onstoringsfilter monteren hoe?
-
- Las Expert
- Contacteer:
onstoringsfilter monteren hoe?
Ik heb zo'n onstoringfilter gekregen laatst omdat mij radio iedere keer zo stoort. Als de auto stil staat doet hij goed maar zodra ik weer ga rijden stoort hij! word er al gek van.
Waar moet ik zo'n filter monteren? veel mensen zeggen tussen de dynamo en een goed massa punt maar is dat wel zo?
Waar moet ik zo'n filter monteren? veel mensen zeggen tussen de dynamo en een goed massa punt maar is dat wel zo?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ligt er aan wat er stoort:
hoor je een gierend, hoogfrequent geluid dan komt de storing van de dynam0
hoor je een tikkend geluid dan is het je ontsteking.
maar welke van de twee het ook is: gewoon de voeding van de radio ontstoren.
Ook even aan je massa van je radio denken; die moet zonder dat er andere gebruikers aan zitten direct op het massapunt naast de accu.
Als het niet wil lukken kan je even de motorkap een massaverbinding geven. Dat wil ook nog wel eens helpen.
Gr Rob
hoor je een gierend, hoogfrequent geluid dan komt de storing van de dynam0
hoor je een tikkend geluid dan is het je ontsteking.
maar welke van de twee het ook is: gewoon de voeding van de radio ontstoren.
Ook even aan je massa van je radio denken; die moet zonder dat er andere gebruikers aan zitten direct op het massapunt naast de accu.
Als het niet wil lukken kan je even de motorkap een massaverbinding geven. Dat wil ook nog wel eens helpen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Gerard2cv
- Super eendkenner
David,wel eens van de kooi van Faraday gehoord?
Je maakt een draadje van de min pool maar het randje van de motorkap en met een kabeloogje en een parker geef je de hele motorkap een massa zodat hij het magnetisch veld onder de kap afsluit om de antenne te bereiken.Zorg ook voor een goede antenne massa en controleer of de radio een antenne trimschroefje heb om bij de middengolf op ±298m het sterkste signaal te krijgen.
Je maakt een draadje van de min pool maar het randje van de motorkap en met een kabeloogje en een parker geef je de hele motorkap een massa zodat hij het magnetisch veld onder de kap afsluit om de antenne te bereiken.Zorg ook voor een goede antenne massa en controleer of de radio een antenne trimschroefje heb om bij de middengolf op ±298m het sterkste signaal te krijgen.
Kooi van Faraday ken ik zeker, maar ik wist niet dat dat ook van invloed was op de ontvangst van de radio!!
Ik weet nog dat de BX dat "kippengaas" onder de motorkap had om toch een kooi van Faraday te creëren
Maar ik heb net een nieuwe radio gekocht voor de eend dus ik zal ook de motorkap aarden!
Bedankt voor jullie info!
Greetz David
Ik weet nog dat de BX dat "kippengaas" onder de motorkap had om toch een kooi van Faraday te creëren

Maar ik heb net een nieuwe radio gekocht voor de eend dus ik zal ook de motorkap aarden!
Bedankt voor jullie info!
Greetz David

Ik heb bij Halfords de goedkoopste radio gekocht (2 jaar garantie!) en die werkt echt super.
Linkje:
http://www.halfords.nl/shop/multimedia/ ... ios/105964
Er kan geen CD in, alleen IPod/MP3, SD kaart of USB aansluiting.
Dat is voor mij ruim voldoende, hij werkt perfect, ik heb een luizige antenne aansluiting zonder echte spriet, alleen stompje en prima ontvangst!!
AF RDS alles zit er verder op.
Ben er tevreden mee, zeker voor 59 euro.
Linkje:
http://www.halfords.nl/shop/multimedia/ ... ios/105964
Er kan geen CD in, alleen IPod/MP3, SD kaart of USB aansluiting.
Dat is voor mij ruim voldoende, hij werkt perfect, ik heb een luizige antenne aansluiting zonder echte spriet, alleen stompje en prima ontvangst!!
AF RDS alles zit er verder op.
Ben er tevreden mee, zeker voor 59 euro.
-
- Regelmatige poster
Ik heb met name voor die Caliber gekozen omdat hij zo klein is.
Daardoor kan hij rechts onder de ventialtieklep zonder dat hij uitsteekt.
CD's gebruik ik niet in de eend, ik donder alles op een SD kaartje.
Supermakkelijk. Anders ligt gegarandeerd de hele aflegplank vol met CD's.
Als ik optrek liggen ze onder de stoelen en bij iedere bocht word ik er gek van.
Vroeger had ik dat met cassettebandjes ook in de eend, die slingerden ook overal.
Daardoor kan hij rechts onder de ventialtieklep zonder dat hij uitsteekt.
CD's gebruik ik niet in de eend, ik donder alles op een SD kaartje.
Supermakkelijk. Anders ligt gegarandeerd de hele aflegplank vol met CD's.
Als ik optrek liggen ze onder de stoelen en bij iedere bocht word ik er gek van.
Vroeger had ik dat met cassettebandjes ook in de eend, die slingerden ook overal.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
De Marquant-radio die in mijn aca zat toen ik die kocht heeft hetzelfde display als die Caliber die hier voorbij kwam, enige verschil is dat er wel een CD-speler in zit. Frontje lijkt er ook er op. Komt ongetwijfdeld uit dezelfde fabriek, ander merkje er op... Het is een beetje mazzel of pech hebben met dat spul. Bij mijn Marquant deed de CD-speler het niet meer als 'ie een beetje warm werd, de tuner stoorde altijd, alleen de SD/USB-speler werkte wel redelijk. Ik heb er uiteindelijk toch maar wat anders in gehangen, toch wel fijn als de radio ook werkt. Als ik in het buitenland rijd heb ik vaak de radio aan om weer even 'in de taal' en de sfeer van het land te komen.
Op zich is USB of SD wel ideaal, bij mij raakten de (meestal ook nog dure originele) CD's altijd bekrast, beschadigd, zoek, zanderig en verspreid door de eend, of de boekjes verkreukeld door lekkage bij de ruitenwisseras...
Op zich is USB of SD wel ideaal, bij mij raakten de (meestal ook nog dure originele) CD's altijd bekrast, beschadigd, zoek, zanderig en verspreid door de eend, of de boekjes verkreukeld door lekkage bij de ruitenwisseras...