Radioke inbouwen
Radioke inbouwen
Heb van een bevriende garagist een oude radio (merk onbekend) en oud speakerbakje van Philips gekregen.
Ben zelf complete leek, maar wil toch een poging wagen om het ding zelf in mijn 2cv te installeren.
Heb 4 draden achteraan: power, speaker left, speaker right en speaker common.
Waar kan ik best power aansluiten? En wat met -?
Alle hulp is welkom!
Thanks
Ben zelf complete leek, maar wil toch een poging wagen om het ding zelf in mijn 2cv te installeren.
Heb 4 draden achteraan: power, speaker left, speaker right en speaker common.
Waar kan ik best power aansluiten? En wat met -?
Alle hulp is welkom!
Thanks
-
- Veelvuldig poster
power met draad naar de plus van je accu met zekering erin. de min is aarde, er zit vast wel ergens een schroefje op de radio, daar draad op aansluiten en aan de koets vastschroeven (kan je ook een reeds aanwezige schroef voor gebruiken).
speakers hebben twee draadjes. 1 op de common, de andere op links. voor de andere speaker geldt hetzelfde, maar dan het draadje van rechts gebruiken.
speakers hebben twee draadjes. 1 op de common, de andere op links. voor de andere speaker geldt hetzelfde, maar dan het draadje van rechts gebruiken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Een radio hoeft toch niet via een relais???????
Tenzij je er een batterij versterkers aan hebt hangen
Je kan hem zo inpluggen achter je contact, kun je ook nog kiezen of je continu wilt hebben of geschakeld via het contact.
En als je een radio met geheugen hebt kun je daar continu en geschakeld dus in 1 keer vandaan halen..... volg je me nog?
Dan hoeft er geen zekering tussen, althans ik neem aan dat je een eenvoudg radiootje hebt.
Dus een relais is schieten met een kanon op een mug! Niet nodig.
heb je nog vragen roep maar!
Tenzij je er een batterij versterkers aan hebt hangen
Je kan hem zo inpluggen achter je contact, kun je ook nog kiezen of je continu wilt hebben of geschakeld via het contact.
En als je een radio met geheugen hebt kun je daar continu en geschakeld dus in 1 keer vandaan halen..... volg je me nog?
Dan hoeft er geen zekering tussen, althans ik neem aan dat je een eenvoudg radiootje hebt.
Dus een relais is schieten met een kanon op een mug! Niet nodig.
heb je nog vragen roep maar!