Pagina 1 van 3
inhouden laatse stukje eerste trap
Geplaatst: do 22 sep, 2011 11:28
door ejfrolich
Hallo allemaal.
Inmiddels heb ik bijna 1000km gereden met mijn nieuwe aanwinst. Een Club uit '86.
Ik loop tegen een vervelend probleem aan. Als ik probeer om 80 a 90 te rijden dan heeft de motor last van inhouden. 50 rijden gaat prima en ook 110 a 120 is geen probleem. Zelf denk ik dat dit het punt is aan het einde van de eerste trap. Iets meer gas geven geeft het gevoel alsof er ineens meer mengsel is. Dat lijkt mij het begin van de tweede trap.
Wat kan de oorzaak zijn van dat inhouden? Is die overgang tussen trap 1 en 2 afstelbaar?
Kortom wat is jullie idee.
Geplaatst: do 22 sep, 2011 12:15
door backfire
Mijn idee is om je avatar iets kleiner te maken en inderdaad kan overgang zijn tussen 1e en 2e trap. Officieel niet nastelbaar, maar dat is het natuurlijk wel. Echter is dit blijkbaar een secuur klusje. Het zijn tenslotte bewegende en slijtende onderdelen.
Geplaatst: do 22 sep, 2011 12:16
door backfire
Oh en wel jammer dat je een club hebt met special koplampen.
Geplaatst: do 22 sep, 2011 16:22
door ejfrolich
Ok... Het is afstelbaar, het is een secuur klusje en dan nu de hamvraag...hoe doe je dat dan???
En ja ik heb een club met special lampen. Ik twijfel nog. Ik vind ronde lampen erg mooi. Ik kan ze zo ruilen voor 4-kanten.
Ik blijf nog even denken, goed?
Geplaatst: do 22 sep, 2011 18:57
door dyane_maniac
treed het probleem op als je juist wil accelereren? dan is het waarschijnlijk je acceleratie sproeier of dat membraampje. als je de slang van de carb hebt, en je geeft met de hand gas, moet er zodra de tweede trap open gaat een (flink) straaltje benzine uit die sproeier komen.
Geplaatst: vr 23 sep, 2011 00:20
door ejfrolich
Nee, als ik wil accelereren gaat het juist goed. Juist het end van de eerste trap is het probleem. constant 50 rijden gaat nog goed maar constant 80 voel je inhouden. Even een stukje verder intrappen en de tweede trap zorgt voor vlot door accelereren.
Heb vandaag de buitenkant van de carb schoon gemaakt en daarna alle bewegende asjes ingespoten met PTFE spray. Dat lijkt nu iets te helpen.
Geplaatst: vr 23 sep, 2011 18:50
door ejfrolich
Op het moment dat de tweede trap begint komt er keurig benzine uit het spruitstuk lopen, dat zit dus wel goed. Het smeren van de asjes lijkt verbetering te geven dus nog maar even aankijken.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je dit afstelt?
Geplaatst: vr 23 sep, 2011 20:00
door Willem2
Valt dit ook niet onder de garantie?
Geplaatst: vr 23 sep, 2011 20:42
door André Post
Misschien toch even de eerste trap sproeier schoonmaken.
Doe ik altijd met een tandenstokertje.
De sproeier er uit pakken als hij los ligt gaat goed met een houten satéprikker.
Geplaatst: vr 23 sep, 2011 23:54
door ejfrolich
We hebben het er al wel over gehad. Het idee was om eerst eens 1000km op de klok te zetten. De auto heeft minimaal 6 jaar stil gestaan. Schoonmaken van alle asjes en glijpunten en opnieuw smeren heeft het meeste effect gehad. Ja het is garantie maar ik wil ook gewoon snappen hoe het zit en wat er aan te doen.
Gewoon dom naar een garage gaan en opdracht geven is niet helemaal mijn stijl zeg maar. Onderhoud doe ik graag zo veel mogelijk zelf.
Geplaatst: za 24 sep, 2011 19:02
door Ramon
wat ik bijna bij al mijn eendjes doe is de primaire sproeier (102) vervangen voor een 110, probleem 9 van de 10 keer opgelost.
Geplaatst: zo 25 sep, 2011 00:31
door ejfrolich
Ha Ramon,
Leuk idee die sproeier. Ik neem aan dat dit er voor zorgt dat je harder kunt rijden in de eerste trap. Wat voor invloed heeft het op je verbruik, word het lager of juist hoger?
Vandaag bleef ineens het gas hangen... Eerst dacht ik dat het pedaal de boosdoener was. Nee dus, netjes gesmeerd en soepel. de terugtrekveer dan? Nee keurig heel en strak. De kabel dan, nee hoor soepel en gangbaar. Iets in de carburateur gaat mis. Ik kan alleen niet ontdekken wat verdorie. Een keer het pedaal aantikken helpt wel. De gasklep komt ook helemaal terug tot de stelschroef...
Enfin, kinderziektes zullen we maar zeggen... Wat kan het zijn
Geplaatst: zo 25 sep, 2011 10:16
door tweeceevee
Kijk eens de veertjes op de gasklep as nog heel zijn. Als die gebroken is,wil het gas wel eens blijven hangen.
Geplaatst: zo 25 sep, 2011 10:37
door backfire
waarschijnlijk wat vuil dat loskomt door de smeerbeurt, in geval van twijfel gewoon wat naaimachineolie gebruiken om te smeren.
Geplaatst: zo 25 sep, 2011 10:52
door ejfrolich
Veertjes van de gasklep...? Ik weet van de grote terugtrekveer. Die is heel en strak. Wat zit er nog meer aan veren? Ik zie wel als ik er voor sta aan de rechterkant een plaat met een grote ovale opening. Aan de carb kant zit een klein nokkje, hier zit echter niks aan... Is dat wat je bedoelt?