Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn motor.
Hij stottert. In het begin af en toe, maar nu stottert hij regelmatig, zeker als ik het gas dieper in trap. Dus echt serieus inhouden. Onregelmatig stationair lopen, maar verder niet afslaan of zo. Hij blijft het gewoon doen.
Ik vermoed 2 dingen, of de condensator is naar z'n grootje, ik heb de contactpunten net vervangen...
Of er zit vuil in de carburateur. Ik heb er wel een filter voor zitten...
Nog meer suggesties?
Ik heb onlangs wel de cylinderkop vervangen, kleppen gesteld en contactpunten vervangen.
Vanmorgen de timing en de contactpuntafstand nog gecontroleerd en bijgesteld, dit omdat de bout van de dynamo was afgebroken en ik helaas dus nog even op de vluchtstrook heb gestaan...
stotteren
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo even wat nagekeken.
Ten eerste was de accu leeg. De + van de dynamo was los gekomen. Stekker even iets aangeklemd en weer gemonteerd. Andere accu erin en starten ging weer.
Ruitenwissers die het even niet deden doen het ook weer.
Vervolgens de condensator vervangen voor de oude, dit leek erg te helpen. Even een stevige testrit gedaan, het bokken is bijna volledig weg. Nog een paar keer bokte hij even, gek genoeg na al een tijdje rijden, maar met 1 plofje was het dan weer gedaan.
Ik heb nu ook het luchtfilterhuis volledig schoon gemaakt, hier zat ook veel rommel in. Nu eens afwachten hoe het gaat. Het lijkt redelijk opgelost.
Ten eerste was de accu leeg. De + van de dynamo was los gekomen. Stekker even iets aangeklemd en weer gemonteerd. Andere accu erin en starten ging weer.
Ruitenwissers die het even niet deden doen het ook weer.
Vervolgens de condensator vervangen voor de oude, dit leek erg te helpen. Even een stevige testrit gedaan, het bokken is bijna volledig weg. Nog een paar keer bokte hij even, gek genoeg na al een tijdje rijden, maar met 1 plofje was het dan weer gedaan.
Ik heb nu ook het luchtfilterhuis volledig schoon gemaakt, hier zat ook veel rommel in. Nu eens afwachten hoe het gaat. Het lijkt redelijk opgelost.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: