18 pk schokt in bochten.
Geplaatst: vr 2 jul, 2004 20:19
Hallo,
Net een 18 pk eend bj 1964 met centrifugaalkoppeling gereviseerd. Motortje loopt mooi stationair, komt wel moeilijk op volle gas (trekt enkel goed op met halve choke).
Probleem 1 is dat de wagen fel schokt bij korte bochten. Rechtuit gaat redelijk in de tuin. Banden zijn gaaf met niet perfekte sporing (ene wiel stond naar buiten bij aankoop, op zicht recht gezet) cardanassen en lagers draaien mooi rond bij opkrikken zonder dode punten. Wagen is superzacht in de vering (frotteurs) De banden raken de draagarmen niet bij het bochtenwerk.
Probleem 2 is dat de stuurstang bij korte bochten naar links de overbrenging van mijn koppelingspedaal (oud systeem) iets naar buiten drukt, doch dit kan te maken hebben met de afwezigheid van een blokje (ik zie 2 gaatjes) waar de stang van de koppelingspedaal de koets binnenkomt.
Ik heb de indruk dat het schokken verdwijnt bij indrukken van het koppelingspedaal in de bochten.
Iemand advies?
Vgr,
Daniel
Net een 18 pk eend bj 1964 met centrifugaalkoppeling gereviseerd. Motortje loopt mooi stationair, komt wel moeilijk op volle gas (trekt enkel goed op met halve choke).
Probleem 1 is dat de wagen fel schokt bij korte bochten. Rechtuit gaat redelijk in de tuin. Banden zijn gaaf met niet perfekte sporing (ene wiel stond naar buiten bij aankoop, op zicht recht gezet) cardanassen en lagers draaien mooi rond bij opkrikken zonder dode punten. Wagen is superzacht in de vering (frotteurs) De banden raken de draagarmen niet bij het bochtenwerk.
Probleem 2 is dat de stuurstang bij korte bochten naar links de overbrenging van mijn koppelingspedaal (oud systeem) iets naar buiten drukt, doch dit kan te maken hebben met de afwezigheid van een blokje (ik zie 2 gaatjes) waar de stang van de koppelingspedaal de koets binnenkomt.
Ik heb de indruk dat het schokken verdwijnt bij indrukken van het koppelingspedaal in de bochten.
Iemand advies?
Vgr,
Daniel