Pagina 1 van 1

Colortune, CO-meters

Geplaatst: ma 14 apr, 2003 09:33
door Bullit
Hallo

Heeft iemand ervaring met het gebruik van colortune bougies (glazen-carburateur-afstel/controleer-bougies) of misschien met CO-meters. Gunson's verkoopt ook Co-meters die goedkoper zijn en op 12 V aangesloten moeten worden. (deze zijn weliswaar goedkoop maar werken volgens een onnauwkeuriger principe als de duurdere meters met filters e.d.) Voordeel is echter dat je ze mobiel kunt gebruiken en zo onder last de waarden kunt aflezen (mits je een lange rechte rustige weg ter beschikking hebt!)

Bullit

Geplaatst: di 15 apr, 2003 11:50
door peter
waarom zou je je co percentage willen weten onder belasting, je kan dit tch niet afstellen. Hooguit een ander luchtfilter of benzinesproeiers monteren.

Geplaatst: di 15 apr, 2003 12:18
door Bullit
om stationair het CO af te stellen en onder last alles te controleren. Misschien resulteert dat in andere sproeiers. Vlotterhoogte kun je natuurlijk ook afstellen.

Geplaatst: di 15 apr, 2003 15:27
door peter
hoe kan ik eigenlijk het beste mijn vlotterhoogte afstellen (ik heb een Webercaburateur op mijn visamotor)

Geplaatst: za 19 apr, 2003 12:00
door TheSeend
peter schreef:hoe kan ik eigenlijk het beste mijn vlotterhoogte afstellen (ik heb een Webercaburateur op mijn visamotor)
De vraagbaak heeft het altijd over 0 cm afstand.

Het leuke is dat die afstand net als bij een eend met de kop van de carburateur op de kop. Alleen vergat de vraagbaak er even bij te vermelden dat er blokje tussen ging. Weet het niet precies, maar er is wel ergens een visa-vraagbaak op internet. Vraag Handjes (Gerben B.) anders ff. Die weet er alles van.

Wel lief vragen en goed uitleggen wat je met de Visa gedaan hebt waar de motor uitkwam. Hij is nogal een visa-liefhebber :-)

Daniel

Geplaatst: di 22 apr, 2003 16:15
door EL_Robino
Het rare is alleen dat je in de vraagbaken van de visa alleen info over de solex carburateurs kunt vinden, de weber cabrurateurs worden nooit behandelt... Ik ben zelf ook op zoek naar info over die weber carburateur op de 2-cilinder visa modellen, heb nog niets kunnen vinden.

weber carbu

Geplaatst: di 22 apr, 2003 21:02
door catscit
De weber carbu is helaas ene onding vergeleken met de solex.
De vlotterhoogte stel je zo:
Deksel verticaal, vlotter hangt naar beneden
af dat als het pennetje net door de vlotter wordt ingeduwd (dicht is) moet er nog X mm tussen vlotter en deksel door kunnen. Ik dacht dat het iets van 6 of 8 mm was.
De kluwer vraagbaak behandeld dit.
Voor geintereseerden kan ik dit opzoeken en eventueel bij de visa conversie op m'n site zetten.
Ervaring leert dat de solex een stuk beter beheersbaar is, zuiniger is en gemakkelijker betere prestaties levert.

CO meten onder belasting bij een standaard motor heeft geen zin.
Er zit geen verloren vermogen in de sproeierbezetting.
ik hier behoorlijk aan geexperimenteerd