olievulpijp fixen
olievulpijp fixen
Ooit heb ik een link gehad naar een engelse site waarop stond hoe je een olievulpijp kon repareren.
Weet iemand deze site nog??
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Wat ik gehoord heb is dat er geen goede orginele vulpijpen meer zijn. Want die zouden allemaal uitgedroogd zijn. De imitatie vulpijpen zijn helemaal onbetrouwbaar, doen het van het begin aan niet of binnen no time ook niet meer. Ik heb zelf nog een oude waarvan ik de onderdruk regelmatig opmeet.
De nieuwe oorspronkelijk engelse vulpijp wordt nu ook in Nederland gemaakt
kost rond de 110€ . Maar hoelang die meegaan?
Ook wel gehoord dat Mehari Club Cassis vulpijpen gaat (laten) maken volgens de specs van Citroën. Ik ben er nog niet uit en ik wacht maar af.
De nieuwe oorspronkelijk engelse vulpijp wordt nu ook in Nederland gemaakt
kost rond de 110€ . Maar hoelang die meegaan?
Ook wel gehoord dat Mehari Club Cassis vulpijpen gaat (laten) maken volgens de specs van Citroën. Ik ben er nog niet uit en ik wacht maar af.
Re: olievulpijp fixen
Deze misschien?: http://www.international2cvfriends.com/ ... her+repairacato schreef:Ooit heb ik een link gehad naar een engelse site waarop stond hoe je een olievulpijp kon repareren.
Ik denk dat de techniek van die Engelse/Hollandse vulpijpen prima is, maar de vormgeving is knudde. Afgezien van de esthetische kant: De vorm is niet geschikt als vervanging voor alle varianten van het origineel. Er is dus geen oplossing voor bijoorbeeld de Ami 6, Ami 8, 2CV4. En ik vrees dat zelfs als Cassis zijn belofte nakomt, het resultaat alleen deugt voor de 2CV6 en de Dyane6. Terwijl de techniek met die reedvalves toch wel zo compact is, dat je hem in ombouwsetjes zou kunnen onderbrengen.
Heb jij dat plaatwerk al kunnen kopen dan?????????????????????????2cv4 schreef:Heb geduld Cassis komt zijn belofte echt wel na, zie bv het orginele plaatwerk wat een paar jaar geleden al aangekondigd was.
Het is er nog steeds niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens de Catalogus zou het er in mei al zijn.....het is er nog niet