Arthur en zijn nieuwe eendje

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Breurton
Beginner
Beginner
Contacteer:

Arthur en zijn nieuwe eendje

Bericht door Breurton » ma 19 dec, 2011 22:39

Hallo allemaal,

De meeste mensen in de kitcar wereld kennen mij wel, Ik ben Arthur en rij een Burton als het mooi weer is, ben bezig om een pickup te bouwen en rij met dit rot weer in een 2cv6 uit 1987.
Deze heb ik gekocht omdat 4 winterbanden voor mijn BMW meer kosten dan mijn eendje

Afbeelding

Ik ben nu bezig met een bigbore kitje te bouwen omdat met die harde wind van vorige week ik niet harder dan 80 ging ; -)

Ik organiseer elk jaar de dam tot dam tot dam rit, dit jaar voor de 4e keer.
Ik zit met het idee te spelen om om dit jaar ook eendjes te laten meerijden om er 1 grote bonte stoet van te maken.
Vandaar dat ik dacht ik meld mij eens aan op dit forum.

Mijn project voor het voorjaar wordt "de Flyer".

groeten
Arthur

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 19 dec, 2011 22:58

welkom!

Ik moet wel even zeggen dat ik helemaal niks heb met kitcars!! maar die beige van je vind ik wel erg mooi gemaakt hoor!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Breurton
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Breurton » ma 19 dec, 2011 23:07

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

Maar het is toch leuk dat je mensen ziet die andere iedeeen hebben met een 2cv.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 20 dec, 2011 09:55

Welkom :D
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Miranda
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Miranda » di 20 dec, 2011 10:43

Welkom!!
Xsara coupe 16i 2000(groen metallic)

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » ma 26 dec, 2011 10:30

"Deze heb ik gekocht omdat 4 winterbanden voor mijn BMW meer kosten dan mijn eendje"

Welja, en zo heb je na de winter weer een donor voor een kitcar :cry: :cry:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 26 dec, 2011 12:37

Bertje Beige schreef:"Deze heb ik gekocht omdat 4 winterbanden voor mijn BMW meer kosten dan mijn eendje"

Welja, en zo heb je na de winter weer een donor voor een kitcar :cry: :cry:
hoezo dat dan?

omdat iemand een winter doorrijdt met een eend? dat doe ik al heel m'n leven en nog nooit heb ik ook maar een seconde gedacht om er in de lente een kitcar van te maken hoor. :roll: :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » ma 26 dec, 2011 13:14

dyane_maniac schreef:omdat iemand een winter doorrijdt met een eend? dat doe ik al heel m'n leven en nog nooit heb ik ook maar een seconde gedacht om er in de lente een kitcar van te maken hoor. :roll: :D
HAHAHAHAHAHA +1
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

David
Heavy user
Heavy user

Re: Arthur en zijn nieuwe eendje

Bericht door David » ma 26 dec, 2011 13:35

Breurton schreef:Hallo allemaal,

De meeste mensen in de kitcar wereld kennen mij wel, Ik ben Arthur en rij een Burton als het mooi weer is, ben bezig om een pickup te bouwen en rij met dit rot weer in een 2cv6 uit 1987.
Deze heb ik gekocht omdat 4 winterbanden voor mijn BMW meer kosten dan mijn eendje

groeten
Arthur
Brrrrr alleen de naam BMW al............... :twisted: :twisted:

en dan nog de vergelijking tussende prijs voor 4 winterbanden voor een BMW en de prijs voor een 2CV voor de winter..................... :shock: :shock:

Hoe misplaatst :!:

Persoonlijk zou ik die BMW lekker door de gore pekel heenjagen (met of zonder winterbanden, je hebt toch 68 airbags om je heen) en dat heerlijke eendje in de winter lekker opbouwen en restaureren en zodra het lente wordt naar buiten rijden............dakje open.........en genieten.

Maar ja ieder zijn ding....

Ik zou nooit in een BMW gezien willen worden, voor mij het meest foute merk wat er bestaat :wink:

Greetz David :P

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Arthur en zijn nieuwe eendje

Bericht door supercees » ma 26 dec, 2011 13:58

David schreef:
Breurton schreef: Ik zou nooit in een BMW gezien willen worden, voor mij het meest foute merk wat er bestaat :wink:
maar het rijdt wel heel erg goed, ik heb bijna 40.000 kilometer ervaring in een BMW 525 TDS Touring uit de jaren'90, dat is dit model:

Afbeelding

onder andere stoelverwarming en een fantastische wegligging. 1 op 12,5 op diesel en een 80 liter tank dus een actieradius van 1.000 kilometer, prima.

en zo een heb ik gehad, een 635 CSi handgeschakeld, in het donkerbruin:

