Pagina 1 van 2

Het meest rottige boutje of moertje........

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 14:06
door David
Ik heb vorige week mijn dak opnieuw gemonteerd en daar kreeg ik weer te maken met het scharnier van de achterklep wat ik vast wilde zetten.
Maar ik heb een hoedenzak, dus daar zitten van die houdertjes voor, waar je die boutjes aan vast moet zetten.
Waarom weet ik niet, maar ik wring mij in alle bochten om 2 van die stomme rotboutjes vast te krijgen en dat lukt dus bijna niet met die stomme steuntjes van de hoedenzak.

En ondertussen moet de boel ook nog strak gehouden worden, anders schiet dat metalen uitsteekseltje uit het houdertje wat op de traverse vastzit....

Grrrr :twisted: :twisted:

En toen dacht ik: wie heeft er nog meer van die ellendige boutjes/moertjes/schroefjes waar je elke keer ruzie mee hebt :?:

En misschien heb jij wel een goed idee voor die rotboutjes van mij :idea: :idea:

Greetz David

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 14:12
door André Post
Bij de Mehari het boutje van de klem van de stuurstang op het stuurhuis er in zetten.
Voor jouw boutje; als je helemaal naar binnen kruipt met de achterbank er uit en iemand anders het dak op de plaats houd?

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 14:38
door Michiel van G.
Bout van de carburateur ter hoogte van de dynamosteun/olievulpijp :)

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 14:51
door jornmetten
ergste ooit:

Klinknageltjes van de handremhevel van een trommelbak.
Uren heb ik als een slangemens zitten klooien voordat ik die er uit, en later er weer in had.

Dit alles nadat de hevel afbrak ter hoogte van het draaipunt.
Mocht het me nog en keer gebeuren, bouw ik blok en bak uit.

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 14:54
door André Post
Die carb moer is met een aangepast stukje gereedschap goed te doen.
Afbeelding

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 14:55
door deusjevo
Moertjes van het gaas achter de ventilatieklep, wat zijn die dingen klein en mijn vingers groot... :?

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 15:00
door David
Michiel van G. schreef:Bout van de carburateur ter hoogte van de dynamosteun/olievulpijp :)
Daar heb je een simpel gereedschapje voor.
:P Gisteren gekocht op Citromobile :lol:

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 15:02
door David
deusjevo schreef:Moertjes van het gaas achter de ventilatieklep, wat zijn die dingen klein en mijn vingers groot... :?
Ik heb een dop in die maat en daar stop ik 3 van die moertjes in en dan is het een piece of cake.
Er moeten er 3 in anders haal je het schroefdraad niet :wink:

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 15:23
door pieterke
André Post schreef:Bij de Mehari het boutje van de klem van de stuurstang op het stuurhuis er in zetten.
Voor jouw boutje; als je helemaal naar binnen kruipt met de achterbank er uit en iemand anders het dak op de plaats houd?

Leuk topic !

Ach andre ... Dan zaag je toch een stuk plastik weg....ik wil er pertinent zeker van zijn dat de boel goed vast zit inclusief borgmoer..... Rubberen flap er overheen .... Tot de volgende keer !

Mehari leed ?

Je ruitenwissermotor vervangen zonder je dashboard deel te verwijderen. Raamframe voor de eerste keer verwijderen zonder de neiging te krijgen een grote moker te pakken.
Dat ze nou nooit op het idee gekomen zijn bij citroen een stevige lik vet tussen die aluminium en stalen koker te doen. Die twee materialen kunnen elkaar niet verdragen !!!

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 16:06
door André Post
Och het vastzetten lukt wel met een giga verlengstuk.
Het plaatsen is een probleem.
Het wegzagen van een stuk plastic daarvoor zit wel in de planning voor de volgende keer.
Dat word trouwens ook een leuke klus, het stuurhuis verwijderen voor revisie.
Dat begint wat ruimte te krijgen na zo'n 370.000km.

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 17:00
door Rens
Ik vind een hoop boutjes erg naar als je geen geschikt gereedschap heb (Heb ik soms niet altijd ter beschikking). Goed of speciaal gemaakt gereedschap is essentieel om echt rottige boutjes te voorkomen.

Al vind ik die bij de achterklep wel heel erg k*t, ook met goed gereedschap! ;)

Geplaatst: di 8 mei, 2012 22:02
door Art
Michiel van G. schreef:Bout van de carburateur ter hoogte van de dynamosteun/olievulpijp :)

hahaha, daar heb ik ook altijd ruzie mee., die dakboutjes heb eigenlijk nooit problemen mee gehad

Geplaatst: di 8 mei, 2012 22:06
door deusjevo
David schreef:
deusjevo schreef:Moertjes van het gaas achter de ventilatieklep, wat zijn die dingen klein en mijn vingers groot... :?
Ik heb een dop in die maat en daar stop ik 3 van die moertjes in en dan is het een piece of cake.
Er moeten er 3 in anders haal je het schroefdraad niet :wink:
Ik heb uiteindelijk een dop van een oude dopsleutelset opgeofferd, iets korter afgeslepen en toen ging 't wel.
Heb het mishandelde dopje nu apart liggen.

Geplaatst: di 8 mei, 2012 22:32
door schroef
Echt nooit last van, mijn gereedschap past altijd overal en altijd....

Geplaatst: di 8 mei, 2012 23:06
door David
schroef schreef:Echt nooit last van, mijn gereedschap past altijd overal en altijd....
Bij vragen en/of problemen naar "Schroef" met zijn wondergereedschap :lol: :lol: :lol: