Nieuwe oude eend voor een surf-zomer en veel binnenwegen!
Nieuwe oude eend voor een surf-zomer en veel binnenwegen!
Goedemiddag,
Ik ben Ritsert, liefhebber van alles met een zuiger.
Als 16 jarige kocht ik een vespa ape 50 voor het surfen, hiermee is de waardering voor het primitieve vervoer begonnen.
Na twee ax'en een oude peugot 205 en een bmw E30 ben ik nu gevallen voor een leuke 2cv6 uit 1983. Na het bekijken van twee eendjes in friesland viel mijn oog op een zwarte 2cv die dicht bij mijn ouders (Hoorn)in de buurt stond. De eend was duidelijk enkele jaren terug opgeknapt en overgespoten en daarna beplakt met bloemenstickers. Het dakje was nog nieuw en de lak zag er redelijk goed uit op de meeste plaatsen. Het was wel duidelijk dat er wat laswerk aan de auto zat maar daar was de prijs ook naar dus een koop was snel gesloten.
Met groot genot kon ik de eend naar huis rijden om hem lekker te kunnen opknappen. Het doel is een technisch goede eend waar ik komend jaar lekker mee kan gaan surfen en toeren door Frankrijk. Na een surftrip per fiets en een surftrip per brommer ben ik wel toe aan een surftrip per auto. ik ga dus zeker op zoek naar een mooi dakrekje.
Het laswerk zal ik grotendeels gaan uitbesteden, ik heb zelf alleen een elektrode apparaat. Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag.
de klusjes die ik zal gaan doen om de eend apk/vakantieklaar te maken:
Exterieur
*bijwerken van vele kleine roestplekjes
*het spuiten van de motorkap: de vorige eigenaar heeft de auto geheel bestickerd met bloemenstickers, op de motorkap heeft de combinatie van slechte lak en ingebrande stickers er voor gezorgd dat er veel stukken lak zijn losgelaten. de overige stickers kreeg ik er gelukkig met een fohn af.
laswerk:
*vloer links en rechts voor, het inlassen van twee nieuwe stukjes plaatwerk.
*bodem rechts achter, dit wordt denk ik nog het lastigste, ik heb nog geen vervangings delen gevonden.
*klein gat in chassis rechts-voor
interieur
*binnenwerk stoelen: op zoek naar nieuwe rubbers om de stoelen wat minder te laten doorzakken.
*stoelhoezen: de orginele bekleding is geheel vergaan, ik deel helaas niet mijn smaak met de vorige eigenaar voor vrolijke bloemetjeshoezen, wel mooi zelf gemaakt trouwens.
*radio: de vorige eigenaar heet zelf een extra dashboardje gemaakt met boxjes en een radioaansluiting, deze vermindert de beenruimte wel te veel , vooral voor de passagier. Ik ga op zoek naar een mooie radio en pas het houten geval aan zodat ik en mijn passagier zijn benen kwijt kan.
technisch
*remmen werken matig, hopelijk te verhelpen met nieuwe vloeistof en remblokken
*nieuwe olie en filter in blok en bak
*bij het inveren kraakt en piept de rechterkant nogal, ik heb nog niet uitgevonden waar ik dit moet smeren. misschien de boel even loshalen?
*nieuwe voorbanden, de huidige zijn te verdroogd, dus die moeten vervangen
tot zo ver! ik hoop over twee maanden de weg op te kunnen!
Ik ben Ritsert, liefhebber van alles met een zuiger.
Als 16 jarige kocht ik een vespa ape 50 voor het surfen, hiermee is de waardering voor het primitieve vervoer begonnen.
Na twee ax'en een oude peugot 205 en een bmw E30 ben ik nu gevallen voor een leuke 2cv6 uit 1983. Na het bekijken van twee eendjes in friesland viel mijn oog op een zwarte 2cv die dicht bij mijn ouders (Hoorn)in de buurt stond. De eend was duidelijk enkele jaren terug opgeknapt en overgespoten en daarna beplakt met bloemenstickers. Het dakje was nog nieuw en de lak zag er redelijk goed uit op de meeste plaatsen. Het was wel duidelijk dat er wat laswerk aan de auto zat maar daar was de prijs ook naar dus een koop was snel gesloten.
Met groot genot kon ik de eend naar huis rijden om hem lekker te kunnen opknappen. Het doel is een technisch goede eend waar ik komend jaar lekker mee kan gaan surfen en toeren door Frankrijk. Na een surftrip per fiets en een surftrip per brommer ben ik wel toe aan een surftrip per auto. ik ga dus zeker op zoek naar een mooi dakrekje.
Het laswerk zal ik grotendeels gaan uitbesteden, ik heb zelf alleen een elektrode apparaat. Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag.
de klusjes die ik zal gaan doen om de eend apk/vakantieklaar te maken:
Exterieur
*bijwerken van vele kleine roestplekjes
*het spuiten van de motorkap: de vorige eigenaar heeft de auto geheel bestickerd met bloemenstickers, op de motorkap heeft de combinatie van slechte lak en ingebrande stickers er voor gezorgd dat er veel stukken lak zijn losgelaten. de overige stickers kreeg ik er gelukkig met een fohn af.
laswerk:
*vloer links en rechts voor, het inlassen van twee nieuwe stukjes plaatwerk.
