Op zoek geweest naar dat boek. Het is trouwens:
Van Peking naar Parijs van Luigi Barzini.
Deze is helaas niet meer te bestellen volgens de boekhandel.
Verder ben ik nog bezig in een ander reisboek met 2 2cv's. Dit was ik vergeten te vermelden.
Het is het boek:
Over de Himalaya van Nina Rasmussen.
ISBN 9069744406
Ik ben er nu al een half jaar mee bezig en dat zegt niet veel goeds. Het ligt nu al weer maanden halverwegen op een plankje thuis.
Even wat (kritiek) over het boek:
Het gaat over 4 ex-hippies die met 2 eendjes de Himalaya willen overstekken. In vergelijking met de andere 2 (Afrika en Pekingeend) schrik je al bij de voorbereidingen, zoveel luxe nemen ze mee wat hun belangrijk vinden. Verder heeft er maar eentje een beetje verstand van eenden. Echte aanpassingen zijn er aan de eenden niet gedaan, komen zo van de weg, nog met het oude chassis wat ze hebben laten oplappen. Onderweg gaan er allerlei zaken kapot waarbij ik mijn vraagtekens heb. Een voorbeeldje is de verdelerkap. Waar de Hell zit dat ding op een eend???

Verder praten ze veel over beugeltjes en dat soort zkane waardoor je toch erg lang moet nadenken wat er nu echt kapot is.
Waar mijn broek ook van afzakt is het integreren van de 4. Ze rennen meteen de eerste de beste winkel in om de plaatselijke kleding te kopen en proberen meteen hun wagen in de stijl van de wagens in dat land te krijgen. Iets wat bij mij overkomt als een geforceerde intergratie, het lijkt zelfs opdringerig. Maar ja dat is mijn mening.
Ik ben bang dat de boeken die ik zoek nog geschreven moeten worden. Ik denk dan aan; Klimmen met een eend en natuurlijk BUMP.
Op BOL.com heb ik ook niet veel kunnen vinden met auto's en reizen.
Alleen dan deze:
De groote Zijderoute van M. Helsen
ISBN 9020951025
Maar dat is met een motor door China en ik zoek toch echt iets met een 2cv, mini, trabie, VW of iets dergelijks. als het maar 4 weilen heeft ipv 2.