Een week geleden heb ik een stabalisatorstang gekocht (ami8?). Tijdens het monteren kom ik er niet helemaal uit.....het ziet er niet logisch uit eigenlijk. Na zoeken op internet ben ik twee mogelijkheden tegengekomen:
Nummer uno:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... rEbvRT_1rQ
Nummer duo:
http://img240.imageshack.us/img240/411/auto6do1.jpg
Momenteel heb ik hem op manier een ertussen zitten............
Hebben jullie nog tips voor het verder monteren? De vulplaatjes zijn essentieel geloof ik.
Montage stabalisatorstang
De zwarte zit goed, de witte op de rode draagarm heeft z'n klemmen achterstevoren.
De montage: Je borduurt de stabilisatorstang van links op zijn plaats, de kromming in het midden moet naar de achterkant van je wagen gericht zijn. Vulplaatjes gebruik je liefst alleen rechts, links kom je al gauw in conflict met de uitlaat. Je m0nteert links en rechts de klembeugels, met onder de boutkoppen de bijbehorende dikke vulstukken. (let op de afgeronde kanten van de vulstukken, die moeten in de hoek van de klembeugels vallen. Nog niet vastzetten. Dan pak je een pen of boortje van 6mm en je zorgt dat links dat boortje net tussen de stabilisatorstang en de bovenkant van de draagarm kan passeren. Dan links vastzetten. Vervolgens rechts twee keer een pakketje samenstellen van dunne vulplaatjes en een borgplaatje. Hoe dik die pakketjes moeten zijn, wijst zich vanzelf. Je moet uiteindelijk de bouten kunnen vastdraaien zonder dat de stabilisatorstang verbuigt.
De montage: Je borduurt de stabilisatorstang van links op zijn plaats, de kromming in het midden moet naar de achterkant van je wagen gericht zijn. Vulplaatjes gebruik je liefst alleen rechts, links kom je al gauw in conflict met de uitlaat. Je m0nteert links en rechts de klembeugels, met onder de boutkoppen de bijbehorende dikke vulstukken. (let op de afgeronde kanten van de vulstukken, die moeten in de hoek van de klembeugels vallen. Nog niet vastzetten. Dan pak je een pen of boortje van 6mm en je zorgt dat links dat boortje net tussen de stabilisatorstang en de bovenkant van de draagarm kan passeren. Dan links vastzetten. Vervolgens rechts twee keer een pakketje samenstellen van dunne vulplaatjes en een borgplaatje. Hoe dik die pakketjes moeten zijn, wijst zich vanzelf. Je moet uiteindelijk de bouten kunnen vastdraaien zonder dat de stabilisatorstang verbuigt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
- Locatie: Omg. Breda
- Contacteer:
@ achtpeter, het is helemaal gelukt.....de ruimte met de uitlaat gaan echt maar net! Bedankt voor je snelle reactie.
@ David, tja.....waarom niet? Hahah, ik wil even proberen of dit beter rijd. Afgelopen zomer ben ik met een vouwwagen naar Zuid-Frankrijk gereden en heb gemerkt dat hij wel iets "strakker" op de weg mag liggen.
@ David, tja.....waarom niet? Hahah, ik wil even proberen of dit beter rijd. Afgelopen zomer ben ik met een vouwwagen naar Zuid-Frankrijk gereden en heb gemerkt dat hij wel iets "strakker" op de weg mag liggen.
Als Amiteur kan ik bevestigen dat die stabilisatorstang echt wel effect heeft. Maar als je de wegligging wilt verbeteren met het oog op die klapkar, helpt het waarschijnlijk ook als je de achterwielen een centimetertje hoger stelt (dus de trekstangen en paar mm indraait). Die jongens in Zutphen leveren sinds kort een handig ratelsleuteltje waarmee je dat klusje zo voor elkaar hebt.