Bouten remklauwen verkloren tijdens rijden
- Maikel
- Regelmatige poster
Bouten remklauwen verkloren tijdens rijden
Maandag de schrik van mijn leven gehad, na een rit van 200km de snelweg afkomen, en bij het remmen dikke herrie onder de motorkap en wisselende remdruk op het rempedaal.
Met flink terug schakelen en gelukkig was de afrit een oplopend talud tot stilstand gekomen.
Na wat onderzoek bleek ik op beide remklauwen de voorste bouten van maar 14cm lang kwijt te zijn geraakt.
Oorzaak onbekend.
Iemand ooit dit euvel gehad of van gehoord ?
Met flink terug schakelen en gelukkig was de afrit een oplopend talud tot stilstand gekomen.
Na wat onderzoek bleek ik op beide remklauwen de voorste bouten van maar 14cm lang kwijt te zijn geraakt.
Oorzaak onbekend.
Iemand ooit dit euvel gehad of van gehoord ?
some got it, some eend
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
toen ik met mijn gerestaureerde eend voor de eerste keer bij een goede eendengarage was hebben ze die ongevraagd gecontroleerd. Met de text: dat komt vaker voor en we willen zeker weten dat je geen brokken krijgt.
Schijnt dus wel bekend te zijn.
Gr Rob
Schijnt dus wel bekend te zijn.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Peter Parker
- Regelmatige poster
er zitten toch veerringen om die bouten?
misschien die eens vervangen
ik heb nog nooit hierover gehoord maar het lijkt me geen pretje
heb al twee keer met de samurai een remblokje verloren
met de eend 1 keer
en telkens schrik je jezelf de tering als het gebeurt
je remt en..........niks!!
je word wel goed in rijden zonder remmen
misschien die eens vervangen
ik heb nog nooit hierover gehoord maar het lijkt me geen pretje
heb al twee keer met de samurai een remblokje verloren
met de eend 1 keer
en telkens schrik je jezelf de tering als het gebeurt
je remt en..........niks!!
je word wel goed in rijden zonder remmen

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
Nou Brammie, als ik jou was zou ik het sleutelen aan remmen voortaan aan iemand anders over laten! een remblok (mits goed gemonteerd) kan niet loskomen, ik weet niet hoe t zit bij een snoesnoekie, maar dit duidt duidelijk op een niet goed gemonteerd remblok.......
verder wat betreft verloren bout van de remklauw, ook hier is iets fout gegaan bij de montage, dit loopt echt niet zomaar los!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
verder wat betreft verloren bout van de remklauw, ook hier is iets fout gegaan bij de montage, dit loopt echt niet zomaar los!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Zo vaak gaat het niet fout hoor.Peter Parker schreef:Als ik lees wat er allemaal mis kan gaan, hou ik mijn mond maar tegen mijn vrouwDie zet anders geen stap meer in de eend.
Alleen de problemen komen op een forum samen. Als er niets te melden is, hoor je dus niets.
Maw het gaat meestal allemaal goed

Bij het losraken van die as, wat gepaard ging met heel veel lawaai, zat mijn hele gezin in de auto.
Hun reactie: Oh dat maakt papa wel even

Gelukkig was dat ook zo

Succes
Greetz David

-
- Heavy user
haha, dat is bij elke auto anders zo hoor. ken genoeg verhalen.Peter Parker schreef:Als ik lees wat er allemaal mis kan gaan, hou ik mijn mond maar tegen mijn vrouwDie zet anders geen stap meer in de eend.
en als ik eerlijk ben zijn (in mijn geval bij mn eend dus) dit soort dingen te wijten aan mezelf. ik heb idd ook een keer gehad dat de bouten van mn aandrijfas los aan het lopen waren (ik merkte dat bij het remmen (moment dat de auto echt tot stilstand kwam, dat voelde een beetje raar), maar toen heb ik deze ook los gehad (aandrijfashoes vervangen) en blijkbaar niet goed vastgezet.
het is eigenlijk altijd menselijk falen
zelf sleutelen is met wat oefenen niet moeilijk maar je moet je hoofd er bij houden! je hebt het idd wel over je eigen veiligheid, de inzittenden en mede weggebruikers.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Maikel
- Regelmatige poster
Nahja flink geschrokken, maar gelukkig weinig tot geen schade.
Ben ook meteen toen ik stil stond naar de kant gegaan.
Boel is net gerestaureerd, en de remmen heb ik idd 5 jaar geleden volledig gedaan, dus zou ik idd vergeten kunnen zijn, tis te lang geleden om dat nog na te kunnen gaan.
Ik houd de boel nu even een beetje in de gaten sleutel 17 ligt iig in de achterbak voor het geval dat
p.s.
Ik heb ook dit verhaal niet verteld tegen mijn meisje, die stapt anders idd ook nooit meer in
Ben ook meteen toen ik stil stond naar de kant gegaan.
Boel is net gerestaureerd, en de remmen heb ik idd 5 jaar geleden volledig gedaan, dus zou ik idd vergeten kunnen zijn, tis te lang geleden om dat nog na te kunnen gaan.
Ik houd de boel nu even een beetje in de gaten sleutel 17 ligt iig in de achterbak voor het geval dat

p.s.
Ik heb ook dit verhaal niet verteld tegen mijn meisje, die stapt anders idd ook nooit meer in

some got it, some eend
haha valt mee hoor het was in alle gevallen niet echt aan mij te wijten(of toch wel?)rusty schreef:Nou Brammie, als ik jou was zou ik het sleutelen aan remmen voortaan aan iemand anders over laten! een remblok (mits goed gemonteerd) kan niet loskomen, ik weet niet hoe t zit bij een snoesnoekie, maar dit duidt duidelijk op een niet goed gemonteerd remblok.......
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
bij de eend was het klem veertje aan de achterkant verbogen waardoor het blokje eruitviel, gebeurde op de gemeente stort en ik vond meteen het blokje terug en 10 minuten later zat ie er goed weer op
bij de sam waren (in beide gevallen) de blokjes door het terreinrijden zo versleten dat ze tussen klauw en schijf doorschoten(dom systeem maar dat kan dus)
de eerte keer waren de blokjes gloednieuw en na 15km niks meer over

heb nu altijd reserve mee

gemiddeld in de terrein gaat een volle set blokken en schoenen een dag mee

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin