Heb bij mijn Azam wat rottigheid aan het motorkapscharnier ontdekt (een echte verrassing is dit niet...

Grts
Wim
Op dezelfde plek terugzetten zal dan niet gaan want dan vallen de gaten tegenover elkaar en valt er niets te lassen
Beste Wim,Wim Smeets schreef:(...) Heb voor de vervanging van het motorkapscharnier volgend plaatwerkdeel gekocht
http://www.ami-2cv.com/charniere-de-cap ... nneau.html
Hoe las je dit er zo goed mogelijk in? Laat je het plaatwerk overlappen, proplassen en uitplamuren?
Tips, truc en eventueel foto's zijn altijd welkom!
Wim Smeets schreef:Hallo Jesper
Mijn eerste gedacht was ook om enkel het scharnier te kopen. Maar er werd mij aangeraden dit stuk te kopen omdat er achter het scharnier een heleboel rottigheid kan zitten (dus beter de heleboel vervangen)... Eigenlijk is de kas op die plek niet slecht, heb het over de hele breedte zuiver gemaakt en vond enkel een klein gaatje van ongeveer een 0.5cm groot...Tussen de kas en het scharnier zal het plaatwerk wel wat dunner geworden zijn, voorkomen is beter dan genezen?
Zonde om eigenlijk alles er uit te slijpen.
Zou ik het dan op deze manier aanpakken, schanier er af halen, gaatje dichtlassen, nieuw scharnier erop proplassen?