Pagina 1 van 3
nu een AZAM 1966
Geplaatst: do 8 dec, 2011 21:15
door echte eendrijder
Bij deze wil ik even mijn eend aan jullie voorstellen.
Het is een Azam uit 1966.
Vrijwel nog geheel orgineel en in de eerste lak.
Bodem etc. nog in perfecte staat. ( zo op t oog).
Wel heeft de eend voor en achterschade, maar is goed te herstellen
Gelukkig.
Dus we gaan binnenkort weer aan het knutselen om de eend weer op de weg te krijgen.
Binnenkort meer....

Geplaatst: do 8 dec, 2011 21:42
door AK350
Mooie vondst
En natuurlijk een goed jaar 1966
Hier heb je een mooie basis voor restauratie aan.
Ik ben benieuwd hoe onderstel / motor de crach hebben overleefd
Zal je posts volgen
Geplaatst: do 8 dec, 2011 21:49
door echte eendrijder
Motor moet worden vervangen.
chassis lijkt nog goed.
Het is de bedoeling om er een 602 cc in te bouwen.
18 pk gaat mij net iets te langzaam...
Het is de bedoeling dat ik er weer dagelijks in ga rijden.
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 07:35
door engbokho
Dan heb je nog een flinke klus voor de boeg...
Koop er maar vast een 2cv6 bij voor de onderdelen die je nodig zult hebben.
Het is niet even een kwestie van een ander motortje .
(Sterker nog, je kunt eigenlijk alleen de kale koets van de azam gebruiken, waarvan je de voetenbak en schutbord ook nog moet verbouwen)
Succes!
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 15:21
door AK350
echte eendrijder schreef:18 pk gaat mij net iets te langzaam...
Dit is geen 18pk blok, het is een 600cc ami motor 23PK
Rijden echt heerlijk en maken minder geluid.
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 15:39
door echte eendrijder
Helaas is dit toch echt een 18 pk..
was mooi geweest als het een 602 cc was..
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 16:06
door AK350
Het zal goed kunnen kloppen wat je zegt, de AZAM had de 425cc motor en de AZAM6 de 600cc motor.
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 16:19
door supercees
mocht je van gedachten veranderen en toch de originele motor willen houden, ik heb zo'n blokje liggen, ook uit '66.... mist alleen de benzinepomp. het blok zit los, heeft in 1991 voor het laatst gelopen.
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 18:38
door siemen
Dan heb je nog een flinke klus voor de boeg...
Koop er maar vast een 2cv6 bij voor de onderdelen die je nodig zult hebben.
Het is niet even een kwestie van een ander motortje .
(Sterker nog, je kunt eigenlijk alleen de kale koets van de azam gebruiken, waarvan je de voetenbak en schutbord ook nog moet verbouwen)
Succes!
klopt helemaal! het orginele chassis kan je ook nog gebruiken maar dan moet je de achterste versnellingsbaksteun omdraaien.
en een gewone lampensteun!
kachelbediening aanpassen, hangende pedalen enz enz.
in ieder geval succes!
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 18:58
door supercees
ook nog van 6 volt naar 12 volt, toch?
Geplaatst: vr 9 dec, 2011 19:00
door siemen
ook nog ja
Geplaatst: za 10 dec, 2011 11:32
door echte eendrijder
Ik heb al een andere kabelboom etc liggen..
gaat helemaal goed komen..
Maandag ga ik beginnen met demonteren..
Geplaatst: za 10 dec, 2011 11:41
door siemen
ik heb een kabelboom van een special gemonteerd! dan is het een fluitje van een cent!
Ik op de laadstroomlamp het olielampje aangesloten!
Geplaatst: za 10 dec, 2011 11:45
door echte eendrijder
Ja die heb ik ook gekocht..
van de eerste special serie tot 1985..
Geplaatst: di 13 dec, 2011 21:22
door echte eendrijder
Zo..
ff een update, maar helaas zonder foto's op moment.
Afgelopen maandag heb ik de eend gedemonteerd.
Er moeten nog een paar bouten los, en dan kan de koets van het chassis.
Bijna alle bouten kon ik zo met een dopsleutel eruit draaien.
Dat is bij de latere modellen wel eens minder (maar dat was al bekend)
Ook de schroeven van het achterspatbord (bij achterdeur) draaide ik er zo uit..
Nu ff een voetenbak bestellen en nieuwe bank bekleding (bekleding moet uit Frankrijk komen).
Maar het schiet al aardig op
