nr. in bodemplaat??
-
- Eenmalige poster
nr. in bodemplaat??
Ik heb de rechter bodemplaat waarin het chassisnr. is geslagen vervangen. Moet ik dit nr. weer in de nieuwe bodemplaat aanbrengen voordat de auto gekeur word??
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
nee, niet zelf inslaan.
heb je het oude stuk nog?
de normale procedure:
1 eerst naar de RDW, die kijkt dan na of de papier en de auto bij elkaar horen. je krijgt dan een merkje aan je auto.
2 dan deel met chassisnummer vervangen
3 dan terug naar de RDW met het deel waar het chassinummer in staat en de auto. Zij slaan dan een nieuw nummer in en vernietigen het oude deel.
wat je nog kan proberen: naar de RDW met de spullen en het verhaal.
Als de RDW vind dat zij niet 100 procent zeker zijn dat het allemaal klopt, dan trekken ze het kenteken in en is de auto rijp voor de onderdelenmarkt.
ik zou zeggen: bel eens met de RDW.
Gr Rob
heb je het oude stuk nog?
de normale procedure:
1 eerst naar de RDW, die kijkt dan na of de papier en de auto bij elkaar horen. je krijgt dan een merkje aan je auto.
2 dan deel met chassisnummer vervangen
3 dan terug naar de RDW met het deel waar het chassinummer in staat en de auto. Zij slaan dan een nieuw nummer in en vernietigen het oude deel.
wat je nog kan proberen: naar de RDW met de spullen en het verhaal.
Als de RDW vind dat zij niet 100 procent zeker zijn dat het allemaal klopt, dan trekken ze het kenteken in en is de auto rijp voor de onderdelenmarkt.
ik zou zeggen: bel eens met de RDW.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Heavy user
Dit is helemaal niet mijn ervaring. Ze willen best helpen alleen bepaalde personen bij de RDW hebben eigen regels.De conclusie was iedere keer, wegblijven!!
Het blijft afhankelijk van de keurmeester.
100% mee eens...
Je moet trouwens ook niet alles geloven wat je aan informatie van de RDW krijgt.
De online-mail-helpdesk is trouwens helemaal nutteloos. Die geven echt antwoorden die nergens op slaan.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben gewoon bang dat ik mijn kenteken kwijt raak als ik daar kom met een eend waar ik twijfels bij heb of zij mijn verhaal aannemelijk vinden.
Ik heb een mooi voorbeeld bij de hand.
De restauratie van mijn Jaune Mimosa uit 79 is gestopt in 97 en die vanaf toen 15 jaar opgeslagen gestaan.
Ga maar uitleggen aan de RDW waarom die stukken uitgeslepen bodemplaat er los bijzitten......
Ik heb nu 3 pogingen gedaan en ik die auto nu gewoon afmaken en ik blijf weg bij de RDW.
Helaas, ik zou het graag anders willen. Maar ik heb het gevoel dat men gewoon niet wil. Terwijl alles klopt, zelfs het originele chassis zit erbij alleen de bodemplaat waar het inmiddels onleesbare nummer in stond heb ik er los bij. En daarom wordt het niet geaccepteerd.
Zelfs het motornummer hoort bij dit chassisnummer.
Dus ik begrijp gewoon niet waarom men zo moeilijk doet over een eendje uit 1979.
Het is geen auto voor verkoop oid puur voor eigen gebruik. Dus geen winstoogmerk.
Maar ja het blijft jammer.
Ik heb een mooi voorbeeld bij de hand.
De restauratie van mijn Jaune Mimosa uit 79 is gestopt in 97 en die vanaf toen 15 jaar opgeslagen gestaan.
Ga maar uitleggen aan de RDW waarom die stukken uitgeslepen bodemplaat er los bijzitten......
Ik heb nu 3 pogingen gedaan en ik die auto nu gewoon afmaken en ik blijf weg bij de RDW.
Helaas, ik zou het graag anders willen. Maar ik heb het gevoel dat men gewoon niet wil. Terwijl alles klopt, zelfs het originele chassis zit erbij alleen de bodemplaat waar het inmiddels onleesbare nummer in stond heb ik er los bij. En daarom wordt het niet geaccepteerd.
Zelfs het motornummer hoort bij dit chassisnummer.
Dus ik begrijp gewoon niet waarom men zo moeilijk doet over een eendje uit 1979.
Het is geen auto voor verkoop oid puur voor eigen gebruik. Dus geen winstoogmerk.
Maar ja het blijft jammer.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij welk RDW station ben je geweest? Ik hoor dat er nog wel eens verschillend wordt gehandeld! Misschien een gek idee, maar is de oude bodemplaat nog in een dergelijke staat dat je hem er weer in kan lassen? Als dat zou kunnen zou ik dat doen en er dan eerst mee de RDW gaan. Bodemplaat is namelijk, volgens mij, geen APK afkeur. Let wel: De RDW leest mee op dit forum!