Pagina 1 van 1
voorruit lekt
Geplaatst: wo 12 okt, 2011 21:08
door ejfrolich
Hoi iedereen,
Ja dat zal wel vaker gebeuren maar deze is toch wel weer bijzonder. Het water komt niet langs de sponning maar langs de ruit zelf naar binnen. We hebben een keurig gaaf rubber gebruikt. Op mijn verzoek wel de sponning gekit.
Nu lijkt het er op dat hiervoor de hele ruit er weer uit moet. Precies in het midden komt er zelfs als de auto stil staat water binnen...
Iemand nog een leuk idee?
Geplaatst: wo 12 okt, 2011 22:04
door backfire
Kitten van een raamrubber, zonde. Gewoon raam er uit halen en met tectyl monteren, naar een paar dagen is het waterdicht en je raam kan er in de toekomst zonder problomen ook weer uit.
Geplaatst: wo 12 okt, 2011 22:59
door ejfrolich
Hoi,
Ja misschien zonde. Aan de andere kant is deze kit ook gewoon soepel en blijft dat. Van mijn Amazon weet ik dat ook dan de ruit er weer gewoon uit kan.
Het probleem zit hem alleen niet tussen de sponning en het rubber maar tussen het raam en het rubber. Ik zal eens kijken of ik iets tussen het raam en het rubber krijg en dan daar ook tectiel of zo tussen laten lopen. Dit is namelijk niet heel prettig merk ik. Was erg blij dat ik de lekkage van de ruitenwisserasjes kwijt was (heb nieuwe gemonteerd). Nu dit dus weer even verder puzzelen!
Geplaatst: do 13 okt, 2011 00:35
door David
Weet je 100% zeker dat het je raam is, kun je zien waar het naar binnenkomt?
M.a.w. weet je zeker dat het niet je ventilatieklep is?
Suuces iig.
Greetz David

Geplaatst: do 13 okt, 2011 09:48
door ejfrolich
Ha David,
Het water komt aan de onderkant van het raam bovenop het rubber naar binnen lopen. Is echt heel duidelijk te zien. Ik heb nog even aan condens gedacht. Dat bleek niet het geval. Rijdend in de eerste echte regenbui werd erg duidelijk dat er tussen rubber en raam water binnen komt.
We gaan zien hoe het opgelost kan worden.
Geplaatst: do 13 okt, 2011 10:12
door achtpeter
Inderdaad een verfroerstokje of ander dun houtje tussen de ruit en het rubber frotten en dan ML-tectyl in laten lopen. De hele onderrand en een eindje om de hoeken. Enne: bij een volgende gelegenheid toch liever tectyl of vaseline gebruiken bij het monteren van een ruit.
Geplaatst: do 13 okt, 2011 18:24
door backfire
Of een houten wasknijper splitsen, die is ook redelijk goed tussen rubber en glas te murwen.
Geplaatst: do 13 okt, 2011 20:07
door blanc/rouge2cv
Je kan dan beter een breed plamuurmes nemen, dan kan je het rubber goed naar voren halen om de kit er tussenaan te brengen
Eventueel met wat afplaktape om het mes tegen beschadegingen en je mes kan je tussendoor beter schoonmaken [ tape er af nieuwe er op ]]
Geplaatst: do 13 okt, 2011 21:12
door David
En het rubber iets voorverwarmen met een föhn of verfstripper.
Scheelt een slok op een borrel!
Succes!!
Greetz David

Geplaatst: do 13 okt, 2011 23:07
door ejfrolich
Verfstripper, aanwezig!
Plamuurmes, aanwezig!
ML....ff kopen
Nou dan gaat het vast lukken dus. Ik ga mijn best doen!
Geplaatst: vr 14 okt, 2011 12:05
door Spookeend
best kans dat er langs de zijkanten, en dan met name wat hoger in de hoeken, langs het rubber water loopt dat naar binnen sijpelt ipv buiten blijft. Zo komt het dan op den duur onder het rubber terecht.
Ik ben ook lang aan het zoeken geweest toen dr tijd. Bij mij kwam het namelijk door een gaatje in de vierkante koker onder het raam.
En het water kwam daar doordat het rubber boven net niet helemaal goed zat, stond net een mm open eigenlijk.
Geplaatst: vr 14 okt, 2011 17:09
door AZL57
Een kennis had een gesneuvelde voorruit, hij kreeg een nieuwe plus nieuwe rubber nu was zijn auto droog. Een nieuwe soepele rubber zal zich natuurlijk beter naar de opening vormen.
Ik heb een keer een truc gelezen in een duits oldtimer tijdschrift. Zij stelden een oude rubber in een kussensloop in de wasmachine te doen op lage temperatuur met alleen wasverzachter en water erin. Zo zouden de weekmakers in de rubber aangevuld kunnen worden???
Of het werkt ik weet het niet.
Geplaatst: za 15 okt, 2011 01:02
door David
Hou je ons op de hoogte of het werkt!
Greetz David
