Pagina 1 van 2

carb probleem??

Geplaatst: za 15 okt, 2011 14:31
door Eminence Grise
tijdje terug, van het ene op het andere moment,problemen. Zodra ik het gas losliet viel de motor uit. Start wel weer gelijk dus dat scheelt. stationair sproeier (die met dat halve kopje..) verdraaid maar geen resultaat. Hele carb gedemonteerd en schoongemaakt.Nieuwe pakkingen erop en terug gezet. Stationair sproeier vervangen maar helaas...gas los...motor uit...
als ik de choke een beetje uittrek blijft ie wel lopen.
Heb ook het gevoel dat de motor bij gas geven niet goed oppakt...alsof ie even moet nadenken wat te doen...

wat kan het zijn...??

Geplaatst: za 15 okt, 2011 15:32
door Bull Frog Bleu
..heb/had hetzelfde probleem met mijn acadiane.
Precies zelfde symptomen. Met andere carburateur rijden als een nieuwe...oude erop en dan weer inhouden stationair broert draaien.
Ik verdenk het membraampje van dat vacuĆ¼m pompje maar dat zit ook bij revisiesetje toch?

Geplaatst: za 15 okt, 2011 16:04
door achtpeter
Klinkt toch alsof je stationair systeem niet meedoet. Bedoel je met "nieuwe pakkingen erop" dat je ook de grote vlotterdekselpakking hebt vervangen? Er is een serie met een verkeerd gaatje, dat zou er voor kunnen zorgen dat al je werk voor niets is geweest.
Afgezien daarvan: hebben we mischien te maken met een begripsverwarring? De stationaire sproeier is niet dat ding dat je kunt verdraaien. Dat is je mengselregelschroef. De stationaire sproeier is dat koperkleurige ding vooraan, waar een 8 mm sleuteltje op past.
Ook nog een mogelijkheid: hoofdsproeier eerste trap is weg of ligt los. En tenslotte: is je gasklepaanslag misschien wat te ver ingedraaid? Raar genoeg kan dat ook tot slecht oppakken leiden.

Geplaatst: za 15 okt, 2011 17:00
door Bull Frog Bleu
... gaat de motor juist niet sneller lopen als je de gasklepschroef helemaal indraait? of heb ik hem nou mis.
Iemand een foto van die verkeerde pakkingset? Dan zoek je je natuurlijk helemaal lam als dat verkeerd zit. Zit er dan ergens een kanaaltje dicht doordat er op de verkeerde plaats een gaatje is gestanst.

Geplaatst: za 15 okt, 2011 17:41
door achtpeter
Soms draait men de gasklepschroef iets te ver open omdat de stationaire sproeier dicht zit, het vlotterniveau ontregeld is o.i.d. Je kunt dan op het punt komen waar je een "gat in de carburatie" krijgt. Bedoeld wordt dan een dip in het toerental waar de eerste trap het moet overnemen van het stationaire systeem.
Een plaatje van die foute pakking heb ik niet. Kwestie van de oude en de nieuwe tegen elkaar houden,denk ik.

Geplaatst: di 18 okt, 2011 17:06
door Anton
Hierbij een plaatje van de goede en de foute pakking. De foto spreekt voor zich, zie ook het uitvergrote deel met de plaatsing van de pakking op de carburateur.
Afbeelding

Groet, Anton

Geplaatst: wo 19 okt, 2011 12:10
door Bull Frog Bleu
Dank Anton voor het verduidelijken van het verschil. Het is een duidelijke afwijking.

Is het Eminence Grise inmiddels gelukt de eend weer juist af te stellen?
Mijn oude carberateur had overigens nog de oude en dus de juiste pakking. Dus zoek de storing elders. De eerder besproken onderste sproeier zit er goed vast in. Stationair sproeier is open. Ben benieuwd of de oplossing gevonden is en zo ja waar het aan heeft gelegen.

Geplaatst: wo 19 okt, 2011 16:44
door Eminence Grise
lig even achter met van alles en vooral de eend.weer werkt ook niet echt mee.
Aangezien het probleem na het vervangen van de pakkingen niet veranderd is ga ik er vanuit de het niet aan de pakkingen ligt.
Als het ff kan ga ik de stationair sproeier maar een zoeken. ...

Geplaatst: wo 19 okt, 2011 19:20
door AZL57
naast de bezineleiding voor op de carburateur. Als je tenminste een dubbele carbu hebt.

Geplaatst: wo 19 okt, 2011 19:24
door Lurch
Ik heb exact dezelfde problemen gehad. Motor bleef alleen lopen met choke vol uit. Tijdens het koppelen stopte de motor eral mee.

De stationair sproeier is door geblazen met perslucht en de carborteur schoon gemaakt. Na dit een 2e maal te hebben gedaan was probleem weg! Suc6

Geplaatst: do 20 okt, 2011 07:50
door rusty
Laatst iets soortgelijks gehad, we dachten zeker te weten dat het aan de carburateur lag, maar het bleek uiteindelijk een defecte condensator te zijn (die was net vervangen, en ja t was een 'echte' valeo) dit is trouwens al de 2e keer dat we dat meemaken met dezelfde auto! (maar de vorige keer was al weer 2 jaar geleden)

maar carburateur schoonmaken kan iig geen kwaad :)

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: do 20 okt, 2011 08:37
door AZL57
He b je een filter in je benzine leiding? Zo ja hoe lang zit ie al erin? Ik heb dat probleem in frankrijk gehad met mijn eend. Toen we bij een kleine garage gestart hadden bleek het binnenwerk van de filter los te zitten en alle vuiligheid was in de sproeiers belandt.

Geplaatst: do 20 okt, 2011 18:55
door Eminence Grise
AZL57 schreef:naast de bezineleiding voor op de carburateur. Als je tenminste een dubbele carbu hebt.
...kijk daar kan ik wat mee...! zal er de komende dagen eens aan gaan draaien...

Geplaatst: do 20 okt, 2011 19:09
door achtpeter
Drapeer een lap voor je carburateur als je de stationaire sproeier losmaakt. Je zou de eerste niet zijn die hem in de afgrond ziet storten en nooit meer terugvindt.

Geplaatst: di 25 okt, 2011 18:35
door Eminence Grise
net even tijd om naar de carb te kijken. stationairsproeier was niet vuil. Toch maar even naar het inlaatspruitstuk gekeken en wat schets mijn verbazing.?
Mijn verbazing schetst dat er een moer helemaal los zit. Kon hem met de hand zowat eruit trekken. Schroefdraad was zo te zien ver op. Een nieuwe M7 pakt helaas niet, althans niet ver genoeg. Een iets langere m7 wel maar die kwam dan weer niet tot op het spruitstuk.
Wat nu....?????