Colortune, CO-meters

Gesloten
Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Colortune, CO-meters

Bericht door Bullit » ma 14 apr, 2003 09:33

Hallo

Heeft iemand ervaring met het gebruik van colortune bougies (glazen-carburateur-afstel/controleer-bougies) of misschien met CO-meters. Gunson's verkoopt ook Co-meters die goedkoper zijn en op 12 V aangesloten moeten worden. (deze zijn weliswaar goedkoop maar werken volgens een onnauwkeuriger principe als de duurdere meters met filters e.d.) Voordeel is echter dat je ze mobiel kunt gebruiken en zo onder last de waarden kunt aflezen (mits je een lange rechte rustige weg ter beschikking hebt!)

Bullit

Gebruikersavatar
peter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:55
Locatie: Amersfoort

Bericht door peter » di 15 apr, 2003 11:50

waarom zou je je co percentage willen weten onder belasting, je kan dit tch niet afstellen. Hooguit een ander luchtfilter of benzinesproeiers monteren.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » di 15 apr, 2003 12:18

om stationair het CO af te stellen en onder last alles te controleren. Misschien resulteert dat in andere sproeiers. Vlotterhoogte kun je natuurlijk ook afstellen.

Gebruikersavatar
peter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:55
Locatie: Amersfoort

Bericht door peter » di 15 apr, 2003 15:27

hoe kan ik eigenlijk het beste mijn vlotterhoogte afstellen (ik heb een Webercaburateur op mijn visamotor)

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » za 19 apr, 2003 12:00

peter schreef:hoe kan ik eigenlijk het beste mijn vlotterhoogte afstellen (ik heb een Webercaburateur op mijn visamotor)
De vraagbaak heeft het altijd over 0 cm afstand.

Het leuke is dat die afstand net als bij een eend met de kop van de carburateur op de kop. Alleen vergat de vraagbaak er even bij te vermelden dat er blokje tussen ging. Weet het niet precies, maar er is wel ergens een visa-vraagbaak op internet. Vraag Handjes (Gerben B.) anders ff. Die weet er alles van.

Wel lief vragen en goed uitleggen wat je met de Visa gedaan hebt waar de motor uitkwam. Hij is nogal een visa-liefhebber :-)

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

EL_Robino
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 17:23

Bericht door EL_Robino » di 22 apr, 2003 16:15

Het rare is alleen dat je in de vraagbaken van de visa alleen info over de solex carburateurs kunt vinden, de weber cabrurateurs worden nooit behandelt... Ik ben zelf ook op zoek naar info over die weber carburateur op de 2-cilinder visa modellen, heb nog niets kunnen vinden.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

weber carbu

Bericht door catscit » di 22 apr, 2003 21:02

De weber carbu is helaas ene onding vergeleken met de solex.
De vlotterhoogte stel je zo:
Deksel verticaal, vlotter hangt naar beneden
af dat als het pennetje net door de vlotter wordt ingeduwd (dicht is) moet er nog X mm tussen vlotter en deksel door kunnen. Ik dacht dat het iets van 6 of 8 mm was.
De kluwer vraagbaak behandeld dit.
Voor geintereseerden kan ik dit opzoeken en eventueel bij de visa conversie op m'n site zetten.
Ervaring leert dat de solex een stuk beter beheersbaar is, zuiniger is en gemakkelijker betere prestaties levert.

CO meten onder belasting bij een standaard motor heeft geen zin.
Er zit geen verloren vermogen in de sproeierbezetting.
ik hier behoorlijk aan geexperimenteerd
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten