Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
-
bart
- Beginner

Bericht
door bart » za 10 mar, 2012 12:50
Goedendag eenieder,
Bijna is het project klaar, echter bij het weer aansluiten van alle draadjes houd ik zo her en der wat over. Zoals bv een draadje wat samenloopt met het draadje wat van de bobine naar de ontsteking / kontzakken puntjes loopt. Dit draadje zit vast op het motorblok en gaat het ventilatorhuis in en loopt dan samen met bovengenoemde draad aan de voorkant van het ventilatorhuis naar boven en moet ergens thv de koplampsteun ergens in. Wie weet de weg?
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » za 10 mar, 2012 13:06
Dat is de draad van de oliedruksensor. Deze zit vast aan een kabel van de kabelboom ter hoogte van de koplampsteun. Mist alle stekkers nog origineel zijn, is er maar een waar hij inpast. Is namelijk de dunste van het stel en meestal bruin.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
bart
- Beginner

Bericht
door bart » za 10 mar, 2012 14:09
Dat klopt, het is een dun stekkertje, ga m'n kabelboom dan maar eens checken, daar had ik wel een aansluitingkje over maar die had een groter maatje. Gr. Bart
-
bart
- Beginner

Bericht
door bart » ma 12 mar, 2012 07:45
Kan het zijn dat wanneer je dit kabeltje niet aansluit (heb de juiste connectie nog niet gevonden) dat het lampje op je dashboard continue blijft branden? Ik heb namelijk van het weekend de motor voor het eerst na 5 jaar schorsing in restauratie weer gestart en dat lampje brandde continue. Olie en andere vloeistoffen zijn gechecked!
gr Bart en dank tot zover!
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

Bericht
door Gerard2cv » ma 12 mar, 2012 08:27
Het lampje blijft branden doordat het bewuste draadje nu aan een massastekkertje zit of de schakelaar is defect.Controleer ook of alle verlichting wel werkt
-
bart
- Beginner

Bericht
door bart » ma 12 mar, 2012 13:59
ik kan je nu al zeggen dat alle verlichting voor het nog niet doet, ga hier vanavond ff naar kijken. Het zit nl zo: Ik heb van 2 eenden 1 (d) gemaakt en daar bij zijn koets en kabelboom van eend 1 en koplampsteun en koplampen van eend 2. Daardoor had ik wsl ook stekkertje (s) over . Achterlichten werken al allemaal volgens plan. Dus ik ga vanavond even zoeken waar aan de voorkant "prik" opstaat en waar niet en zonodig wat stekkertjes omwisselen en indien succes er een nieuw kleurtje aangeven. Ik laat het je morgen of vanavond ff weten! gr b[/img]
-
bart
- Beginner

Bericht
door bart » za 17 mar, 2012 20:22
Alle kabeltjes op de goede plaats en alles werkt prima! Dank voor alle tips. Een volgende probleem heeft zich echter alweer voor gedaan. Hij lekt benzine bij de carburateur als ik gas geef. Ga even kijken bij welk onderwerp ik deze vraag kan stellen!