stuur
-
- Regelmatige poster
stuur
Ik woon hier in Belgie aan zo een genaamde betonbaan.Dus een lang stuk beton dan een paar cm niets ,dan weer een lang stuk beton.Ik denk wel dat men weet waarover ik het hier heb.
Als ik nu met de eend erover rijdt en meer dan 50 km ga rijden lijkt het alsof mijn stuur los staat ,dus hevig schudden telkenmale ik over die paar cm dood stuk rijdt.Heftig bedoel ik ook heftig.
Alles onderaan eens gechekt maar kan geen speling cq losse dingen vinden.
Een paar maanden terug een fusee verwisselt, zal er wel niets mee te maken hebben.Of zouden het de schokbrekers zijn?
Het betreft een 84 2cv6 eend met schijfremmen.
Wie weet raad?
Als ik nu met de eend erover rijdt en meer dan 50 km ga rijden lijkt het alsof mijn stuur los staat ,dus hevig schudden telkenmale ik over die paar cm dood stuk rijdt.Heftig bedoel ik ook heftig.
Alles onderaan eens gechekt maar kan geen speling cq losse dingen vinden.
Een paar maanden terug een fusee verwisselt, zal er wel niets mee te maken hebben.Of zouden het de schokbrekers zijn?
Het betreft een 84 2cv6 eend met schijfremmen.
Wie weet raad?
-
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
Een slechte demper in kombinatie met te harde banden zou dit kunnen veroorzaken denk ik.
Minstens 1 wiel begint blijkbaar heftig te stuiteren.
Zou dit in een lange bocht zijn verdenk ik de stuurkogels.
Minstens 1 wiel begint blijkbaar heftig te stuiteren.
Zou dit in een lange bocht zijn verdenk ik de stuurkogels.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
De schokbreker rubbers zijn zeker goed,schokbrekers zelf weet ik niet ,zien er wel als nieuw uit maar dit zegt niks natuurlijk.
Op de stangen van wiel naar stuurhuis zit zeker geen speling.
Wat ik wel zag is dat als ik de stuurstang beetneem waar hij het stuurhuis ingaat ik hem een beetje heen en weer kan verschuiven , dus daar zit wat speling op .Ik hoor ook een soort hol geluid als ik dit doe.
Nu is de vraag hoort dit zo , enzoniet wat eraan te doen,en zou dit het probleem kunnen zijn?
Op de stangen van wiel naar stuurhuis zit zeker geen speling.
Wat ik wel zag is dat als ik de stuurstang beetneem waar hij het stuurhuis ingaat ik hem een beetje heen en weer kan verschuiven , dus daar zit wat speling op .Ik hoor ook een soort hol geluid als ik dit doe.
Nu is de vraag hoort dit zo , enzoniet wat eraan te doen,en zou dit het probleem kunnen zijn?