Pagina 1 van 3
2cv jaren 60 stijl
Geplaatst: zo 3 jun, 2012 17:47
door JieKie
hallo,
ik ben van plan een custom jaren 60 2cv te maken maar met 602 technologie.
als basis heb ik een charleston die eigenlijk verkocht werd voor sloop/onderdelen. chassis was rot, koets op de meerdere plaatsen rot (achterste 2 poten braken af), zowat alles was gedemonteerd en in de koets gegooid.
ondertussen heb ik een ander chassis gekocht, opgekuist en er moeten nog 2 plaatjes ingelast worden. later zet ik het in de rx5 en de rx10
aan de koets moeten de vloerplaten en zijlijsten gelast worden. hij zal tevens gechanneled worden.
3e ruitjes en de knipperlichten worden toegelast. voordeuren zullen aangepast worden naar zelfmoord.
motorkap en dak zullen gewisseld worden voor een ribbel en lang dak.

Geplaatst: zo 3 jun, 2012 21:20
door Peter Parker
Leuk plan, het lijkt wel houtworm, maar dan de metaal versie ervan.
Geplaatst: zo 3 jun, 2012 21:40
door duck-tuc
ziet er niet slecht uit, k ben benieuwd

Geplaatst: zo 3 jun, 2012 21:47
door David
Apart gezicht

Geplaatst: zo 3 jun, 2012 22:06
door JieKie
chassis zoals het er nu bij ligt
de carrosserie
AM 2 motor
170% uprated
sfeerfoto: (chassis recht zetten en voort slepen

)

Geplaatst: zo 3 jun, 2012 23:23
door marcopr
Er kan nooit veel roest in dat chassis (meer) zitten. Lache man. Slijp het maar open, kan je gelijk kijken of er nog ijzer in zit.
Die houtworm gaatjes komen niet van zweetsokken. Stevige roest van binnenuit, ben benieuwd of er nog vlees aan het chassis zit.
Leuk project trouwens! Ga dit zeker volgen.
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 00:02
door JieKie
ik heb een van de kanten waar de gaatjes zitten opengeslepen (het is de bodemplaat)
wonderbaarlijk was de bovenplaat nog niet geroest, en de chassis balken zagen er ook nog goed uit. dus enkel de bodemplaat. ik twijfel om bodemplaat te laten vervangen of plaatjes in te laten lassen.
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 05:41
door André Post
Is dat 1 van die vroegere imitatie chassis?
Lijkt wel zo namelijk.
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 11:28
door marcopr
Als de rest goed is en de bodemplaat maar zozo, dan is het beste om de plaat in 1 keer te vervangen. Wellicht relatief sneller ook.
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 14:03
door JieKie
André Post schreef:Is dat 1 van die vroegere imitatie chassis?
Lijkt wel zo namelijk.
geen idee, aan wat kan je dat zien?
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 14:50
door Rossero
Ik zou juist alleen een deel van die plaat vervangen, dat scheelt veel proplassen en gepruts met felsnaden. Als je hem netjes er IN last, dus geen overlappende randen, is dat een prima oplossing. Zeker als je zegt dat je dat zelf zou doen maar de volledige plaat uit zou besteden. Gewoon in de eigen garage stukje er tussen! Succes er mee

Geplaatst: ma 4 jun, 2012 17:17
door André Post
JieKie schreef:André Post schreef:Is dat 1 van die vroegere imitatie chassis?
Lijkt wel zo namelijk.
geen idee, aan wat kan je dat zien?
De extreme roestvorming maar ook dacht ik te zien dat beide, voor en achter, schokbreker bevestigingen
aan het chassis een extra versterking hebben naar de onderplaat.
Bij het originele chassis heeft alleen achter dat.
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 18:31
door Thijs
Je hebt gelijk, het is een imitatie.
Zie de veerpot-bevestigingsbussen. Origineel aan 1 kant maar 1 sleuf voor de trekstang.
Deze heeft ze in beide bussen.
En die schetsplaten onder de aandrijfassen. De gaten hierin kloppen niet.
Dan doel ik op die gaten voor de rubber-spatbordhouders.
Wil je eens een foto posten van het chassisnummer?
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 19:13
door siemen
volgens mij hebben sommige jaren 60 chassis's ook 2 gleuven in de buizen van de veerpotten.
Geplaatst: ma 4 jun, 2012 20:49
door JieKie
siemen schreef:volgens mij hebben sommige jaren 60 chassis's ook 2 gleuven in de buizen van de veerpotten.
het is misschien imitatie maar het is geen jaren 60 chassis, dit is van een 602 model met schijven