Koetswerk van het onderstel halen ?
Koetswerk van het onderstel halen ?
Hallo mensen van het goede eenden leven.
Iemand een idee waar ik iets kan vinden, liefst foto/film matriaal hoe ik het koetswerk moet verwijderen van het onderstel van een 2cv6 uit 1986 ?
Thnz alvast
Iemand een idee waar ik iets kan vinden, liefst foto/film matriaal hoe ik het koetswerk moet verwijderen van het onderstel van een 2cv6 uit 1986 ?
Thnz alvast
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Boek:
How to restore Citroen 2CV !!
Met foto's .
Prima handleiding,
of :
Haynes Citroen 2-cyl 2CV, AMI& Dyane
En dan circuleert er nog een aantal filmpjes op You-tube van een spanjaard , waarin hij een 2cv restaureerd
Voorbeeld van een van deze filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=KNcg1fz1958 en zo zijn er nog meer!
How to restore Citroen 2CV !!
Met foto's .
Prima handleiding,
of :
Haynes Citroen 2-cyl 2CV, AMI& Dyane
En dan circuleert er nog een aantal filmpjes op You-tube van een spanjaard , waarin hij een 2cv restaureerd
Voorbeeld van een van deze filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=KNcg1fz1958 en zo zijn er nog meer!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
dank
iedereen even bedankt voor de reactie's maar heeft niemand foto's hiervan ?
Garoeten van mij
Garoeten van mij
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
gewoon goed kijken, dan zie je vanzelf wat er los moet:
onder de motorkap: gaskabel, chokekabel, remleidingen, koppelingskabel, kilometertellerkabel, kabel voor verwarmingskleppen, warme lucht slangen,verstelling koplampen, diverse bedrading (bij de koplampen, claxon, knipperlichten, dynamo, startmotor, ontsteking), stuurstang, wijst zich allemaal vanzelf. eerst even accu verwijderen, kan je niet ongewild kortsluiting maken.
bedrading maakt gebruik van gekleurde stekkertjes, bij twijfel zelf aantekeningen of foto's maken
in de koets twee rijen boutjes, check ook onder rubber doppen en in de kofferbak.
maar je begint met motorkap (ruitenwisservloeistofslangetje loshalen), spatborden voor met driehoekjes, alle deuren en achterklep (scheelt gewicht). stoelen en bank eruit. dak eraf (twee parkers en twee boutjes)
onder de motorkap: gaskabel, chokekabel, remleidingen, koppelingskabel, kilometertellerkabel, kabel voor verwarmingskleppen, warme lucht slangen,verstelling koplampen, diverse bedrading (bij de koplampen, claxon, knipperlichten, dynamo, startmotor, ontsteking), stuurstang, wijst zich allemaal vanzelf. eerst even accu verwijderen, kan je niet ongewild kortsluiting maken.
bedrading maakt gebruik van gekleurde stekkertjes, bij twijfel zelf aantekeningen of foto's maken
in de koets twee rijen boutjes, check ook onder rubber doppen en in de kofferbak.
maar je begint met motorkap (ruitenwisservloeistofslangetje loshalen), spatborden voor met driehoekjes, alle deuren en achterklep (scheelt gewicht). stoelen en bank eruit. dak eraf (twee parkers en twee boutjes)
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
als je het zo leest is het een avond werk. En als je geen rare zaken tegenkomt dan is dat ook zo.
Foto van de scheiding koets-chassis is wat lastig; wat ga je op de foto zetten.
hier één van de binnenkant van de eend; de boutjes die de bodemplaten met het chassis verbinden moeten los en de boutjes die verstopt zitten achter de doppen ook

. Dan nog twee die onder de achterbank zitten, met de grote carrosserieringen. En twee helemaal tegen de achterlichten aan in de kofferbak. Als je ze allemaal gehad hebt gewoon de koets boven de portieren beetpakken en heen- en weer schudden.
als je op deze link klikt kan je door het hele album bladeren:
http://s126.photobucket.com/albums/p81/ ... G_1605.jpg
Gr Rob
Foto van de scheiding koets-chassis is wat lastig; wat ga je op de foto zetten.
hier één van de binnenkant van de eend; de boutjes die de bodemplaten met het chassis verbinden moeten los en de boutjes die verstopt zitten achter de doppen ook

. Dan nog twee die onder de achterbank zitten, met de grote carrosserieringen. En twee helemaal tegen de achterlichten aan in de kofferbak. Als je ze allemaal gehad hebt gewoon de koets boven de portieren beetpakken en heen- en weer schudden.
als je op deze link klikt kan je door het hele album bladeren:
http://s126.photobucket.com/albums/p81/ ... G_1605.jpg
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
koetswerk
Iedereen bedankt voor de info
Het komt dus hierop neer als een kip zonder kop sleutelen totdat hij loszit!
Maar daar was ik zelf ook wel achter, het gaat mij om foto's of een video ?
Leu henig an en bedank moar weer.
Rudi
Het komt dus hierop neer als een kip zonder kop sleutelen totdat hij loszit!
Maar daar was ik zelf ook wel achter, het gaat mij om foto's of een video ?
Leu henig an en bedank moar weer.
Rudi
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage