Pagina 1 van 2
waarom wilde ze niet na een korte stop?
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 19:35
door Peter Parker
Sinds het weekend rijd ik in mijn Brigitte, 2CV uit 1985. Nu reed ik gisteren 30 km naar Bergen en stopte ik even om een modeleendje te kopen en een krantje. Ik wilde naar Bergen aan Zee en nou ben ik natuurlijk een absoluut groentje in eendrijden, maar toen wilde ze niet meer. Ik rook een lichte benzine lucht, na een 10 minuten met de choke uit wilde ze wel weer starten. Is hier een rede voor?

Geplaatst: wo 4 apr, 2012 19:39
door deusjevo
Bobine?
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 19:46
door David
Gewoon verzopen??
Misschien rook je daarom benzine.
Hoe start je?
Niet teveel met pompend gas, hoop ik......
Lees anders iets over starten met warme motor op dit forum.
Succes!
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 20:35
door AZL57
Of had je de choke open laten staan?
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 22:46
door Peter Parker
ik begreep dat ik 1 van de 2 moest kiezen en ik merk dat met de choke open het beste start. die middag deed ik dat met het gaspedaal pompend.
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 23:02
door marcopr
Als de motor warm is hoef je meestal niet te choken.
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 23:16
door Franko
Warme motor:
Gas intrappen (helemaal), sleutel omdraaien en doorstarten. Geen choke
Geplaatst: do 5 apr, 2012 00:21
door David
Verzopen motor dus!
Geplaatst: do 5 apr, 2012 08:41
door Eminence Grise
welkom in de wonderbaarlijke wereld van de 2cv's. Je bent er achter gekomen dat iedere eend zijn eigen wijze (of eigenwijze) manier van starten heeft. .....
Geplaatst: do 5 apr, 2012 11:31
door dyane_maniac
toevoeging op het starten met warme motor:
gaspedaal intrappen EN INGETRAPT HOUDEN!!! starten en zodra de motor loopt kan je voet van het gas.
choke is eigenlijk alleen voor een koude motor (en zelfs dan probeer ik eerst altijd even of het zonder kan)
als je je gaspedaal intrapt, spuit er een klein straaltje benzine in het spruitstuk. dit is bedoeld voor als je rijdt en goed gas geeft dat de auto lekker oppakt. als je dit doet bij het starten pomp je dus herhaaldelijk benzine in het spruitstuk waardoor ie verzuipt. het beste kun je dan even wachten en/of starten op bovengenoemde manier
en idd elke eend start op z'n eigen manier
Geplaatst: do 5 apr, 2012 23:44
door duck-tuc
ik moet dan geen gas geven,
bij warme motor start hij perfect als k geen gas geef.
dan komt m wel heel traag op toeren.
als ik vol gas geef is m zo verzopen
Geplaatst: vr 6 apr, 2012 12:31
door Peter Parker
Bedankt voor jullie tips, ik ga ze toepassen als het nodig is. Het is ook wel de charme van eendrijden. Niet sleutel omdraaien en broem weg, maar met aandacht, geduld en liefde!
starten
Geplaatst: vr 6 apr, 2012 12:57
door wusten-fuchs
even ter duidelijkheid een eend kan je niet ,,,verzuipen,,, daarvoor zit er namenlijk een gaatje onder in het spruitstuk onder de carb,,
bij veel pompen met het gaspedaal loopt de brandstof daar eruit en over je motorblok dan ruik je benzine ,,,,deze komt niet of nauwlijks in de cilinders terecht bij auto,s die lang gestaan hebben pomp ik altijd 30 keer op het gaspedaal totdat ,ie lekker naar benzine stinkt en ga dan pas starten werkt altijd !!!
zoals al eerder door iemand gezegd bij warme motor gaspedaal helemaal intrappen en pas weer loslaten als de motor loopt start ,ie helemaal niet warm bijna altijdd een BOBNINE probleem
succes
Geplaatst: ma 9 apr, 2012 22:53
door Peter Parker
Super, zondag in Enkhuizen wilde hij ook niet en pastte ik jullie tip toe van helemaal intrappen en ja hoor, daar was ze weer. Kijk weer wat geleerd!
Geplaatst: di 10 apr, 2012 00:09
door David
En onthoud dat je je gaspedaal tussen het starten door echt niet los moet laten en opnieuw intrappen.