Advies gevraagd.
Geplaatst: di 29 nov, 2011 00:04
Ik heb mijn blok eruit gehaald, spruitstuk los koelbeplating helemaal los.
En nou vroeg ik me af of het wijsheid is om meteen de brilrubbers te vervangen.
Ze lekken niet, maar zitten er wel al 13 jaar in, maar het blokje heeft maar 2000 km gedraaid.
Lekker laten zitten als ze niet lekken????
Of nu ik er goed bij kan toch maar meteen nieuwe plaatsen???
En als ik nieuwe plaats zal ik er dan extra kit bij doen? Ik weet dat mijn oude 2cv garage dat altijd deed bij brilrubbers. Met een absoluut lekvrij resultaat!
Dan maar meteen nog een vraag:
als ik de kop eraf wil halen klopt het dan dat ik alleen maar de 3 bouten los hoef te halen? (de olieleiding is al los en wordt vernieuwd)
En heeft het zin als ik dan de kop van de zuiger en de binnenkant van de cilinderkop schoonmaak met staalwol? Of moet dat juist niet, of misschien met iets anders?
Afijn, zat vragen
Nu de antwoorden nog.....
Bij voorbaat dank!
Greetz David
En nou vroeg ik me af of het wijsheid is om meteen de brilrubbers te vervangen.
Ze lekken niet, maar zitten er wel al 13 jaar in, maar het blokje heeft maar 2000 km gedraaid.
Lekker laten zitten als ze niet lekken????
Of nu ik er goed bij kan toch maar meteen nieuwe plaatsen???
En als ik nieuwe plaats zal ik er dan extra kit bij doen? Ik weet dat mijn oude 2cv garage dat altijd deed bij brilrubbers. Met een absoluut lekvrij resultaat!
Dan maar meteen nog een vraag:
als ik de kop eraf wil halen klopt het dan dat ik alleen maar de 3 bouten los hoef te halen? (de olieleiding is al los en wordt vernieuwd)
En heeft het zin als ik dan de kop van de zuiger en de binnenkant van de cilinderkop schoonmaak met staalwol? Of moet dat juist niet, of misschien met iets anders?
Afijn, zat vragen
Nu de antwoorden nog.....
Bij voorbaat dank!
Greetz David