naad kitten van motorkapschanier
naad kitten van motorkapschanier
In de naad van het motorkapschanier blijft altijd water staan met als gevolg roest (he wat een verassing). Wat is de beste methode om hiervanaf te komen? De naad is behandeld met rx5, nu eerst nadenkit en dan spuiten, olf eerst spuiten en dan kit. Ik hoor steeds weer andere verhalen.
-
- Regelmatige poster
Ik heb de naad goed schoon gemaakt en daarna behandeld tegen roest. Daarna netjes afgeplakt en ik meen met ruitenkit dicht gezet. Goed afgestreken en daarna het afplakband weer weg. Ook gezorgd dat de zijkanten goed dicht zitten.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Addicted user
- Contacteer:
Dan kun je beter cusi lassen (koper) geen last van dat zure etsspul om het lood vast te plakken.
Ik heb wel eens met lood gewerkt, gewoon met vertinpasta (daar zit tin in) de boel insmeren, dan met grote bout of kleine vlam vertinpasta heet maken. Je krijgt dan een mooi dun laagje tin op het metaal. De boel echt heeeeeeeel goed schoonmaken. Dan kun je met lood aan de slag, plakt meteen goed vast aan het voorvertinde oppervlak.
Ik heb wel eens met lood gewerkt, gewoon met vertinpasta (daar zit tin in) de boel insmeren, dan met grote bout of kleine vlam vertinpasta heet maken. Je krijgt dan een mooi dun laagje tin op het metaal. De boel echt heeeeeeeel goed schoonmaken. Dan kun je met lood aan de slag, plakt meteen goed vast aan het voorvertinde oppervlak.
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Ik zou gewoon kitten. Een soepele kit werkt prima!
Het zuur wat je voor vertinnen nodig hebt is moord. Niet echt goed schoon en al je lak barst open. Daar achter is het dan meestal al behoorlijk aan het roesten... Niet voor niets dat het niet meer wordt toegepast. 2k plamuur gaat net zo goed!
Het zuur wat je voor vertinnen nodig hebt is moord. Niet echt goed schoon en al je lak barst open. Daar achter is het dan meestal al behoorlijk aan het roesten... Niet voor niets dat het niet meer wordt toegepast. 2k plamuur gaat net zo goed!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
ik heb het precies zo gedaan....ejfrolich schreef:Ik heb de naad goed schoon gemaakt en daarna behandeld tegen roest. Daarna netjes afgeplakt en ik meen met ruitenkit dicht gezet. Goed afgestreken en daarna het afplakband weer weg. Ook gezorgd dat de zijkanten goed dicht zitten.
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
Zoals Andre Post terecht opmerkt: "het scharnier werkt behoorlijk! " De puntlassen van het scharnierprofiel zitten een stukje lager dan de richel waar de motorkap in schuift. Daar komen krachten op die het scharnierprofiel van de koets af werken. Ik heb in de spleet waar we het hier over hebben op een zestal plaatsen een kleine lasverbinding gemaakt tussen profiel en koets. Ik verwacht hiermee de werking van het profiel te verminderen, dus minder barsten van de lak en dus minder roesten.
- André Post
- Heavy user
@backfire: vreemde voorstelling heb jij van krachten. Het profiel zit toch altijd aan de koets vast, en met extra lasverbindingen wordt dat niet anders.
@andre: jij hebt een nog vreemdere voorstelling van lassen. Hoezo scheuren als ik het las?
@allebei: als het idee je niet aanspreekt moet je het vooral niet doen. Ik heb inmiddels twee eenden rondrijden en er "scheurt " helemaal niets.
@andre: jij hebt een nog vreemdere voorstelling van lassen. Hoezo scheuren als ik het las?
@allebei: als het idee je niet aanspreekt moet je het vooral niet doen. Ik heb inmiddels twee eenden rondrijden en er "scheurt " helemaal niets.