nu een AZAM 1966

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

nu een AZAM 1966

Bericht door echte eendrijder » do 8 dec, 2011 21:15

Bij deze wil ik even mijn eend aan jullie voorstellen.
Het is een Azam uit 1966.
Vrijwel nog geheel orgineel en in de eerste lak.
Bodem etc. nog in perfecte staat. ( zo op t oog).
Wel heeft de eend voor en achterschade, maar is goed te herstellen
Gelukkig.
Dus we gaan binnenkort weer aan het knutselen om de eend weer op de weg te krijgen.
Binnenkort meer....

Afbeelding

Afbeelding

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » do 8 dec, 2011 21:42

Mooie vondst :)

En natuurlijk een goed jaar 1966 :wink:
Hier heb je een mooie basis voor restauratie aan.
Ik ben benieuwd hoe onderstel / motor de crach hebben overleefd
Zal je posts volgen
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » do 8 dec, 2011 21:49

Motor moet worden vervangen.
chassis lijkt nog goed.
Het is de bedoeling om er een 602 cc in te bouwen.
18 pk gaat mij net iets te langzaam...
Het is de bedoeling dat ik er weer dagelijks in ga rijden.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » vr 9 dec, 2011 07:35

Dan heb je nog een flinke klus voor de boeg...
Koop er maar vast een 2cv6 bij voor de onderdelen die je nodig zult hebben.
Het is niet even een kwestie van een ander motortje .
(Sterker nog, je kunt eigenlijk alleen de kale koets van de azam gebruiken, waarvan je de voetenbak en schutbord ook nog moet verbouwen)
Succes!
------------------------------
Traction 11 BL 1950

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » vr 9 dec, 2011 15:21

echte eendrijder schreef:18 pk gaat mij net iets te langzaam...
Dit is geen 18pk blok, het is een 600cc ami motor 23PK
Rijden echt heerlijk en maken minder geluid.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » vr 9 dec, 2011 15:39

Helaas is dit toch echt een 18 pk..
was mooi geweest als het een 602 cc was..

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » vr 9 dec, 2011 16:06

Het zal goed kunnen kloppen wat je zegt, de AZAM had de 425cc motor en de AZAM6 de 600cc motor.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 9 dec, 2011 16:19

mocht je van gedachten veranderen en toch de originele motor willen houden, ik heb zo'n blokje liggen, ook uit '66.... mist alleen de benzinepomp. het blok zit los, heeft in 1991 voor het laatst gelopen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 9 dec, 2011 18:38

Dan heb je nog een flinke klus voor de boeg...
Koop er maar vast een 2cv6 bij voor de onderdelen die je nodig zult hebben.
Het is niet even een kwestie van een ander motortje .
(Sterker nog, je kunt eigenlijk alleen de kale koets van de azam gebruiken, waarvan je de voetenbak en schutbord ook nog moet verbouwen)
Succes!
klopt helemaal! het orginele chassis kan je ook nog gebruiken maar dan moet je de achterste versnellingsbaksteun omdraaien.
en een gewone lampensteun!
kachelbediening aanpassen, hangende pedalen enz enz.

in ieder geval succes!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 9 dec, 2011 18:58

ook nog van 6 volt naar 12 volt, toch?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 9 dec, 2011 19:00

ook nog ja
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » za 10 dec, 2011 11:32

Ik heb al een andere kabelboom etc liggen..
gaat helemaal goed komen..
Maandag ga ik beginnen met demonteren..

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 10 dec, 2011 11:41

ik heb een kabelboom van een special gemonteerd! dan is het een fluitje van een cent!
Ik op de laadstroomlamp het olielampje aangesloten!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » za 10 dec, 2011 11:45

Ja die heb ik ook gekocht..
van de eerste special serie tot 1985..

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » di 13 dec, 2011 21:22

Zo..
ff een update, maar helaas zonder foto's op moment. :lol:
Afgelopen maandag heb ik de eend gedemonteerd.
Er moeten nog een paar bouten los, en dan kan de koets van het chassis.
Bijna alle bouten kon ik zo met een dopsleutel eruit draaien. :D
Dat is bij de latere modellen wel eens minder (maar dat was al bekend)
Ook de schroeven van het achterspatbord (bij achterdeur) draaide ik er zo uit.. :D
Nu ff een voetenbak bestellen en nieuwe bank bekleding (bekleding moet uit Frankrijk komen).
Maar het schiet al aardig op 8)

Plaats reactie