*bodem rechts achter, dit wordt denk ik nog het lastigste, ik heb nog geen vervangings delen gevonden.
*klein gat in chassis rechts-voor
interieur
*binnenwerk stoelen: op zoek naar nieuwe rubbers om de stoelen wat minder te laten doorzakken.
*stoelhoezen: de orginele bekleding is geheel vergaan, ik deel helaas niet mijn smaak met de vorige eigenaar voor vrolijke bloemetjeshoezen, wel mooi zelf gemaakt trouwens.
*radio: de vorige eigenaar heet zelf een extra dashboardje gemaakt met boxjes en een radioaansluiting, deze vermindert de beenruimte wel te veel , vooral voor de passagier. Ik ga op zoek naar een mooie radio en pas het houten geval aan zodat ik en mijn passagier zijn benen kwijt kan.
technisch
*remmen werken matig, hopelijk te verhelpen met nieuwe vloeistof en remblokken
*nieuwe olie en filter in blok en bak
*bij het inveren kraakt en piept de rechterkant nogal, ik heb nog niet uitgevonden waar ik dit moet smeren. misschien de boel even loshalen?
*nieuwe voorbanden, de huidige zijn te verdroogd, dus die moeten vervangen
tot zo ver! ik hoop over twee maanden de weg op te kunnen!
zo was de auto bij aanschaf: met bloemen en deuk. De deuk in het achterscherm is inmiddels weg.
oja mocht er nog iemand interesse hebben in roze stuurhoes met bijpassende gordelkussentjes, af te halen voor 1 koopzegel van de AH
oja mocht er nog iemand interesse hebben in roze stuurhoes met bijpassende gordelkussentjes, af te halen voor 1 koopzegel van de AH
Laatst gewijzigd door 2crits op zo 26 feb, 2012 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
Ik vond op marktplaats deze dakdragers, heeft iemand ervaring met dit systeem? een echt dakrekje lijkt me leuker maar dit zit misschien wel steviger dan een dakrek op de goot.
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/c ... rager.html
Daarnaast denk ik er over na om deze banden te kopen, lekker goedkoop. Ik snap dat ze niet zo goed zijn als de echte Michelins .
http://www.burton2cvparts.com/band-1358 ... -3925.html
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/c ... rager.html
Daarnaast denk ik er over na om deze banden te kopen, lekker goedkoop. Ik snap dat ze niet zo goed zijn als de echte Michelins .
http://www.burton2cvparts.com/band-1358 ... -3925.html
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
michelins halen makkelijk de 40.000 kilometer, als deze slechts de helft daarvan halen ben je nog steeds goedkoper uit. qua wegligging zijn er natuurlijk ook verschillen, ik heb nu firestones 135 maar die glijden wat makkelijker, ook op droog wegdek, in snel genomen bochten. mabors heb ik ook gehad, gingen 20.000 kilometer mee maar kostten ook de helft van michelins, dus prijs per kilometer was hetzelfde. die hadden wel betere grip dan de firestones. nankang ken ik zelf niet.2crits schreef:Daarnaast denk ik er over na om deze banden te kopen, lekker goedkoop. Ik snap dat ze niet zo goed zijn als de echte Michelins .http://www.burton2cvparts.com/band-1358 ... -3925.html
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
quote; "Ik vond op marktplaats deze dakdragers, heeft iemand ervaring met dit systeem? een echt dakrekje lijkt me leuker maar dit zit misschien wel steviger dan een dakrek op de goot. "
Dit is het beste wat je kan krijgen. Het zit echt stevig, je kan er veel op vervoeren. Ik heb er jaren mee rndgereden. Daarnaast zitten de allesdragers erg kort op je dak wat A goed staat en B minder wind vangt.
En het is echt een eendedakdragerset van vroeger. Lekker old school dus.
Ikzegdoen.
Dit is het beste wat je kan krijgen. Het zit echt stevig, je kan er veel op vervoeren. Ik heb er jaren mee rndgereden. Daarnaast zitten de allesdragers erg kort op je dak wat A goed staat en B minder wind vangt.
En het is echt een eendedakdragerset van vroeger. Lekker old school dus.
Ikzegdoen.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Klopt ik heb deze set ook en deze zit degelijker gemonteerd dan de set op de regengootjes.
Verder heb je met deze minder last van wind, herrie en een lagere topsnelheid dan met een complete imperiaal. Deze laatste gebruik ik ook alleen maar als ik veel spullen moet meenemen. Voor een surfplank zou ik de 2 dragers pakken.
Verder heb je met deze minder last van wind, herrie en een lagere topsnelheid dan met een complete imperiaal. Deze laatste gebruik ik ook alleen maar als ik veel spullen moet meenemen. Voor een surfplank zou ik de 2 dragers pakken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam