Gereedschap voor 2cv6
- rene51
- Gebruiker
- Contacteer:
Gereedschap voor 2cv6
Hoi, Ik ben net weer eigenaar van een eend, na 40 jaar.
Ik deed vroeger altijd het grote en kleine onderhoud.
Vraag, welk gereedschappen heb ik nodig....(ben ik vergeten).
Ik heb nog een voelermaatje en een vetspuit , olieopvangbak over uit die tijd.
en wat schroevendraaiers en ringsleutels.
Ik wil verder een goede garagekrik kopen en as-steunen.
Ik wil ook een ratelsleutelset kopen, zodat ik niet alles te strak vast gaat draaien. Nog suggesties wat voor merk en wat voor inch ik moet hebben...Je hebt zoveel keus... En wat is de grootste maat sleutel die je moet hebben ???
Ik deed vroeger altijd het grote en kleine onderhoud.
Vraag, welk gereedschappen heb ik nodig....(ben ik vergeten).
Ik heb nog een voelermaatje en een vetspuit , olieopvangbak over uit die tijd.
en wat schroevendraaiers en ringsleutels.
Ik wil verder een goede garagekrik kopen en as-steunen.
Ik wil ook een ratelsleutelset kopen, zodat ik niet alles te strak vast gaat draaien. Nog suggesties wat voor merk en wat voor inch ik moet hebben...Je hebt zoveel keus... En wat is de grootste maat sleutel die je moet hebben ???
leuk, weer een eendje...
Je hebt allerlei kwaliteiten van de 5 euro bak tot A kwaliteit. Hoe meer je het gebruik, hoe betere kwaliteit je vaak verlangd, maar het ligt er ook aan wat je wilt uit geven. Met de goede spullen gaat het klussen vaak een stuk soepeler.
Mijn is aangeraden om naar een betere kluszaak te gaan en te starten met een goed B merk. Succes.
Mijn is aangeraden om naar een betere kluszaak te gaan en te starten met een goed B merk. Succes.
Een goede dopsleutelset is zeker makkelijk.
Tot ongeveer maatje 19 komt bij de eend voor.
Sleutel 8, 11, 14, 19 kom je veel tegen bij de eend, tussenliggende maten natuurlijk ook.
met de ratelsleutel bedoel je waarschijnlijk een torque sleutel.
Verder is voor sommige werkzaamheden speciaal gereedschap handig.
B.v. dop 44 voor achterremtrommels.
Tot ongeveer maatje 19 komt bij de eend voor.
Sleutel 8, 11, 14, 19 kom je veel tegen bij de eend, tussenliggende maten natuurlijk ook.
met de ratelsleutel bedoel je waarschijnlijk een torque sleutel.
Verder is voor sommige werkzaamheden speciaal gereedschap handig.
B.v. dop 44 voor achterremtrommels.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Waarom koop je niet in een keer goed gereedschap? Je hebt maar 1 keer de kosten van aanschaf en de rest van je leven plezier ervan! Gewoon een standaard doppenset 1/2 en eveventueel een kleinere doppenset, voelermaat, multimeter, setje schroevendraaiers tangen en ring-steek sleutels en je komt al een heel eind bij een eend!
Over de verschillende merken tja, ik kijk meestal wat er in de aanbieding is bij de grossier.
Aanraders zijn facom en gedore en voor de tangen knipex. Maar als je er niet teveel geld aan wilt uitgeven kun je ook altijd voor teng-tools of iets dergelijks gaan.
Succes met je keuze (ik vind gereedschap kopen tenminste altijd erg leuk).
Wil je advies stuur gerust een pm!
Over de verschillende merken tja, ik kijk meestal wat er in de aanbieding is bij de grossier.
Aanraders zijn facom en gedore en voor de tangen knipex. Maar als je er niet teveel geld aan wilt uitgeven kun je ook altijd voor teng-tools of iets dergelijks gaan.
Succes met je keuze (ik vind gereedschap kopen tenminste altijd erg leuk).
Wil je advies stuur gerust een pm!
Citroen 2cv6 special 1986
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik werk zelf nog met een doppenset die ik een jaar of 35 geleden heb aangeschaft. Het was gewoon een goedkope set. De ratel heb ik al een paar keer moeten vervangen maar de doppen heb ik nog steeds. Ik heb vorig jaar een ratel van Facom aan geschaft en ik wil de meest voorkomende doppen nu ook gaan vervangen voor een betere kwaliteit. Doppen met een zeskant zijn beter dan de twaalfkantige. Je kun overwegen om geen complete doppenset aan te schaffen maar gewoon de meest voorkomende maten maar dan van een goede kwaliteit.
De Facom heeft een draaibaar heft waardoor je makkelijk op moeilijk bereikbare plaatsen kunt werken. Zie de video http://www.youtube.com/watch?v=hJSCrVGXyic
Ik zou kiezen voor doppen 7, 8, 10, 11 en 13 met een ratel van 1/4" en doppen 13, 14 en 19 met een ratel van 1/2" . Dop 13 heb je niet nodig voor de eend maar is handig bij ander kluswerk (past op een m8 bout).
