nieuwe bodem behandelen tegen water e.d.

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gesloten
Job
Gebruiker
Gebruiker

nieuwe bodem behandelen tegen water e.d.

Bericht door Job » do 1 jul, 2004 23:11

Zo bijna al het laswerk van de koets is klaar :lol: . Ik ben 1 dag bezig geweest met het verwijderen van oude kit, tectiel en andere zooi van de oude rezerve wielbak bodem, onder de achterbank, enzzzzz :twisted: :twisted: :twisted: :evil: (behalve die nieuwe bodem en voetenbak). maar ik wil graag nu ales kaal en hard is ook goed behandelen zodat er "nooit" :wink: meer water of iets dergelijks mijn bodem en wielkasten kan aantasten. Wat kan ik dus nu het beste om erop te smeren/spuiten. Ik vind namelijk tectiel wel erg dun. Ik heb wel eens gehoord dat je er dakreparatieteer tegenaan moet smeren, komt nooit meer wat doorheen. maar wat is jullie gedachte over dit onderwerp?

alvast bedankt voor jullie reactie,

Job

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » do 1 jul, 2004 23:19

Primer er eerst op dan dik de kit erover en dan aflakken... dat is de beste methode ...dakleer ,,daar blijft het water onder zitten dasniegoed,,,
Wat brengt morgen.???

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » do 1 jul, 2004 23:27

Teun schreef:Primer er eerst op dan dik de kit erover en dan aflakken... dat is de beste methode ...dakleer ,,daar blijft het water onder zitten dasniegoed,,,
ik bedoel geen dakleer maar teer :lol: . van dat zwarte spul :lol:. maar lak kan toch door steenslag erafgeketst worden. dat heb je weer open goal voor water en dus roest. :twisted:

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 2 jul, 2004 09:32

hoi

Ik zou geen tectyl oid gebruiken want dit gaat uitdrogen, en krijgt dan scheuren waar weer water in komt enz.
Ik zou behandelen met rx5, rx10, een steenslagcoating(overschilderbaar) en dan rx10 op kleur. kijk maar eens op http://www.caprotech.nl/.

dan ziet je onderkant er ook nog erg mooi uit.

groet Frank

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » vr 2 jul, 2004 10:33

Gaat het over de onderkant...???

dan moet je het volgende doen.. de behandeling zoals eerder beschreven en dan met een Flubber Kit... erover heen.. dus gewoon kit er dik overheen spuiten.. daar ketsen de steentjes op af en kun je gewoon overschilderen Zwart bijv.. ziet er netjes uit..
Wat brengt morgen.???

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 2 jul, 2004 11:04

Mag ik je er wel op attent maken dat de meeste chassis van binnen naar buiten roesten
door zijn oude manier van constructie zie de site van www.cats-citoen.nl Dan zie je
hoeveel schotten erin een chassis zitten met allemaal puntlassen waar vocht tussen
kruipt.Dus het ideale(maar onmogelijke) zou onderdompelen zijn in Owatol.Dus zoek een
spuit met slang die ook achteruit kan spuiten om elke naad goed vol te laten kruipen.

Gast

Bericht door Gast » vr 2 jul, 2004 18:40

Gerard Maas schreef:Mag ik je er wel op attent maken dat de meeste chassis van binnen naar buiten roesten
door zijn oude manier van constructie zie de site van www.cats-citoen.nl Dan zie je
hoeveel schotten erin een chassis zitten met allemaal puntlassen waar vocht tussen
kruipt.Dus het ideale(maar onmogelijke) zou onderdompelen zijn in Owatol.Dus zoek een
spuit met slang die ook achteruit kan spuiten om elke naad goed vol te laten kruipen.
Het gaat hier niet om het chassis gerard maar om de bodemplaten en dergelijke :wink:

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » vr 2 jul, 2004 18:47

Teun schreef:Gaat het over de onderkant...???

dan moet je het volgende doen.. de behandeling zoals eerder beschreven en dan met een Flubber Kit... erover heen.. dus gewoon kit er dik overheen spuiten.. daar ketsen de steentjes op af en kun je gewoon overschilderen Zwart bijv.. ziet er netjes uit..
wat is in vredes naam flubber kit????????breng je dit met de compressor aan ofzo???? en waar koop je dit?????

alvast bedankt,

Job
ps: wat vinden jullie van het idee om er dakteer op te smeren nadat er een goede grondlaag is aangebracht zoals rx5 en 10? of heeft dakteer de zelfde werking als FLUBBERKIT?

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » vr 2 jul, 2004 18:53

Flubber kit is meer een gebruiksnaam maar het is een kit die je met een lucht (perslucht) spuit erop spuit,,

Kijk maar eens aan de binnenkant van elke willekeurige auto in het motor ruimte daar zie je een dikke kitlaag beetje bobbelig dat is flubber kit..

Velba/ brezan etc ...
Wat brengt morgen.???

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 2 jul, 2004 23:06

ik zou dus geen bitumen gebruiken want dit draagt uit en dan komen er barstjes in maar gewoon iets als steenslag/underbody wat overspuitbaar is kan je later ook de boel weer schoonmaken.

groet Frank

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 3 jul, 2004 14:08

waar kan je die flubber kit kopen en wat zijn de merknamen.

Gast

Bericht door Gast » za 3 jul, 2004 19:28

Frank Munneke schreef:ik zou dus geen bitumen gebruiken want dit draagt uit en dan komen er barstjes in maar gewoon iets als steenslag/underbody wat overspuitbaar is kan je later ook de boel weer schoonmaken.

groet Frank

Flubberkit is volgens mij een goede opossing. die droogt niet uit en is waterdicht en overschildermaar en ook nog makkelijk verwerkbaar :lol: mee eens???????

Job

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » zo 4 jul, 2004 09:08

flubberkit is volgens mij prima.
ik zou er zelf een niet te dikke laag van e.a. op zetten, mocht er dan toch enige roestvroming onder optreden word het niet gemaskeerd door de kit oid en kan je het herstellen.
maar wat ik dus bedoel is fulbberkit, tectyl overspuitbare ondercoating (rode bus) of andere overspuitbare steenslag.

groet Frank

Gesloten