olie lek

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
joopsmit
Gebruiker
Gebruiker

olie lek

Bericht door joopsmit » di 22 mei, 2012 14:22

Nadat er niet door mij niuwe cilinders en zuigers rubbers enzv verniuwd is begint hij aan de ondedr kant olie te lekken . Alles zat vol ook de rem blokjes . Nadat ik alles schoon gespoten had met schuim hoge druk wasserij heb ik ge probeerd de plek van het lekken te achter halen . Motor blijft mooi schoon .maar aan de onderkant komt weer olie vandaan Olie filter zit goed aangedraaid
de kleppen deksels zijn niet de oorzaak en de aftap plug blijft ook schoon .
Olie koeler aansluiting is ook de boosdoener niet ,blijft mooi droog .
Op 200 kilometer ben ik een kopje vol olie kwijt geraakt .Waar kan ik het nog zoeken , wie heeft er een tip .
Groet joop
Gewoon 2cv

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » di 22 mei, 2012 15:42

brilrubbers, olieleidinkjes naar de koppen?

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » di 22 mei, 2012 18:29

De olieleidingen kunnen na hermontage lekken als je ze niet even glad schuurt op de contactoppervlakken.
Of er wel of niet een pakking tussen zit maakt dan niet uit weet ik uit ervaring.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 23 mei, 2012 07:49

Klinkt niet echt als brilrubbers, die zijn ook snel te controleren.
Ik verdenk ook de olieleiding, en check ook de oliedruksensor even.
Als het rubbertje oud wordt kan die ook stevig lekken.

Hoe is het met je olievulpijp?
Als die echt slecht is komt het onder andere uit de keering achter je ontstekingshuis en dan wordt het alle kanten opgeblazen.

Maar check inderdaad eerst je aansluitingen van je olieleiding en laat even weten als je het gevonden hebt.

Succes

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 23 mei, 2012 09:37

wat meestal goed werkt is de spatborden enzo er even afhalen, blok schoonpoetsen met een doek en remmenreiniger en dan stationar laten draaien en met een goeie zaklamp kijken waar het gaat druppelen.

check zeker zoals david al zei de oliedruk sensor, die kunnen lekken als een gek! en als die beginnen te lekken dan kunnen zo ook zomaar ineens alle olie doorlaten en dan heb je een probleem.

olielekkage op de aansluitingen van de leiding kun je meestal detecteren door olie die door het afvoer gaatje van de onderste cilinderbeplating komt. lekkende klepdekselpakkingen zie je onder het klepdeksel (duh)

let op, het mooiste is als je de fan even verwijdert (als het blok nog niet warm is kan dat makkelijk een 5 a 10 minuten draaien zonder fan) anders blaast de fan de olie weg
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

joopsmit
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joopsmit » wo 23 mei, 2012 11:36

Heb vandaag alles nog eens na gezien geen lek op de olie koeler en aan sluitingen . wel weer het olie filter vaster gedraait hing ook olie druppel onder olie filter was al eens eerder met de hand vast gedraait . heb net ook via een met een beetje water gevuld doorzichtig slangetje op de vul pijp de drug na gezien en eerst zoog hij het water naar binnenn na nog een keer blies hij al het water uit het slangetje . Ga nu de boel weer eens goed schoonb spuiten .maarschijnlijk toch het olie filter wat niet goed afdicht . anders een anderre vul pijp . heb er nog een liggen maar hoe controleer ik deze ? door er op te blazen of aan te zuigen ?????
Spatborden kunnen er niet af betreft een Mehari en voor front is een geheel dus demontage is veel werl alle aansluitingen lampen moeten dan los.
Gewoon 2cv

Guro

Bericht door Guro » za 16 mar, 2013 11:32

Sinds deze week ook ineens last van olieverlies, geen idee waar het vandaan komt. Wanneer ik tijd heb er maar weer even onder gaan liggen. Zeker een eierdop vol lag er onder de eend gisteren, en dat in 2 dagen tijd..

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 18 mar, 2013 09:38

in eens meestal leiding voor bij ontsteking kapot.

voor het eerste geval zou ik toch brilrubbers en olie leiding checken, je kan de koelbeplating een beetje verbuigen om het te controleren op de kop...

Plaats reactie