Een garagekrik kun je van Kinzo of Topkraft (Aldi) kopen, deze voldoen goed maar beginnen na een paar jaar wel te lekken. Soms zijn er ook complete sets bij de Aldi te koop.
De Facom heeft een draaibaar heft waardoor je makkelijk op moeilijk bereikbare plaatsen kunt werken. Zie de video http://www.youtube.com/watch?v=hJSCrVGXyic
Ik zou kiezen voor doppen 7, 8, 10, 11 en 13 met een ratel van 1/4" en doppen 13, 14 en 19 met een ratel van 1/2" . Dop 13 heb je niet nodig voor de eend maar is handig bij ander kluswerk (past op een m8 bout).
Een garagekrik kun je van Kinzo of Topkraft (Aldi) kopen, deze voldoen goed maar beginnen na een paar jaar wel te lekken. Soms zijn er ook complete sets bij de Aldi te koop.
Laatst gewijzigd door Boudewijn op di 4 okt, 2011 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Garagekrik is wel handig als je er 1 hebt wel een lift heeft van 50cm, zeker bij de eend. Assetunen maakt niet veel uit. Ik moet zeggen dat het lux gereedschap bij Gamma en Praxis zeker niet slecht is voor hobbymatig werk. Bahco van de Gamma is ideaal, zeer spelingsvrij en nette bekken. Grootste sleutel is maat 46 (Uit mijn hoofd) een 44 voor de naafmoeren.
46 is voor de veerpotmoeren, maar dat heb je niet regelmatig nodig.
Een standaard doppensetje voldoet prima. Daar zit meestal ook de 32 in voor de aandrijfasmoeren. En voor de achterste remtrommels zou je een keer een dop 44 aan kunnen schaffen.
Zelf ben ik begonnen met een uitgebreid setje van een bekende bouwmarkt. Doppen en ratels doen het nog steeds. De doppen hebben ook de luchtsleutel prima overleefd
Speciaal gereedschap heb je alleen nodig bij grotere klussen en niet voor standaard onderhoudsklusjes. Dus op voorhand hoef je dat nog niet aan te schaffen.
Een beetje goed gereedschap kost wat, maar het allerduurste aanschaffen is onzin.
Ondertussen heb ik wat duurder en professioneler gereedschap gekocht, maar dat was niet beslist nodig. Setje van de bouwmarkt is ook nog prima.
Een standaard doppensetje voldoet prima. Daar zit meestal ook de 32 in voor de aandrijfasmoeren. En voor de achterste remtrommels zou je een keer een dop 44 aan kunnen schaffen.
Zelf ben ik begonnen met een uitgebreid setje van een bekende bouwmarkt. Doppen en ratels doen het nog steeds. De doppen hebben ook de luchtsleutel prima overleefd
Speciaal gereedschap heb je alleen nodig bij grotere klussen en niet voor standaard onderhoudsklusjes. Dus op voorhand hoef je dat nog niet aan te schaffen.
Een beetje goed gereedschap kost wat, maar het allerduurste aanschaffen is onzin.
Ondertussen heb ik wat duurder en professioneler gereedschap gekocht, maar dat was niet beslist nodig. Setje van de bouwmarkt is ook nog prima.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Goedkoop is inderdaad niet altijd slecht. En doet meestal prima wat het doen moet.
Maar als je Facom, Gedore of een dergelijk merk hebt gebruikt wil je daarna niet anders meer.
Vooral de ratels zijn echt veel fijner.
Zeker niet iedereen heeft dat geld ervoor (over).
Maar als je je het kunt veroorloven, een A merk werkt simpelweg fijner.
Sluit mooier aan, slanker, etc.
Maar belangrijkste is natuurlijk, als je maar lol met sleutelen hebt!
Succes in ieder geval!
Greetz David
Maar als je Facom, Gedore of een dergelijk merk hebt gebruikt wil je daarna niet anders meer.
Vooral de ratels zijn echt veel fijner.
Zeker niet iedereen heeft dat geld ervoor (over).
Maar als je je het kunt veroorloven, een A merk werkt simpelweg fijner.
Sluit mooier aan, slanker, etc.
Maar belangrijkste is natuurlijk, als je maar lol met sleutelen hebt!
Succes in ieder geval!
Greetz David
-
- Regelmatige poster
Even snorren op Ebay of Marktplaats is ook leuk! Kijk in Duitsland, opsturen vanuit Duitsland hoeft niet duurder te zijn! Vaak setjes merkgereedschap voor weinig, soms ook setjes samengesteld uit meerdere merken.
Ik kocht laatst een 1/4" doppendoosje van Stahlwille voor 7o euro inclusief verzenden.
Afkomstig van het leger of andere overheidsinstelling. Normaal is zo'n set vele malen duurder!
Ik kocht laatst een 1/4" doppendoosje van Stahlwille voor 7o euro inclusief verzenden.
Afkomstig van het leger of andere overheidsinstelling. Normaal is zo'n set vele malen duurder!