2cv start niet, vermoedelijk accu/dynamo
2cv start niet, vermoedelijk accu/dynamo
Hallo,
Ik heb een vraag: ik heb een 2cv gekocht, paar stukjes mee gereden en toen ik hem voor 't eerst startte deed 'ie dat prima. Na twee of drie keer starten ging het al wat moeizamer en op een gegeven moment hebben we hem moeten aanduwen om 'm te starten.
Later deden de knipperlichten en koplampen het minder. Toen deed zelfs de claxon en ruitenwissers niets meer. Later hadden we zelfs helemaal geen licht meer.
Op een gegeven moment viel 'ie uit voor een verkeerslicht en kregen we hem niet meer aan.
Wat kan het zijn, de accu/dynamo? En vooral, wat te doen? Ik ga hem morgen maar weer eens proberen te starten, maar ik ben er bang voor...
Cosby
(kocht z'n eerste auto)
Ik heb een vraag: ik heb een 2cv gekocht, paar stukjes mee gereden en toen ik hem voor 't eerst startte deed 'ie dat prima. Na twee of drie keer starten ging het al wat moeizamer en op een gegeven moment hebben we hem moeten aanduwen om 'm te starten.
Later deden de knipperlichten en koplampen het minder. Toen deed zelfs de claxon en ruitenwissers niets meer. Later hadden we zelfs helemaal geen licht meer.
Op een gegeven moment viel 'ie uit voor een verkeerslicht en kregen we hem niet meer aan.
Wat kan het zijn, de accu/dynamo? En vooral, wat te doen? Ik ga hem morgen maar weer eens proberen te starten, maar ik ben er bang voor...
Cosby
(kocht z'n eerste auto)
-
- Veelvuldig poster
dit lijkt me een dynamo probleem .
riem nakijken of die goed gespannen is .
starten met startkabels dan de starkabels er af , dan een accupool van de 2cv los doen , als de motor dan blijft lopen is het niet je dynamo.
en dat je accu nu leeg is komt omdat je op je stroom van je accu hebt gereden dus warschijnlijk laad
hij niet meer bij .
even de koolbortsels van je dynamo nakijken of vervangen .
riem nakijken of die goed gespannen is .
starten met startkabels dan de starkabels er af , dan een accupool van de 2cv los doen , als de motor dan blijft lopen is het niet je dynamo.
en dat je accu nu leeg is komt omdat je op je stroom van je accu hebt gereden dus warschijnlijk laad
hij niet meer bij .
even de koolbortsels van je dynamo nakijken of vervangen .
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
Wat een prachtige kleur en dat kenteken is helemaal geweldig.
De E krijg je nu nooit meer er op....
Er is wel wat van je voorbumper af gevallen.
Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of er wel een V-snaar op zit of dat hij gebroken is.
Je accu zal nu leeg zijn? Laad hem op en kijk of de Eend het dan wel doet.
Dat zijn simpele dingetjes voordat je de boel gaat slopen.
Loopt hij wel dan ligt het dus aan het laden.....
En dat kan van alles zijn maar dan heb je de onsteking/bedrading uitgesloten.
De E krijg je nu nooit meer er op....
Er is wel wat van je voorbumper af gevallen.

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of er wel een V-snaar op zit of dat hij gebroken is.
Je accu zal nu leeg zijn? Laad hem op en kijk of de Eend het dan wel doet.
Dat zijn simpele dingetjes voordat je de boel gaat slopen.
Loopt hij wel dan ligt het dus aan het laden.....
En dat kan van alles zijn maar dan heb je de onsteking/bedrading uitgesloten.
Als het niet de v snaar of de fan is, dan is de dynamo inderdaad het meest voor de hand liggend.
Zelf heb ik het ook een keer meegemaakt, na een tijd rijden viel de radio uit, de richtingaanwijzers knipperden niet meer etc. En, gelukkig thuis voor de deur, viel de eend uit.
Dynamo vervangen en opgelost. Uiteraard wel de accu weer even bijgeladen.
Zelf heb ik het ook een keer meegemaakt, na een tijd rijden viel de radio uit, de richtingaanwijzers knipperden niet meer etc. En, gelukkig thuis voor de deur, viel de eend uit.
Dynamo vervangen en opgelost. Uiteraard wel de accu weer even bijgeladen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik heb 'm zojuist aan de oplader gehangen, accu was ramleeg. En er hing een los kabeltje onder de accu, waarschijnlijk eruit gevallen aangezien de aansluiting een beetje los is. Die kabel kwam vanuit de kabelboom die ook naar die dynamo loopt. Waarschijnlijk was dat het dus.
Vanavond of morgen proberen te starten.
Vanavond of morgen proberen te starten.
Hij loopt weer!
Het was dus blijkbaar gewoon dat kabeltje... Ik vraag me nu wel af wat dat voor een zwart kastje (aan de accu) is waar dat kabeltje op uit komt. Er lijken drie dunne spoeltjes aan de onderkant te zitten, eentje daarvan begon eventjes te roken toen ik 'm startte, waarschijnlijk omdat er wat vuil tussen was gekomen.
Cosby
(nopjes)
Het was dus blijkbaar gewoon dat kabeltje... Ik vraag me nu wel af wat dat voor een zwart kastje (aan de accu) is waar dat kabeltje op uit komt. Er lijken drie dunne spoeltjes aan de onderkant te zitten, eentje daarvan begon eventjes te roken toen ik 'm startte, waarschijnlijk omdat er wat vuil tussen was gekomen.
Cosby
(nopjes)
Ik ben eens benieuwd of ik je in de nabije toekomst tegenkom in of rondom Venlo.
Zet hem met vasteloavend maar een beetje uit het zicht, je weet maar nooit.
Dat zwarte kastje is de spanningsregelaar.
Zet hem met vasteloavend maar een beetje uit het zicht, je weet maar nooit.
Dat zwarte kastje is de spanningsregelaar.
Laatst gewijzigd door Geert op ma 16 jan, 2012 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.