nu een AZAM 1966
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
nu een AZAM 1966
Bij deze wil ik even mijn eend aan jullie voorstellen.
Het is een Azam uit 1966.
Vrijwel nog geheel orgineel en in de eerste lak.
Bodem etc. nog in perfecte staat. ( zo op t oog).
Wel heeft de eend voor en achterschade, maar is goed te herstellen
Gelukkig.
Dus we gaan binnenkort weer aan het knutselen om de eend weer op de weg te krijgen.
Binnenkort meer....
Het is een Azam uit 1966.
Vrijwel nog geheel orgineel en in de eerste lak.
Bodem etc. nog in perfecte staat. ( zo op t oog).
Wel heeft de eend voor en achterschade, maar is goed te herstellen
Gelukkig.
Dus we gaan binnenkort weer aan het knutselen om de eend weer op de weg te krijgen.
Binnenkort meer....
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
Dan heb je nog een flinke klus voor de boeg...
Koop er maar vast een 2cv6 bij voor de onderdelen die je nodig zult hebben.
Het is niet even een kwestie van een ander motortje .
(Sterker nog, je kunt eigenlijk alleen de kale koets van de azam gebruiken, waarvan je de voetenbak en schutbord ook nog moet verbouwen)
Succes!
Koop er maar vast een 2cv6 bij voor de onderdelen die je nodig zult hebben.
Het is niet even een kwestie van een ander motortje .
(Sterker nog, je kunt eigenlijk alleen de kale koets van de azam gebruiken, waarvan je de voetenbak en schutbord ook nog moet verbouwen)
Succes!
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
klopt helemaal! het orginele chassis kan je ook nog gebruiken maar dan moet je de achterste versnellingsbaksteun omdraaien.Dan heb je nog een flinke klus voor de boeg...
Koop er maar vast een 2cv6 bij voor de onderdelen die je nodig zult hebben.
Het is niet even een kwestie van een ander motortje .
(Sterker nog, je kunt eigenlijk alleen de kale koets van de azam gebruiken, waarvan je de voetenbak en schutbord ook nog moet verbouwen)
Succes!
en een gewone lampensteun!
kachelbediening aanpassen, hangende pedalen enz enz.
in ieder geval succes!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
Zo..
ff een update, maar helaas zonder foto's op moment.
Afgelopen maandag heb ik de eend gedemonteerd.
Er moeten nog een paar bouten los, en dan kan de koets van het chassis.
Bijna alle bouten kon ik zo met een dopsleutel eruit draaien.
Dat is bij de latere modellen wel eens minder (maar dat was al bekend)
Ook de schroeven van het achterspatbord (bij achterdeur) draaide ik er zo uit..
Nu ff een voetenbak bestellen en nieuwe bank bekleding (bekleding moet uit Frankrijk komen).
Maar het schiet al aardig op
ff een update, maar helaas zonder foto's op moment.
Afgelopen maandag heb ik de eend gedemonteerd.
Er moeten nog een paar bouten los, en dan kan de koets van het chassis.
Bijna alle bouten kon ik zo met een dopsleutel eruit draaien.
Dat is bij de latere modellen wel eens minder (maar dat was al bekend)
Ook de schroeven van het achterspatbord (bij achterdeur) draaide ik er zo uit..
Nu ff een voetenbak bestellen en nieuwe bank bekleding (bekleding moet uit Frankrijk komen).
Maar het schiet al aardig op