Hallo
Heeft iemand ervaring met het gebruik van colortune bougies (glazen-carburateur-afstel/controleer-bougies) of misschien met CO-meters. Gunson's verkoopt ook Co-meters die goedkoper zijn en op 12 V aangesloten moeten worden. (deze zijn weliswaar goedkoop maar werken volgens een onnauwkeuriger principe als de duurdere meters met filters e.d.) Voordeel is echter dat je ze mobiel kunt gebruiken en zo onder last de waarden kunt aflezen (mits je een lange rechte rustige weg ter beschikking hebt!)
Bullit
Colortune, CO-meters
De vraagbaak heeft het altijd over 0 cm afstand.peter schreef:hoe kan ik eigenlijk het beste mijn vlotterhoogte afstellen (ik heb een Webercaburateur op mijn visamotor)
Het leuke is dat die afstand net als bij een eend met de kop van de carburateur op de kop. Alleen vergat de vraagbaak er even bij te vermelden dat er blokje tussen ging. Weet het niet precies, maar er is wel ergens een visa-vraagbaak op internet. Vraag Handjes (Gerben B.) anders ff. Die weet er alles van.
Wel lief vragen en goed uitleggen wat je met de Visa gedaan hebt waar de motor uitkwam. Hij is nogal een visa-liefhebber
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
weber carbu
De weber carbu is helaas ene onding vergeleken met de solex.
De vlotterhoogte stel je zo:
Deksel verticaal, vlotter hangt naar beneden
af dat als het pennetje net door de vlotter wordt ingeduwd (dicht is) moet er nog X mm tussen vlotter en deksel door kunnen. Ik dacht dat het iets van 6 of 8 mm was.
De kluwer vraagbaak behandeld dit.
Voor geintereseerden kan ik dit opzoeken en eventueel bij de visa conversie op m'n site zetten.
Ervaring leert dat de solex een stuk beter beheersbaar is, zuiniger is en gemakkelijker betere prestaties levert.
CO meten onder belasting bij een standaard motor heeft geen zin.
Er zit geen verloren vermogen in de sproeierbezetting.
ik hier behoorlijk aan geexperimenteerd
De vlotterhoogte stel je zo:
Deksel verticaal, vlotter hangt naar beneden
af dat als het pennetje net door de vlotter wordt ingeduwd (dicht is) moet er nog X mm tussen vlotter en deksel door kunnen. Ik dacht dat het iets van 6 of 8 mm was.
De kluwer vraagbaak behandeld dit.
Voor geintereseerden kan ik dit opzoeken en eventueel bij de visa conversie op m'n site zetten.
Ervaring leert dat de solex een stuk beter beheersbaar is, zuiniger is en gemakkelijker betere prestaties levert.
CO meten onder belasting bij een standaard motor heeft geen zin.
Er zit geen verloren vermogen in de sproeierbezetting.
ik hier behoorlijk aan geexperimenteerd
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net