Pagina 1 van 3

Koeltunnel overleden..

Geplaatst: zo 16 okt, 2011 22:37
door David
Ik heb een vraag.
Ik ben op zoek naar een nieuwe koeltunnel van het soort die ik erop had zitten.
Ik had een soort rubberachtige koeltunnel waarop de cilinderinhoud 602 staat. Hij is dus niet van metaal, zoals de meeste wel zijn.
De auto is van 1985 en heeft een dergelijke koeltunnel, maar deze is gebarsten en eigenlijk compleet uitgedroogd.

Nou zie ik wel heel veel koelbeplating aangeboden maar die zijn allemaal van metaal.
Weet iemand waar ik deze eventueel zou kunnen kopen (heb al bij de meeste leveranciers gekeken, maar zie ze niet).
Zou het geluid van deze koelbeplating niet veel stiller zijn als de metalen versie?

Wie kan mij hier iets meer over vertellen.

Bij voorbaat dank!

Greetz David :P

Geplaatst: zo 16 okt, 2011 22:46
door lordmaster1
Qua pasvorm maakt het niet uit, bovendien zijn de meeste gebarsten puur door de hitte.

Persoonlijk zou ik ze gewoon laten zitten en me er niet al te druk om maken, maar dat is puur persoonlijk hè.

Geplaatst: zo 16 okt, 2011 22:55
door David
Uhhh...... ze liggen er al naast :lol:

Maar nadeel is inderdaad dat ze enorm barsten en doordat er aan de binnenkant een soort textielachtig iets zit hecht alles er enorm aan vast.
Die dikke aangekoekte laag zit ook echt muurvast.

Maar als ik de metalen delen erop wil zetten, passen die dan wel probleemloos aan de koeltunnel waar de ventilator aanzit???

Maar weet jij of ik die andere versie nog ergens kan kopen.

Greetz David :P

Geplaatst: zo 16 okt, 2011 23:01
door JieKie
en ik zocht nu net metalen ipv die rubberen :D
de meeste leveranciers zijn toch rubberen?

Geplaatst: zo 16 okt, 2011 23:06
door lordmaster1
Rubberen en metalen zijn gewoon uitwisselbaar.

Ik weet trouwens niet of dat veel scheelt in geluid, heb zelf altijd de metalen gehad.

Geplaatst: zo 16 okt, 2011 23:23
door Dyane
Die blokken met rubber zijn S6 blokken . Die kunnen gewoon ongelood op 95 rijden. Volgens mij kan je zonder problemen hier ijzeren op zetten. Ik denk dat het wel iets in geluid zal doen en dat ze er om die rede ook opzitten, maar ik heb ze eigenlijk ook nooit te kop zien staan. Ik zou voor ijzeren gaan.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 09:37
door David
Dyane schreef:Die blokken met rubber zijn S6 blokken . Die kunnen gewoon ongelood op 95 rijden. Volgens mij kan je zonder problemen hier ijzeren op zetten. Ik denk dat het wel iets in geluid zal doen en dat ze er om die rede ook opzitten, maar ik heb ze eigenlijk ook nooit te kop zien staan. Ik zou voor ijzeren gaan.
Huhh :roll: :roll: :roll:

Ik heb deze 2cv al 25 jaar en 25 jaar lang gedacht dat ik op super moest rijden :? :?

Hoe zeker weet jij dat dit een S6 is??
Daar zou ik heel blij mee zijn.
Maar vanaf welk jaar hebben ze deze koeltunnels dan gebruikt?
En hebben alle 2cv na 1985 dan deze koeltunnels gehad??

Wie weet dit??

Hoor graag van jullie.

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 09:51
door Tom Duckpower
Ik heb ook rubberen in mijn eend, maar dat is geen S6 blokje...

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 10:17
door Race
hier idem

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 10:24
door backfire
s6 staat bij mij op mijn kenteken papieren.

De mijne heeft ook rubber, de visa heeft metalen met daarop bitumen geplakt, dat dempt geluid ook perfect.

Het is inderdaad om het geluid te dempen, net zoals de isolatie onder je motorkap.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 10:24
door David
Tom Duckpower schreef:Ik heb ook rubberen in mijn eend, maar dat is geen S6 blokje...
Ik bedoel maar......

Ik meen eigenlijk zeker te weten dat ik geen S6 blok heb.
Daarom was ik zo verbaasd.

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 10:25
door David
backfire schreef:s6 staat bij mij op mijn kenteken papieren.

De mijne heeft ook rubber, de visa heeft metalen met daarop bitumen geplakt, dat dempt geluid ook perfect.

Het is inderdaad om het geluid te dempen, net zoals de isolatie onder je motorkap.
Als het een S6 motor is, staat dat dan op je autopapieren??

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 10:28
door Race
volgens mij wel, en je motornummer zou volgens mij A06/664 moeten zijn. Die van mij is A06/635

Zie http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... arbox.html

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 11:10
door David
Mmm...

Vanavond toch eens checken.

Bedankt voor je info.

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 11:24
door 2cvpieter
en een zwart type plaatje is een goede indicator
voor een modern blok
zwart is eurolood vrij