voorruit lekt

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

voorruit lekt

Bericht door ejfrolich » wo 12 okt, 2011 21:08

Hoi iedereen,

Ja dat zal wel vaker gebeuren maar deze is toch wel weer bijzonder. Het water komt niet langs de sponning maar langs de ruit zelf naar binnen. We hebben een keurig gaaf rubber gebruikt. Op mijn verzoek wel de sponning gekit.

Nu lijkt het er op dat hiervoor de hele ruit er weer uit moet. Precies in het midden komt er zelfs als de auto stil staat water binnen...

Iemand nog een leuk idee?
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 12 okt, 2011 22:04

Kitten van een raamrubber, zonde. Gewoon raam er uit halen en met tectyl monteren, naar een paar dagen is het waterdicht en je raam kan er in de toekomst zonder problomen ook weer uit.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » wo 12 okt, 2011 22:59

Hoi,

Ja misschien zonde. Aan de andere kant is deze kit ook gewoon soepel en blijft dat. Van mijn Amazon weet ik dat ook dan de ruit er weer gewoon uit kan.
Het probleem zit hem alleen niet tussen de sponning en het rubber maar tussen het raam en het rubber. Ik zal eens kijken of ik iets tussen het raam en het rubber krijg en dan daar ook tectiel of zo tussen laten lopen. Dit is namelijk niet heel prettig merk ik. Was erg blij dat ik de lekkage van de ruitenwisserasjes kwijt was (heb nieuwe gemonteerd). Nu dit dus weer even verder puzzelen!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 13 okt, 2011 00:35

Weet je 100% zeker dat het je raam is, kun je zien waar het naar binnenkomt?

M.a.w. weet je zeker dat het niet je ventilatieklep is?

Suuces iig.

Greetz David :P

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » do 13 okt, 2011 09:48

Ha David,

Het water komt aan de onderkant van het raam bovenop het rubber naar binnen lopen. Is echt heel duidelijk te zien. Ik heb nog even aan condens gedacht. Dat bleek niet het geval. Rijdend in de eerste echte regenbui werd erg duidelijk dat er tussen rubber en raam water binnen komt.

We gaan zien hoe het opgelost kan worden.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 13 okt, 2011 10:12

Inderdaad een verfroerstokje of ander dun houtje tussen de ruit en het rubber frotten en dan ML-tectyl in laten lopen. De hele onderrand en een eindje om de hoeken. Enne: bij een volgende gelegenheid toch liever tectyl of vaseline gebruiken bij het monteren van een ruit.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 13 okt, 2011 18:24

Of een houten wasknijper splitsen, die is ook redelijk goed tussen rubber en glas te murwen.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » do 13 okt, 2011 20:07

Je kan dan beter een breed plamuurmes nemen, dan kan je het rubber goed naar voren halen om de kit er tussenaan te brengen
Eventueel met wat afplaktape om het mes tegen beschadegingen en je mes kan je tussendoor beter schoonmaken [ tape er af nieuwe er op ]]

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 13 okt, 2011 21:12

En het rubber iets voorverwarmen met een föhn of verfstripper.
Scheelt een slok op een borrel!

Succes!!

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » do 13 okt, 2011 23:07

Verfstripper, aanwezig!
Plamuurmes, aanwezig!
ML....ff kopen

Nou dan gaat het vast lukken dus. Ik ga mijn best doen!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 14 okt, 2011 12:05

best kans dat er langs de zijkanten, en dan met name wat hoger in de hoeken, langs het rubber water loopt dat naar binnen sijpelt ipv buiten blijft. Zo komt het dan op den duur onder het rubber terecht.

Ik ben ook lang aan het zoeken geweest toen dr tijd. Bij mij kwam het namelijk door een gaatje in de vierkante koker onder het raam.

En het water kwam daar doordat het rubber boven net niet helemaal goed zat, stond net een mm open eigenlijk.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 14 okt, 2011 17:09

Een kennis had een gesneuvelde voorruit, hij kreeg een nieuwe plus nieuwe rubber nu was zijn auto droog. Een nieuwe soepele rubber zal zich natuurlijk beter naar de opening vormen.
Ik heb een keer een truc gelezen in een duits oldtimer tijdschrift. Zij stelden een oude rubber in een kussensloop in de wasmachine te doen op lage temperatuur met alleen wasverzachter en water erin. Zo zouden de weekmakers in de rubber aangevuld kunnen worden???
Of het werkt ik weet het niet.
diverse Citroens, wat anders.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 15 okt, 2011 01:02

Hou je ons op de hoogte of het werkt!

Plaats reactie