Lasapparaat
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Lasapparaat
Forumleden,
Het moet er maar eens van komen; ik moet maar eens gaan leren lassen.
Nu wil ik voor een niet te groot budget een mig lasapparaat kopen.
Ik weet dat lasapparaten met gasgevulde draad bagger zijn.
Maar heeft iemand ervaring met de lasapparaten van het merk Güde
Ik zelf zat te denken aan de Güde MIG 172/6 W
Hij heeft een verwisselbare lastoorts en geschikt voor 0.6 mm draad.
Alle ervaringen zijn welkom.
Groet,
Pim
Het moet er maar eens van komen; ik moet maar eens gaan leren lassen.
Nu wil ik voor een niet te groot budget een mig lasapparaat kopen.
Ik weet dat lasapparaten met gasgevulde draad bagger zijn.
Maar heeft iemand ervaring met de lasapparaten van het merk Güde
Ik zelf zat te denken aan de Güde MIG 172/6 W
Hij heeft een verwisselbare lastoorts en geschikt voor 0.6 mm draad.
Alle ervaringen zijn welkom.
Groet,
Pim
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Hallo Pim,
ik heb een Gude 155 / 6 W
Nieuw gekocht speciaal voor de restauratie van een eend. Met 1 mm draad heb je nogal eens te veel vermogen. Laatst omgebouwd naar 0.8 mm draad en dat gaat heel veel beter.
ik ben tevreden over de kwaliteit; last regelmatig, geen storingen. Losse pitjes en mondjes goed verkrijgbaar; standaard maten. Die van mij heeft niet een verwisselbaar slangenpakket.
wat je als nadeel zou kunnen noemen: de slangen zijn niet al te lang; je moet nogal eens je apparaat verzetten. Er zit alleen een flow en geen voorraad meter bij geleverd. En de aansluiting voor op de gasfles is voor CO2 flessen, heb je dus een verloopstuk nodig CO2 naar Argon.
als je een type zwaarder koopt zou ik wel even goed kijken wat de minimum stroomsterkte is. Als ik iets vast moet lassen aan oud blik, dan las ik nogal eens op standje 1. Zou daar anderhalf keer zoveel stroom lopen dan wordt het wel gaten branden.
Als je in de buurt woont: komende zaterdagmorgen ga ik flink lassen.
Gr Rob
ik heb een Gude 155 / 6 W
Nieuw gekocht speciaal voor de restauratie van een eend. Met 1 mm draad heb je nogal eens te veel vermogen. Laatst omgebouwd naar 0.8 mm draad en dat gaat heel veel beter.
ik ben tevreden over de kwaliteit; last regelmatig, geen storingen. Losse pitjes en mondjes goed verkrijgbaar; standaard maten. Die van mij heeft niet een verwisselbaar slangenpakket.
wat je als nadeel zou kunnen noemen: de slangen zijn niet al te lang; je moet nogal eens je apparaat verzetten. Er zit alleen een flow en geen voorraad meter bij geleverd. En de aansluiting voor op de gasfles is voor CO2 flessen, heb je dus een verloopstuk nodig CO2 naar Argon.
als je een type zwaarder koopt zou ik wel even goed kijken wat de minimum stroomsterkte is. Als ik iets vast moet lassen aan oud blik, dan las ik nogal eens op standje 1. Zou daar anderhalf keer zoveel stroom lopen dan wordt het wel gaten branden.
Als je in de buurt woont: komende zaterdagmorgen ga ik flink lassen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Rob,
Dank voor de snelle reactie.
Voor de Güde 172 zijn langere slangen verkrijgbaar; misschien ook wel een reden om hem aan te schaffen.
AS zaterdag ga ik hoogstwaarschijnlijk naar een kampeerweekend van de 2CV club Winschoten; als dat niet door gaat kom ik graag naar Zwolle om te kijken; misschien kan ik een andere keer komen?
Groet,
Pim
Dank voor de snelle reactie.
Voor de Güde 172 zijn langere slangen verkrijgbaar; misschien ook wel een reden om hem aan te schaffen.
AS zaterdag ga ik hoogstwaarschijnlijk naar een kampeerweekend van de 2CV club Winschoten; als dat niet door gaat kom ik graag naar Zwolle om te kijken; misschien kan ik een andere keer komen?
Groet,
Pim
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
altijd welkom om langs te komen. Stuur maar een PB-tje.
ik zou weer de 155 kopen: ik kocht hem voor 210 euro. Een 172 zag ik voor 319 op internet. Dan betaal ik ongeveer de helft meer voor iets wat ik niet nodig heb, namelijk een hogere lasstroom.
Gr Rob
ik zou weer de 155 kopen: ik kocht hem voor 210 euro. Een 172 zag ik voor 319 op internet. Dan betaal ik ongeveer de helft meer voor iets wat ik niet nodig heb, namelijk een hogere lasstroom.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Voor zover ik het begrepen heb last dunner draad met minder warmte. Bij mijn apparaat zat geen wieltje en pitje voor 0.6 Wel voor 1 en 0.8. Dus is het 0.8 geworden.
Als je tussen 2 standen in zit met lassen zou ik niet zeggen dat je apparaat te zwaar is. Dat lijkt mij meer het geval als je op de laagste stand nog gaten brand. Misschien de draadtoeveer wat varieren?
Ik ben nieet de expert in lassen. Ik heb vermoedens, Siemen de antwoorden.
Gr Rob
Als je tussen 2 standen in zit met lassen zou ik niet zeggen dat je apparaat te zwaar is. Dat lijkt mij meer het geval als je op de laagste stand nog gaten brand. Misschien de draadtoeveer wat varieren?
Ik ben nieet de expert in lassen. Ik heb vermoedens, Siemen de antwoorden.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht