Pagina 1 van 2

Een groot raadsel.

Geplaatst: wo 22 feb, 2012 16:55
door Happytree
Vandaag voor de 3e dag gaan sleutelen. Alleen weer zonder gewenst resultaat.

De motor slaat met wat moeite aan en loopt eindelijk op 2 cilinders, alleen merk je dat hij slecht loopt, niet goed op het gas reageert en als hij dan eenmaal reageert dan blijft hij hoog stationiar lopen (denk 2-3k rpm). Ik weet niet meer wat ik nog kan aanpakken?

Gedaan/geprobeerd:

- Contactpuntjes gewisseld voor gebruikte puntjes (waarmee ik voor de motor wissel nog gereden heb)
- Condensator
- Bobine
- Ontsteking afgesteld met controle lamp
- Contact puntjes gesteld op 0,40mm
- Bougies zijn nieuw
- Bougiekabels zo goed als nieuw

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de carburateur niet goed is (maar heb het blokje lopend gezien maar toen niet zelf met het gas gespeeld) Ik zou de carburateur nog kunnen wisselen voor mijn eigen van het blok wat eruit komt. Kan dit het bovenstaande probleem veroorzaken?

Ik ben bijna ten einde raad.

Geplaatst: wo 22 feb, 2012 17:43
door lordmaster1
Als zo te zien de carb nog het enige is wat je niet hebt gedaan zou ik het daar in zoeken, succes!

Geplaatst: wo 22 feb, 2012 18:37
door Willem2
Klinkt idd als een vuile carb. En misschien blijft de gasklep hangen?

Spruitstuk al gecontroleerd? Misschien lekken daar ook pakkingen

Geplaatst: wo 22 feb, 2012 19:57
door tweeceevee
Chokeklep veertje misschien gebroken?

Geplaatst: do 23 feb, 2012 08:46
door Kulio
Het ligt zeker niet aan de ontsteking.

carburator

Geplaatst: do 23 feb, 2012 13:24
door wusten-fuchs
als ik het zo lees is het mischien de tweede trap die blijft hangen /of iets open blijft staan


bij het asje zitten 2 ronde veertje,s een voor de eerste en een voor de tweede trap ( gasklep)

mischien gebroken n??? of heeft er iemand de stelschroef voor de tweede trap verdraaid ? ( normaal zit er een zwart dopje op )


succes

Geplaatst: do 23 feb, 2012 17:36
door Happytree
Bedankt voor de vele reacties ik ga morgen weer naar de 2cv en zal even updaten wat ik heb kunnen vinden :)

Geplaatst: vr 24 feb, 2012 12:02
door Happytree
$@^@%$@$%!!%#!

Neehoor ook dit mocht niet helpen....

Probleem is nogsteeds hetzelfde, ik weet het echt niet meer?

Compressie test?

Re: Een groot raadsel.

Geplaatst: vr 24 feb, 2012 12:51
door wusten-fuchs
Happytree schreef:Vandaag voor de 3e dag gaan sleutelen. Alleen weer zonder gewenst resultaat.

De motor slaat met wat moeite aan en loopt eindelijk op 2 cilinders, alleen merk je dat hij slecht loopt, niet goed op het gas reageert en als hij dan eenmaal reageert dan blijft hij hoog stationiar lopen (denk 2-3k rpm). Ik weet niet meer wat ik nog kan aanpakken?

Gedaan/geprobeerd:

- Contactpuntjes gewisseld voor gebruikte puntjes (waarmee ik voor de motor wissel nog gereden heb)
- Condensator
- Bobine
- Ontsteking afgesteld met controle lamp
- Contact puntjes gesteld op 0,40mm
- Bougies zijn nieuw
- Bougiekabels zo goed als nieuw

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de carburateur niet goed is (maar heb het blokje lopend gezien maar toen niet zelf met het gas gespeeld) Ik zou de carburateur nog kunnen wisselen voor mijn eigen van het blok wat eruit komt. Kan dit het bovenstaande probleem veroorzaken?

Ik ben bijna ten einde raad.
toch maar weer terug naar de mechanische staat van de motor ?? compressie test lek test enz enz als je geen voldoende compressie hebt ( einddruk minstens 9 bar beter nog 11) helpt alles andere ook niet meer

Valse lucht

Geplaatst: za 25 feb, 2012 08:56
door Le Patron
Heb je het spruitstuk er af gehad?

Het lijkt mij namelijk valse lucht, bij de inlaatpakkingen of de pakking onder de carburateur.

Re: Valse lucht

Geplaatst: za 25 feb, 2012 17:41
door Happytree
Le Patron schreef:Heb je het spruitstuk er af gehad?

Het lijkt mij namelijk valse lucht, bij de inlaatpakkingen of de pakking onder de carburateur.
Ik zelf heb het er niet af gehaald, maar de vorige eigenaar die het blokje (on)klaar had gemaakt wel.

Maar het is indd het proberen waard!

Geplaatst: ma 12 mar, 2012 14:45
door Happytree
Deze week ga ik weer een poging wagen de 2cv aan de praat te krijgen.

Nu ga ik het inlaat spruitstuk demonteren en opnieuw monteren.

Nu lekt hij alleen heel erg op de uitlaat en krijg ik deze niet goed passend? Zijn hier trucjes voor?

Nog andere dingen die ik kan proberen zijn welkom.

Geplaatst: ma 12 mar, 2012 16:49
door lordmaster1
Als je het spruitstuk wil monteren moet je eerst de koppen loshalen, dan spruitstuk monteren en als laatste de koppen aantrekken.

Geplaatst: di 13 mar, 2012 09:47
door Happytree
lordmaster1 schreef:Als je het spruitstuk wil monteren moet je eerst de koppen loshalen, dan spruitstuk monteren en als laatste de koppen aantrekken.
Geldt dit zowel voor het inlaat spruitstuk en het uitlaat spruitstuk?

Geplaatst: di 13 mar, 2012 11:13
door lordmaster1
Ja, het spruitstuk moet zich naar de koppen zetten, niet andersom.