Remschijven vervangen ?

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gesloten
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Remschijven vervangen ?

Bericht door Maikel » zo 1 aug, 2004 11:32

Na een heerlijk reparatiesessie aan mijn rechterachterdeurraam bij een vriend van me , kwam er s'avonds de discussie opgang of een eend nu wel of geen schijfremmen voor heeft. Ik hield bij hoog en laag vol dat dit wel het geval was, en dus uiteindelijk de kap open .. en jawel ik had gelijk .. mijn 2cv6 Special uit 1984 heeft inderdaad schijfjes.

Echter wat nu wel aan het licht kwam is dat deze nodig aan vervanging toe zijn ( ze zijn behoorlijk ingekerft of hoe noem je dat ) en ook de remblokken moeten vervangen worden.

Nu heb ik mijn 2cvtje nog geen maand en heb ik me de afgelopen 3 weken suf gezocht in alle boekenzaken die ik maar tegenkwam naar de vraagbaak, echter NERGENS te krijgen overal in herdruk en word pas rond november uitgeleverd.

Rest mij dus 2 vragen , weet iemand misschien waar ik alsnog nu een 2dehands exemplaar van de vraagbaak kan krijgen of een kopie of een online versie oid zodat ik tot november even vooruit kan ( er moet nog wel meer aan het autootje gebeuren )

En wie heeft er nog uitmuntende tips voor het vervangen van de remschijven en de remblokken .. ( graag met plaatjes ... )

Alvast bedankt !

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » zo 1 aug, 2004 18:37

kijk eens op www.marktplaats.nl

remschijfjes en blokjes vervangen stelt niet zoveel voor. kijk gelijk ff naar de staat van je handremblokken (die ronde)

Duintje
Moderator
Contacteer:

Re: Remschijven vervangen ?

Bericht door Duintje » zo 1 aug, 2004 22:06

Maikel schreef:Nu heb ik mijn 2cvtje nog geen maand en heb ik me de afgelopen 3 weken suf gezocht in alle boekenzaken die ik maar tegenkwam naar de vraagbaak, echter NERGENS te krijgen overal in herdruk en word pas rond november uitgeleverd.
Kijk eens op www.citroenz.nl
Laatst gewijzigd door Duintje op vr 5 nov, 2004 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 3 aug, 2004 18:17

moeten de assen er af om de schijven te vervangen?? zo ja, kijk dan gelijk eens naar de ashoezen, kun je die ook meteen vervangen, als de as er toch afligt.....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » wo 4 aug, 2004 22:30

Vandaag even bij de eendenwacht in Vlaardingen geweest ..
En die had goed en slecht nieuws .. nahja .. iig de schijven zijn niet zorgwekkend dus hoeven nog niet vervangen te worden.

Toen ik verder vroeg naar de algehele staat van mijn eendje .. en na een snelle inspectie op de brug bleek dat het autootje in een iets slechtere staat verkeerd dan ik gehoopt had .. kortom .. op de planning staan :
complete renovatie van de koets .. en een nieuw chasis ..
Dat gaat nog allemaal wel even duren .. maargoed voorlopig staatie nog niet op instorten en zit er nog APK op .. dus waggel ik nog vrolijk door ..

misschien toch maar eens een cursusje lassen gaan nemen ;-)

Gesloten