Afbeelding

die laatste is inderdaad wel een beetje fout ja. maar zou er best wel weer eentje willen hebben...

veel fouter vind ik die petjes in seats die denken dat de snelweg van hen is, of hoogblonde mutsen in veel te grote suv's die jouw baan opkomen als ze zo'n enge vrachtwagen gaan inhalen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 26 dec, 2011 14:08

bmw 2002 of zo nix mis mee. en ik zou niets anders willen rijden in de winter dan eend. die 65 airbags die hoeven niet gebruikt te worden natuurlijk. nu heb ik weinig keus want ik kan maar 1 auto voor de deur hebben staan, maar ik ben erg blij dat het mijn eend is die in de winter voor de deur staat. en pekel... ja k@t natuurlijk, maar dan jas je er van het voorjaar weer een klodder menie tegen aan en klaar ben je.

(maar even serieus, een steek onder water betreffende tupperware bouwpaketten ala, om maar iemand z'n bmw (en op zo'n serieuze wijze) zo af te zeiken vind ik een beetje flauw... -1)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 26 dec, 2011 16:10

met de laatste is ook niks mee Cees persoonlijk vind ik 1 van de mooiste toen destijd gemaakte modellen van Beierse motorfabrieken .
maar dat zijn weer smaken en verschillen inderdaad wat weer kan uitlopen tot eindelose discussie's :twisted: :twisted:

:idea: maar ging hier toch om zijn nieuwe eend :lol: :lol:
see you when you see me

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » ma 26 dec, 2011 16:39

Ieder zijn ding hoor, maar ik krijg het gevoel (maar ik ken de man niet) dat de topicstarter meer een kitcarliefhebber is dan 2CV liefhebber.
ik heb zelf ook wel in de winter 2CV gereden, dus ik weet dat het kan als je de roest goed in de gaten houd, maar als de reden voor een 2CV in de winter is dat dat goedkoper is dan de winterbanden om een BMW heb ik mijn twijfels of iemand met zo'n instelling een liefhebber is :!:
En zo'n iemand heeft er geen moeite mee om een 2CV op te offeren voor een kitcar :cry:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter Parker » ma 26 dec, 2011 17:21

Pb me maar als je serieus met die Dam tot Dam rit aan de gang gaat. Ik loop hem altijd hard, maar met mijn komende eendje wil ik graag meedoen.

Breurton
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Breurton » ma 26 dec, 2011 21:00

Om even alle 2cv puristen terug in hun hok je te schoppen.
Inderdaad hecht ik meer waarde aan mijn kitcar dan aan mijn eend.
Het zal mij ook een worst wezen of hij wegrot in de winter door de pekel. Ik heb ook geen problemen mee om een 2cv volledig te slopen en er een mooie kitcar op te bouwen maaaaaaaar voor dat jullie allemaal uit je vel knallen, in dit geval is dit niet zo.

Overigens ben ik nu mijn pickup aan het opbouwen vanuit 2 "afgeschreven" 2cv's die anders als oud vuil stonden weg te rotten in een tuin of schuur, eentje die door vandalen volledig in elkaar is getimmerd gebruikt ik als koets dus als er eentje is die niet zomaar een 2cv sloopt dan ben ik het wel.
Ik bouw deze pickup voor mij dochter dus ik probeer het 2cv bloed door te geven aan de jeugd.

dussssssss
Mijn voornaamste reden van aanmelden was de Dam tot dam tot dam tot dam rit!
Om even te peilen of er animo in de 2cv wereld was voor een rit samen met ongeveer 50 kitcars.

Zie hier onder een korte beschrijving:

Ook in 2012 op zondag 29 April, zal er een 4e datotdamtotdam rit zijn, deze rit leidt ons langs de bollenvelden, langs molens, over dijken en door weilanden, echt genieten van het Noord-Hollandse landschap.
Vogels die beginnen te broeden, we rijden langs vennen, wielen en meren, een rit met veel natuur.
Natuurlijk doen we ook de plaatsen aan die eindigen met het woordje "dam", Monnickendam, Volendam, Edam, Schardam, Uitdam, Durgerdam, Amsterdam, Zaandam, Nieuwendam en ga zo maar door.

rit bestaat uit ongeveer 130 km

Maar zoals ik het van David begrijp houdt hij liever zijn eendje in de schuur totdat het zonnetje weer gaat schijnen en dan dat er echt mee gereden wordt waar die auto ook voor bedoeld is lijkt me.

Je kan je in ieder geval opgeven bij mij als je het leuk vindt om als "echte" eend mee te rijden tussen al het "tupperware" geweld ;-)

groeten
Arthur

Plaats reactie