vervangen? Het schijnt nogal veel werk te zijn? Mij zelf lijkt het nog niet dramatisch, maar wat is jullie mening?
Geplaatst: wo 7 sep, 2011 22:17
door Geert
Kzieniks
Geplaatst: wo 7 sep, 2011 23:21
door theoenmarion
Geert schreef:Kzieniks
Dit misschien?
Geplaatst: wo 7 sep, 2011 23:40
door lordmaster1
Ik zie nog niks bijzonders.
Geplaatst: do 8 sep, 2011 12:43
door Eminence Grise
ik denk dat die die vlek aan de binnenzijde bedoeld. kan ook gewoon vet zijn wat er uit loopt. Volgens mij zit aan die kant alleen een vilten ring.
Overigens....welke kleur groen is de eend..??
Geplaatst: do 8 sep, 2011 12:48
door Bull Frog Bleu
Zie ook weinig.
Als het vet is uit draagarm lager is het wel verstandig even te kijken hoe de smering nu is. Komt niet vaak voor maar droge lagers is niet fijn.
Geplaatst: do 8 sep, 2011 12:49
door André Post
Nu je het toch zover uitelkaar hebt liggen, kan het natuurlijk geen kwaad
om de conditie van de draagarm lagers te controleren en weer wat nieuw vet aan te brengen.
Geplaatst: do 8 sep, 2011 13:07
door theoenmarion
Eminence Grise schreef:ik denk dat die die vlek aan de binnenzijde bedoeld. kan ook gewoon vet zijn wat er uit loopt. Volgens mij zit aan die kant alleen een vilten ring.
Overigens....welke kleur groen is de eend..??
De kleur is Groen! Zijn er verschillende kleuren in groen? Deze is een beetje lichtgroen. Vanwaar de interesse?
Geplaatst: do 8 sep, 2011 14:27
door Eminence Grise
bij 2cv is groen niet zo maar groen hoor. Er zit een wereld van verschil tussen vert bamboo en vert tuillerie.....
Van de laatste rijden er nog maar een paar rond bv (en mijn dochter heeft er 1 van ) We zoeken nog een goeie linkerdeur in die kleur.....
Geplaatst: do 8 sep, 2011 15:48
door theoenmarion
Eminence Grise schreef:bij 2cv is groen niet zo maar groen hoor. Er zit een wereld van verschil tussen vert bamboo en vert tuillerie.....
Van de laatste rijden er nog maar een paar rond bv (en mijn dochter heeft er 1 van ) We zoeken nog een goeie linkerdeur in die kleur.....
Hoe vind ik welke kleur de mijne heeft?
Dit staat volgens mij niet op het type plaatje.
Geplaatst: do 8 sep, 2011 16:21
door Tom Duckpower
Ziet eruit als Vert Bamboo, AC 533 / GRH / ERJ vert bamboo
kleurnummer zou links (als je voor de auto staat) op het schutbord moeten staan, samen met het 4 cijferige ORGA-nummer waarmee je de productiedatum kunt achterhalen.
Geplaatst: do 8 sep, 2011 18:11
door Tom Duckpower
Tom Duckpower schreef:Ziet eruit als Vert Bamboo, AC 533 / GRH / ERJ vert bamboo
kleurnummer zou links (als je voor de auto staat) op het schutbord moeten staan, samen met het 4 cijferige ORGA-nummer waarmee je de productiedatum kunt achterhalen.
Kwam deze foto op je site tegen:
Links ins het kleurnummer
ERJ is de kleur en d is de fabrikant van de lak
S staat voor Synthetische lak.
dat andere nummer is het ORGA nummer
via deze calculator kun je dat omrekenen naar de productiedatum:
http://www.2cv.nl/historie/orga.html
komt neer op: October 22, 1986 (3635)
Revissie
Geplaatst: za 10 dec, 2011 18:52
door theoenmarion
Vandaag de achteras met de haakse slijptol blank gemaakt en gedemonteerd. Ik had geluk dat de traverse bouten met kopervet in waren gesmeerd, gingen gemakkelijk los.
Geplaatst: za 10 dec, 2011 20:03
door RobM
is die natte plek op de achteeras geen HLM van de remmen?
Je kan die kunststof dop er nu zo afhalen en dan kan je in de as kijken. Misschien wat te zien?
Gr Rob
Geplaatst: za 10 dec, 2011 20:18
door theoenmarion
RobM schreef:is die natte plek op de achteeras geen HLM van de remmen?
Je kan die kunststof dop er nu zo afhalen en dan kan je in de as kijken. Misschien wat te zien?
Gr Rob
Je bedoelt op de bovenste foto? Nee, dat is van de WD40. Hier heb ik de bouten regelmatig mee ingespoten, hierna gingen ze gemakkelijk los.
De doppen heb ik er af gehad om ook de randen goed blank te krijgen. Ik moet wel een remcilinder vernieuwen. Deze zat vast. ik heb hem wel weer redelijk gangbaar kunnen krijgen, kan ik dan ook volstaan met een reparatie setje of heb ik dan kans op lekkage? En heb jij ervaring met het vervangen van een remleiding? Ik heb de leiding bij de cilinder door moeten zagen, de wartel ging niet los. Ik zit er aan te denken om een nieuw stuk vanaf het midden van de achteras te vernieuwen. Is dat te doen of is het klote werk?