Pagina 1 van 1

type plaatje

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 19:41
door theoenmarion
Weet iemand of ik kan zien of de motor welke nu in mijn 2cv zit, er ook af fabriek in zit? Kan ik dit ergens controleren/zien. Hetzelfde geld voor de versnellingsbak. Hieronder de foto van beide.Afbeelding
Afbeelding[/img]

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 20:20
door lordmaster1
Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 20:27
door Tom Duckpower
lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 20:32
door theoenmarion
Het RDW wil namelijk de gegevens van de fabriek controleren met mijn auto om goedkeuring van het chassisnummer geven. Nummer is namelijk waarschijnlijk zelf ingeslagen en nu willen ze wel kijken of de overige delen overeen komen met de auto. Ik heb dus het motornummer moeten doorgeven en als dit klopt willen ze komen kijken en de boel labelen.

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 20:41
door theoenmarion
Tom Duckpower schreef:
lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
Waar/hoe vindt ik de site van Jeroen Cats?

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 20:45
door theoenmarion
theoenmarion schreef:
Tom Duckpower schreef:
lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
Sorry, ik vond net een in memoriam van Jeroen Cats. kreeg even kippenvel. Phoe! maar ik zal het even aandachtig doorlezen.

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 20:55
door lordmaster1
Tom Duckpower schreef:
lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
Ja nou zie ik t, even verkeerd gekeken. Excuses!

Geplaatst: ma 10 okt, 2011 09:26
door AZL57
Het nummer op de bak is gewoon het onderdeelnummer van de deksel en inderdaad 2cv6

Geplaatst: zo 30 okt, 2011 11:42
door CitRoel
Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6. Toen heeft de RDW contact opgenomen met Citroën Nederland of het nummer van de motor ooit geleverd is samen met het chassis nummer. Dat klopte waarschijnlijk en toen was het goed. Het motornummer is dat ingeslagen nummer maar dat was wel duidelijk denk ik.
Ik geloof dat je zelf aan Citroën Nederland een homologatie formulier kan vragen, kost geloof ik 8 tientjes, en dan krijg je die gegevens.

Geplaatst: zo 30 okt, 2011 12:47
door theoenmarion
CitRoel schreef:Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6. Toen heeft de RDW contact opgenomen met Citroën Nederland of het nummer van de motor ooit geleverd is samen met het chassis nummer. Dat klopte waarschijnlijk en toen was het goed. Het motornummer is dat ingeslagen nummer maar dat was wel duidelijk denk ik.
Ik geloof dat je zelf aan Citroën Nederland een homologatie formulier kan vragen, kost geloof ik 8 tientjes, en dan krijg je die gegevens.
Het RDW heeft inderdaad deze gegevens van mijn auto ook gecheckt bij de fabrikant. Ik heb ondertussen akkoord gekregen van het RDW.

Geplaatst: zo 30 okt, 2011 13:36
door ejfrolich
Een A06/664 is de zelfde als een A06/644. Beide lage compressie blokken voor ron95. De 664 is vooral in Duitsland veel toegepast begrijp ik. In mijn '85 er Cub zit hij echter ook en dit is een puur Nederlandse auto.

Ik begrijp dat ze door de lagere compressie ook wat mooier rond lopen dan de hoog compressie blokken. Voor mijn blok geld dat zeker.

Geplaatst: zo 11 dec, 2011 16:08
door Sjoerdje
CitRoel schreef:Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6.
Moet je met je auto naar de RDW als deze een tijd geschorst is geweest? :shock:
Ik ging ervan uit dat alleen een APK-keuring noodzakelijk is. :?

Geplaatst: zo 11 dec, 2011 16:59
door theoenmarion
Normaal is een APK voldoende, maar in mijn chassis was het nummer zelf ingeslagen door de vorige eigenaar bij een chassiswissel. Dat was ook nog eens een keer niet goed leesbaar. Ik had geluk dat het RDW een goedkeuring gaf om het geheel te labelen, zodat ik de restauratie kan afmaken. Anders had ik de auto aan onderdelen kunnen verkopen.