Dikdoeners uit de webshop

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Plaats reactie
achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Dikdoeners uit de webshop

Bericht door achtpeter » do 27 okt, 2011 20:47

Hoe groot is een setje zuigerveren voor een 2CV6? Nou, als het van een webwinkel komt kan het wel 12 x 12 x 15 cm zijn. Zodat het niet meer door de brievenbus kan. Zodat je niet je bestelling op de deurmat vindt, maar een briefje van de bezorger. Kun je de volgende dag achter je spullen aan.
Iets dergelijks is me al een paar keer overkomen.Eén keer heb ik me beklaagd, en toen kreeg ik te horen dat het voor mijn bestwil was. Platte pakjes die met de gewone post gaan, zouden vaker beschadigd raken.
Ik heb verder echt nog nooit problemen gehad met webwinkelierende eendenboeren. Het zijn voor zover ik weet aardige, serieuze mensen. Maar dit vind ik toch knap eigenwijs. Als je niet weet hoe je platte spullen kunt verzenden, ga dan effe neuzen bij de verpakkingsgroothandel. Daar hebben ze heus wel oplossingen. Die zuigerveertjes zijn trouwens al door de fabrikant in een stevig doosje gestopt dat gewoon door een brievenbus kan.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » do 27 okt, 2011 22:23

Als ik iets nodig heb bel ik die eendboer gewoon op en vraag of ie het in huis heeft en of ie dan ook nog open is. Dan rij ik er heen, drink een bakje koffie en praat wat bij en ga blij met mijn spulletjes naar huis terug...

Heel soms als ik die tijd niet heb of niet in de buurt ben vraag ik een vriend om hulp of raad / of die het voor me mee kan nemen.
met eendige groeten,

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 28 okt, 2011 08:00

Als je in de buurt van een eendenboer woont is dat handig. Bij mij in de buurt heb ik drie adressen maar ze zitten allemaal ca 40 Km ver weg. Het magazijn van de 2cv club is 50 Km rijden en er zit nog een eendenman op 30 Km maar die heeft daarnaast nog een gewone baan en is daardoor niet altijd aanwezig.
Wat Achtpeter beschrijft komt mij bekend voor. Ik heb eens een paar kleine onderdelen bij een grote kitcar bouwer besteld en moest extra verzendkosten betalen voor pakket post omdat ze in een grote doos verpakt werden. Toen ik wat onderdelen bij een kleine kitcar bouwer bestelde, kreeg ik ze gewoon in een envelop toegestuurd zonder verzend kosten.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » vr 28 okt, 2011 21:23

Precies. Ook bij ons in het middenwesten vind je geen voorraadhoudende eendenboer. Die zitten allemaal in de regio's waar goedkope bedrijfsruimte te vinden is. Dus moet je wel eens webwinkelen.
Het is trouwens geen enorme ramp hoor, gewoon een klein irritatietje. Qua betrouwbaarheid en kwaliteit is wat mij betreft nog geen webwinkelier door de mand gevallen.

Plaats reactie