Het meest rottige boutje of moertje........

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Het meest rottige boutje of moertje........

Bericht door David » ma 7 mei, 2012 14:06

Ik heb vorige week mijn dak opnieuw gemonteerd en daar kreeg ik weer te maken met het scharnier van de achterklep wat ik vast wilde zetten.
Maar ik heb een hoedenzak, dus daar zitten van die houdertjes voor, waar je die boutjes aan vast moet zetten.
Waarom weet ik niet, maar ik wring mij in alle bochten om 2 van die stomme rotboutjes vast te krijgen en dat lukt dus bijna niet met die stomme steuntjes van de hoedenzak.

En ondertussen moet de boel ook nog strak gehouden worden, anders schiet dat metalen uitsteekseltje uit het houdertje wat op de traverse vastzit....

Grrrr :twisted: :twisted:

En toen dacht ik: wie heeft er nog meer van die ellendige boutjes/moertjes/schroefjes waar je elke keer ruzie mee hebt :?:

En misschien heb jij wel een goed idee voor die rotboutjes van mij :idea: :idea:

Greetz David

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 7 mei, 2012 14:12

Bij de Mehari het boutje van de klem van de stuurstang op het stuurhuis er in zetten.
Voor jouw boutje; als je helemaal naar binnen kruipt met de achterbank er uit en iemand anders het dak op de plaats houd?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 7 mei, 2012 14:38

Bout van de carburateur ter hoogte van de dynamosteun/olievulpijp :)

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » ma 7 mei, 2012 14:51

ergste ooit:

Klinknageltjes van de handremhevel van een trommelbak.
Uren heb ik als een slangemens zitten klooien voordat ik die er uit, en later er weer in had.

Dit alles nadat de hevel afbrak ter hoogte van het draaipunt.
Mocht het me nog en keer gebeuren, bouw ik blok en bak uit.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 7 mei, 2012 14:54

Die carb moer is met een aangepast stukje gereedschap goed te doen.
Afbeelding
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » ma 7 mei, 2012 14:55

Moertjes van het gaas achter de ventilatieklep, wat zijn die dingen klein en mijn vingers groot... :?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 7 mei, 2012 15:00

Michiel van G. schreef:Bout van de carburateur ter hoogte van de dynamosteun/olievulpijp :)
Daar heb je een simpel gereedschapje voor.
:P Gisteren gekocht op Citromobile :lol:

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 7 mei, 2012 15:02

deusjevo schreef:Moertjes van het gaas achter de ventilatieklep, wat zijn die dingen klein en mijn vingers groot... :?
Ik heb een dop in die maat en daar stop ik 3 van die moertjes in en dan is het een piece of cake.
Er moeten er 3 in anders haal je het schroefdraad niet :wink:

Gebruikersavatar
pieterke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 351
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 22:41

Bericht door pieterke » ma 7 mei, 2012 15:23

André Post schreef:Bij de Mehari het boutje van de klem van de stuurstang op het stuurhuis er in zetten.
Voor jouw boutje; als je helemaal naar binnen kruipt met de achterbank er uit en iemand anders het dak op de plaats houd?

Leuk topic !

Ach andre ... Dan zaag je toch een stuk plastik weg....ik wil er pertinent zeker van zijn dat de boel goed vast zit inclusief borgmoer..... Rubberen flap er overheen .... Tot de volgende keer !

Mehari leed ?

Je ruitenwissermotor vervangen zonder je dashboard deel te verwijderen. Raamframe voor de eerste keer verwijderen zonder de neiging te krijgen een grote moker te pakken.
Dat ze nou nooit op het idee gekomen zijn bij citroen een stevige lik vet tussen die aluminium en stalen koker te doen. Die twee materialen kunnen elkaar niet verdragen !!!
als je je sokken maar aanhoudt !

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 7 mei, 2012 16:06

Och het vastzetten lukt wel met een giga verlengstuk.
Het plaatsen is een probleem.
Het wegzagen van een stuk plastic daarvoor zit wel in de planning voor de volgende keer.
Dat word trouwens ook een leuke klus, het stuurhuis verwijderen voor revisie.
Dat begint wat ruimte te krijgen na zo'n 370.000km.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » ma 7 mei, 2012 17:00

Ik vind een hoop boutjes erg naar als je geen geschikt gereedschap heb (Heb ik soms niet altijd ter beschikking). Goed of speciaal gemaakt gereedschap is essentieel om echt rottige boutjes te voorkomen.

Al vind ik die bij de achterklep wel heel erg k*t, ook met goed gereedschap! ;)

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » di 8 mei, 2012 22:02

Michiel van G. schreef:Bout van de carburateur ter hoogte van de dynamosteun/olievulpijp :)

hahaha, daar heb ik ook altijd ruzie mee., die dakboutjes heb eigenlijk nooit problemen mee gehad
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 8 mei, 2012 22:06

David schreef:
deusjevo schreef:Moertjes van het gaas achter de ventilatieklep, wat zijn die dingen klein en mijn vingers groot... :?
Ik heb een dop in die maat en daar stop ik 3 van die moertjes in en dan is het een piece of cake.
Er moeten er 3 in anders haal je het schroefdraad niet :wink:
Ik heb uiteindelijk een dop van een oude dopsleutelset opgeofferd, iets korter afgeslepen en toen ging 't wel.
Heb het mishandelde dopje nu apart liggen.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » di 8 mei, 2012 22:32

Echt nooit last van, mijn gereedschap past altijd overal en altijd....

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 8 mei, 2012 23:06

schroef schreef:Echt nooit last van, mijn gereedschap past altijd overal en altijd....
Bij vragen en/of problemen naar "Schroef" met zijn wondergereedschap :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie