Pagina 1 van 2
Koetswerk van het onderstel halen ?
Geplaatst: do 17 nov, 2011 16:27
door kipje
Hallo mensen van het goede eenden leven.
Iemand een idee waar ik iets kan vinden, liefst foto/film matriaal hoe ik het koetswerk moet verwijderen van het onderstel van een 2cv6 uit 1986 ?
Thnz alvast
Geplaatst: do 17 nov, 2011 17:29
door Geert
Boek:
How to restore Citroen 2CV !!
Met foto's .
Prima handleiding,
of :
Haynes Citroen 2-cyl 2CV, AMI& Dyane
En dan circuleert er nog een aantal filmpjes op You-tube van een spanjaard , waarin hij een 2cv restaureerd
Voorbeeld van een van deze filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=KNcg1fz1958 en zo zijn er nog meer!
Geplaatst: do 17 nov, 2011 17:38
door André Post
In principe is het net zolang bouten verwijderen tot het er af kan.
Als extra aandachtspunten de remleiding naar achteren en de km kabel als de bak er nog in zit.
Geplaatst: do 17 nov, 2011 19:19
door AZL57
en het stekkertje van de benzinemeter

Geplaatst: do 17 nov, 2011 19:21
door André Post
Die komt toch wel los als je aan de koets trekt.

dank
Geplaatst: do 17 nov, 2011 21:03
door kipje
iedereen even bedankt voor de reactie's maar heeft niemand foto's hiervan ?
Garoeten van mij
Geplaatst: do 17 nov, 2011 21:29
door Geert
NEE!
Maar zo moeilijk is het niet
Geplaatst: do 17 nov, 2011 22:02
door supercees
gewoon goed kijken, dan zie je vanzelf wat er los moet:
onder de motorkap: gaskabel, chokekabel, remleidingen, koppelingskabel, kilometertellerkabel, kabel voor verwarmingskleppen, warme lucht slangen,verstelling koplampen, diverse bedrading (bij de koplampen, claxon, knipperlichten, dynamo, startmotor, ontsteking), stuurstang, wijst zich allemaal vanzelf. eerst even accu verwijderen, kan je niet ongewild kortsluiting maken.
bedrading maakt gebruik van gekleurde stekkertjes, bij twijfel zelf aantekeningen of foto's maken
in de koets twee rijen boutjes, check ook onder rubber doppen en in de kofferbak.
maar je begint met motorkap (ruitenwisservloeistofslangetje loshalen), spatborden voor met driehoekjes, alle deuren en achterklep (scheelt gewicht). stoelen en bank eruit. dak eraf (twee parkers en twee boutjes)
Geplaatst: do 17 nov, 2011 23:02
door RobM
als je het zo leest is het een avond werk. En als je geen rare zaken tegenkomt dan is dat ook zo.
Foto van de scheiding koets-chassis is wat lastig; wat ga je op de foto zetten.
hier één van de binnenkant van de eend; de boutjes die de bodemplaten met het chassis verbinden moeten los en de boutjes die verstopt zitten achter de doppen ook

. Dan nog twee die onder de achterbank zitten, met de grote carrosserieringen. En twee helemaal tegen de achterlichten aan in de kofferbak. Als je ze allemaal gehad hebt gewoon de koets boven de portieren beetpakken en heen- en weer schudden.
als je op deze link klikt kan je door het hele album bladeren:
http://s126.photobucket.com/albums/p81/ ... G_1605.jpg
Gr Rob
Geplaatst: do 17 nov, 2011 23:14
door achtpeter
Er zit ook nog een parker midden-voor, waar de hakkenplank de bovenplaat van het chassis raakt.
Geplaatst: vr 18 nov, 2011 06:39
door Willem2
En vergeet niet de uitlaat los te maken.
Geplaatst: vr 18 nov, 2011 08:47
door supercees
en de benzinevulpijp, los maken onder het spatbord en eruit trekken
Geplaatst: vr 18 nov, 2011 15:05
door Bull Frog Bleu
En het massakabeltje van de versnellingsbak naar de koets
En parker in het midden, is dat origineel?
Geplaatst: vr 18 nov, 2011 15:18
door ejfrolich
Eigenlijk is het heel simpel..
Haal alles los wat nodig is. Laat zitten wat niet nodig is. Vergeet niks!
Ik weet het, erg flauw.

koetswerk
Geplaatst: vr 18 nov, 2011 15:40
door kipje
Iedereen bedankt voor de info
Het komt dus hierop neer als een kip zonder kop sleutelen totdat hij loszit!
Maar daar was ik zelf ook wel achter, het gaat mij om foto's of een video ?
Leu henig an en bedank moar weer.
Rudi