Restauratie 2cv6 '85

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Restauratie 2cv6 '85

Bericht door tweeceevee » zo 25 sep, 2011 14:51

December vorig jaar kwam ik langs een openstaande garagebox bij ons op het dorp, met daarin een 85er 2cv en de eigenaar.
Praatje gemaakt, en het bleek dat die 2cv daar reeds 10 jaar gedemonteerd gestald stond.

zo trof ik de 2cv aan.

Afbeelding

De eigenaar was 10 jaar geleden enthousiast begonnen de 2cv te demonteren samen met zijn zoon, met de bedoeling hem te gaan opknappen/restaureren, en heeft het laswerk toen uitbesteed aan een 2cv garage.
Na het laswerk is de 2cv weer in de garage beland, en door omstandigheden is er daarna niet meer naar omgekeken.
Na 10 jaar wist de eigenaar eigenlijk niet hoe de 2cv weer in elkaar hoorde, en hij was toen van plan om hem op te laten halen door de oud ijzer boer.
Die man om weten te praten om toch door te zetten met de opknapperij van de 2cv, en mijn hulp aangeboden.

Het chassis was destijds al vervangen door de 2cv garage,en goed behandeld met diverse middelen, dus dat is nog prima, blokje heb ik nagekeken, en voorzien van nieuwe zuigers en cilinders/oliekoeler/koppeling+ drukgroep/123,en de koppen heb ik gereviseerd.
loopt weer prima, maar er komt ook nog een andere niet originele olievulpijp op.

De remmerij zat iets vast na 10 jaar stilstand en, dus de hrc, en de achterremcilinders , remblokken en remschoenen, en de complete remleiding maar vervangen.

Het laswerk deels overgedaan, daar dit in mijn ogen, en een bevriende apk keurmeester hier en daar niet erg goed vast zat(bodemplaten/voetenbak).

Toen heeft de eigenaar, die een passie voor plamuur en schuurpapier heeft,de carrosserie en de deuren onder handen genomen, en na een maand schuren kon de 2cv richting de spuiter voor de grondverf.

Afbeelding

De 2cv daar in 3 lagen grondverf gezet,en na dat dit droog was, de eend uitgeklopt (wat een k..te) klus, maar het resultaat mag er wezen.
Spiegelgladde deuren en nergens een meer een deukje of hobbel te ontdekken.
de spuiter heeft hem daarna nogmaals geschuurd en nagekeken,en hem toen in een diep blauwe metallic lak gezet (niet helemaal mijn ding,maar de eigenaar vond dit een hele mooie kleur.)

Afbeelding

Afbeelding

Nu staat de 2cv weer in de garage, en het is de bedoeling om hem rond de kerst af te hebben.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 25 sep, 2011 17:11

Donkerblauw metallic is ook niet mijn kleur, maar wel tof dat het zo is gelopen, wat zal de eigenaar straks weer gelukkig zijn.

Plaats reactie