hoe koets demonteren?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
hoe koets demonteren?
Hoi allen, Ik ben mijn bushcraftbaby langzaam aan het demonteren om er las werk aan te gaan verichten. Alleen snap ik een aantal dingen niet goed.
Bijvoorbeeld: hoe krijg ik de koets gescheiden van de remleidingen. Moet ik eerst de reservoirs legen en dan de leidingen er af draaien en vooral hoe krijg ik het later er danweer op met remdruk enzo.
Hoe gaat de stuurstang los? Hoe de kmteller kabel. En waar moet ik aan denken als ik de bouten van de bodemplaat los heb?
Is er misschien ergens een stappenplan waar dit soort dingen beschreven staan?
Groetjes Frenkie
Bijvoorbeeld: hoe krijg ik de koets gescheiden van de remleidingen. Moet ik eerst de reservoirs legen en dan de leidingen er af draaien en vooral hoe krijg ik het later er danweer op met remdruk enzo.
Hoe gaat de stuurstang los? Hoe de kmteller kabel. En waar moet ik aan denken als ik de bouten van de bodemplaat los heb?
Is er misschien ergens een stappenplan waar dit soort dingen beschreven staan?
Groetjes Frenkie
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik zal eens een poging wagen;
remmerij; bakje onder de hoofdremcilinder plaatsen om remvloeistof op te vangen, dan trek je het plastic reservoir eraf en draai je de remleidingen los. monteren in omgekeerde volgorde, reservoir weer vullen met de juiste vloeistof (oude eendjes hebben rode remvloeistof, nieuwere hebben groene, dit is niet uitwisselbaar, welke kleur jij hebt merk je vanzelf met demonteren). dan moet je gaan ontluchten om alle luchtbelletjes uit je remleidingen te krijgen. er zitten bij je achterwielen, aan de binnenkant nippels, 1 per kant. doorzichtig slangetje erop wat je in een potje laat hangen. nippel wat los draaien en pompend remmen. op een gegeven moment zie je geen luchtbelletjes meer meekomen. nippel weer vastdraaien. dan hetzelfde bij het andere achterwiel doen. de opgevangen remvloeistof kan je weer in het reservoir gieten. dit klusje kan je het beste met twee man doen. voor je voorremmen weet ik het niet zeker of het daar ook zo moet. laatst een hoofdremcilinder vervangen en het voor niet gedaan, omdat degene die mij hielp zei dat daar toch geen lucht in komt. maar wellicht dat een forumlid daar antwoord op heeft.
kilometertellerkabel kan je loshalen op de versnellingsbak of van je teller. versnellingsbak: naast de kabel zit een bout, deze draai je uit de bak en dan trek je de kabel eruit. teller: accu eruit, accubak eruit en dan kom je aan de achterkant van je dashboard.
stuurstang loshalen: als je je linkerspatbord eraf hebt kan je een klem zien zitten waar de stuurstang bij de vooras komt, deze loshalen. uitlaat moet er toch af, geeft je wat meer speelruimte. stuur van stuurslot en je trekt stuur met stang naar boven
kabelboom loshalen en alles labelen.
boutjes waarmee de koets op het chassis zit wijst zich vanzelf. er zitten ook nog boutjes onder de plastic doppen in de vloerplaten. en in de kofferbak. en soms twee parkers in het midden voor waar de voetenbak bij het chassis komt.
trek in de kofferbak meteen de stekkertjes van elkaar van de kabel naar je brandstofmeter.
benzinevulpijp demonteren, dat doe je onder het rechterachterspatbord.
om gewicht te sparen met de koets eraf tillen kan je alle deuren en de achterklep demonteren. als je daar mee begint heb je geen last van de deuren als de de bouten in de bodemplaat losdraait.
als alles los is kan de koets eraf, je hebt kans dat hij nog wat plakt aan het chassis door het chassisband wat tussen de koets en het chassis zit.
succes!
remmerij; bakje onder de hoofdremcilinder plaatsen om remvloeistof op te vangen, dan trek je het plastic reservoir eraf en draai je de remleidingen los. monteren in omgekeerde volgorde, reservoir weer vullen met de juiste vloeistof (oude eendjes hebben rode remvloeistof, nieuwere hebben groene, dit is niet uitwisselbaar, welke kleur jij hebt merk je vanzelf met demonteren). dan moet je gaan ontluchten om alle luchtbelletjes uit je remleidingen te krijgen. er zitten bij je achterwielen, aan de binnenkant nippels, 1 per kant. doorzichtig slangetje erop wat je in een potje laat hangen. nippel wat los draaien en pompend remmen. op een gegeven moment zie je geen luchtbelletjes meer meekomen. nippel weer vastdraaien. dan hetzelfde bij het andere achterwiel doen. de opgevangen remvloeistof kan je weer in het reservoir gieten. dit klusje kan je het beste met twee man doen. voor je voorremmen weet ik het niet zeker of het daar ook zo moet. laatst een hoofdremcilinder vervangen en het voor niet gedaan, omdat degene die mij hielp zei dat daar toch geen lucht in komt. maar wellicht dat een forumlid daar antwoord op heeft.
kilometertellerkabel kan je loshalen op de versnellingsbak of van je teller. versnellingsbak: naast de kabel zit een bout, deze draai je uit de bak en dan trek je de kabel eruit. teller: accu eruit, accubak eruit en dan kom je aan de achterkant van je dashboard.
stuurstang loshalen: als je je linkerspatbord eraf hebt kan je een klem zien zitten waar de stuurstang bij de vooras komt, deze loshalen. uitlaat moet er toch af, geeft je wat meer speelruimte. stuur van stuurslot en je trekt stuur met stang naar boven
kabelboom loshalen en alles labelen.
boutjes waarmee de koets op het chassis zit wijst zich vanzelf. er zitten ook nog boutjes onder de plastic doppen in de vloerplaten. en in de kofferbak. en soms twee parkers in het midden voor waar de voetenbak bij het chassis komt.
trek in de kofferbak meteen de stekkertjes van elkaar van de kabel naar je brandstofmeter.
benzinevulpijp demonteren, dat doe je onder het rechterachterspatbord.
om gewicht te sparen met de koets eraf tillen kan je alle deuren en de achterklep demonteren. als je daar mee begint heb je geen last van de deuren als de de bouten in de bodemplaat losdraait.
als alles los is kan de koets eraf, je hebt kans dat hij nog wat plakt aan het chassis door het chassisband wat tussen de koets en het chassis zit.
succes!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Dank je,AK freak schreef:Zitten twee clipjes welke je kunt induwen daarna kun je de choce knop naar je toe trekken. Clipjes zitten onder dasboard links en rechts net achter het ijzeren plaatke met vierkant gat waar de chocke knop in vast zit. Goed kijken. Als je de handel kapot trekt kun je hem niet meer goed monteren
Luc
Duck your life