Galva chassis in de koets zo laten of lakken?
Galva chassis in de koets zo laten of lakken?
Wat te doen met de chassisplaat die je in de koets ziet? Het is een galva chassis. Opties: galva laten en niets aan doen, RX-en of lakken (is bordeaux-zwarte charleston). Wat vinden jullie ervan?
PS: rest van het chassis heb ik langs de buitenzijde ook galva gelaten (onderkant en zijkanten dus), enkel de binnenzijde is (grondig) getectyleerd. Enkel voor hetgene zichtbaar is in de koets twijfel ik. Wat zouden jullie doen?
Bart.
PS: rest van het chassis heb ik langs de buitenzijde ook galva gelaten (onderkant en zijkanten dus), enkel de binnenzijde is (grondig) getectyleerd. Enkel voor hetgene zichtbaar is in de koets twijfel ik. Wat zouden jullie doen?
Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
@punky: wel ik twijfel gewoon wat ik zou doen, sommigen zeggen dat ik er niets moet aan doen omdat je dan kan zien dat het een galva chassis is, langs de andere kant zou het misschien toch mooi zijn om het ook bordeaux te verven zoals de vloerplaten enz. (Charleston) zodat alles meer als een geheel overkomt. Maar de matten liggen er toch over dus veel zal je er dan ook niet van zien. Daarom mijn vraag of anderen met een galva chassis dit verven of zo laten.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ik heb een hammerite hechtprimer voor speciale metalen gebruikt (eerst schoongemaakt met thinner) en daarna het complete chassis zwart gemaakt met zwarte hammerite.
Dit zit er na 2 jaar nog prima op. Tegen de roest hoef je het niet te doen maar ik vond het mooier anders glimt het zo onder de eend.
De binnenkant is nog ingespoten met tectyl ML ook overbodig maar ja als het toch uit elkaar ligt.
Dit zit er na 2 jaar nog prima op. Tegen de roest hoef je het niet te doen maar ik vond het mooier anders glimt het zo onder de eend.
De binnenkant is nog ingespoten met tectyl ML ook overbodig maar ja als het toch uit elkaar ligt.

-
- Veelvuldig poster
dat glimmen wordt vanzelf minder hoorErikjan schreef:Ik heb een hammerite hechtprimer voor speciale metalen gebruikt (eerst schoongemaakt met thinner) en daarna het complete chassis zwart gemaakt met zwarte hammerite.