primer
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
primer
Moet ik het nieuwe plaatwerken eerst voorzien van een primer en dan er in lassen, of gewoon blank maken en nadien primer er op?
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Nou... Niet whatever. Verse verf fikt als een malle! Dus gewoon lekker doen als je klaar bent met lassen. Als je een dubbelplaatje met (pseudo) puntlassen vastzet kun je evt een speciaal soort zinkspray gebruiken. Ik weet even niet meer hoe dat spul heet
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Er bestaan wel degelijk lasprimers. Ik heb ze nooit zelf gebruikt, maar als ik de claims goed begrijp zijn ze hittebestendig en elektrisch geleidend. Daardoor zouden ze geschikt zijn voor punt- en proplassen met een overlap. Rustbuster heeft zoiets.
Zelf maak ik de overlap goed kaal, leg proplasjes en na het gladflexen werk ik Brunox in de naad. Dan nog een goeie gewone primer er overheen, naad dichtkitten en gladstrijken met een kwastje thinner.
Zelf maak ik de overlap goed kaal, leg proplasjes en na het gladflexen werk ik Brunox in de naad. Dan nog een goeie gewone primer er overheen, naad dichtkitten en gladstrijken met een kwastje thinner.
-
- Heavy user
Die primer (idd oa bij rustbuster te koop) bedoelde ik. Dat werkt ansich best. Ik zou het alleen gebruiken op delen die op elkaar komen om evt reacties ed met latere primers te voorkomen ( weet niet of dat misgaat, maar ik durfde het niet aan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.