Alleen vóór winterbanden?
-
- Veelvuldig poster
Alleen vóór winterbanden?
Ik heb iemand horen zeggen dat de eend zo'n goede wegligging heeft dat je kunt volstaan met alleen winterbanden op de voorwielen.
Graag had ik jullie mening hierover.
Graag had ik jullie mening hierover.
Eend voor allen, allen voor eend..
- André Post
- Heavy user
Ik heb op mijn BX alleen voor winterbanden en daar vorige winter voor het eerst mee gereden.
De extra tractie ervoer ik als zeer prettig en heb nooit iets gemerkt van eerder uitbreken van de achterzijde door gebrek aan grip.
De extra tractie ervoer ik als zeer prettig en heb nooit iets gemerkt van eerder uitbreken van de achterzijde door gebrek aan grip.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
Ik rij nooit met winterbanden, zelfs niet met die hoeveelheden sneeuw van vorig jaar. Ook geen last gehad van glijden e.d, tis gewoon je rijstijl aanpassen en zorgen dat als je doorglijdt daar dan ook ruimte voor is.
Dat dan in tegenstelling tot de auto van de zaak waar ik al 3 keer een verkorte slipcursus heb moeten doen in de winter.
Dat dan in tegenstelling tot de auto van de zaak waar ik al 3 keer een verkorte slipcursus heb moeten doen in de winter.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Regelmatige poster
Geen enkele keer, alle keren heb ik m onder controle gehad waarvan 1 keer zelf een complete 360 wasmarcopr schreef:Dat dan in tegenstelling tot de auto van de zaak waar ik al 3 keer een verkorte slipcursus heb moeten doen in de winter.
![]()
![]()
hoe vaak al een nieuwe?

Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Regelmatige poster
winterbanden
Ik rij in de winter altijd met winterbanden onder de Eend. Alleen aan de voorkant is geen goed idee. De aandrijving, sturing en 80% van het remvermogen mag dan wel voor zitten, achter kun je zelf totaal niet ingrijpen als de auto gaat glijden. Alle keren dat zo'n slip bij de bovenstaande schrijvers goed is gegaan, is puur geluk en heeft niets met stuurmanskunst te maken. Ik heb diverse keren Raid Laponie gereden en weet best waar ik over praat. gewoon 4 monteren....
Er is trouwens een Eendenboer in net Noorden van het land die ze aanbiedt.
Er is trouwens een Eendenboer in net Noorden van het land die ze aanbiedt.