Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
-
Franko
- Regelmatige poster

Bericht
door Franko » do 12 jul, 2012 18:55
Hallo Iedereen,
Wij gaan deze zomer voor het eerst een vakantie naar zuid - frankrijk maken met de eend. Ik wil hier in 2 dagen naar toe rijden.
Maar wat moet je eigenlijk allemaal hebben wil je dit kunnen doen, en waar moet je op letten?
Wat is een mooie gebied? is het mogelijk om daar kamers/campings te vinden of is het nodig dit van te voren te regelen?
Zoals jullie zien vind ik het erg spannend allemaal, het is immers mijn eerste autovakantie.
Ik hoop op wat feedback van ervaringsdeskundigen

-
supercees
- Veelvuldig poster

Bericht
door supercees » do 12 jul, 2012 19:22
je hebt in ieder geval een alcoholtester nodig, dit jaar voor het eerst verplicht in frankrijk en er zijn mensen die verwachten dat elke buitenlandse auto gecheckt gaat worden. daarnaast reflecterende hesjes voor het geval je pech hebt.
zelf gaan we elk jaar drie weken naar frankrijk maar boeken altijd van te voren. alles te vinden via google en de mailtjes in het frans doen we via een vertaalsite. nog 8 dagen en dan gaan we naar viviers. doen daar twee dagen over ivm kinderen die meegaan.
zonder kinderen en met de 2cv zouden we misschien de autoroute vermijden zodat de reis zelf al het begin van de vakantie is, nu knallen we met de twingo op de cruisecontrol en de airco aan naar het zuiden.
ben je met z'n tweeen dan heb je zat bagageruimte, met z'n vieren kan je een palmabak overwegen, of een aanhanger, of allebei. maakt voor je kruissnelheid niet uit.
en wat je moet hebben? als je eend nu zonder problemen rijdt, dan doet hij dat ook uren achter elkaar op weg naar het mooie zuiden. dakje open, zonnebril op en de eerste paar dagen je voorhoofd en neus insmeren met een beschermende factor. meer niet. mooi toch?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
supercees
- Veelvuldig poster

Bericht
door supercees » do 12 jul, 2012 19:24
en een mooi gebied in frankrijk? alles ten zuiden van belgie

-
David
- Heavy user

Bericht
door David » do 12 jul, 2012 19:32
@supercees
Wooow mooi gezegd allemaal....
-
supercees
- Veelvuldig poster

Bericht
door supercees » do 12 jul, 2012 19:55
tsja, frankrijk brengt het beste in je boven!
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » do 12 jul, 2012 20:01
Insmeren is een hele goede tip. Ik heb eens met heerlijk weer en open dak in Frankrijk gereden maar was zo verbrand dat ik de rest van de vakantie het dak dicht heb moeten laten.
Als je naar erg toeristische plaatsen gaat kun je beter reserveren, anders gewoon aan het eind van de middag een camping gaan zoeken. Vanaf Nederland gewoon naar het zuiden rijden (kompas is handig) en pas stoppen als het gras in de bermen niet meer groen is maar geel en verdort.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
supercees
- Veelvuldig poster

Bericht
door supercees » do 12 jul, 2012 20:04
wat wij doen als we op de plaats van bestemming zijn en gaan toeren in de omgeving: kies op je navigatiesysteem de kortste route in plaats van de snelste route, je komt dan op de leukste plekken.
-
Twécévé
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » do 12 jul, 2012 21:44
Zit nu in Bretagne (niks an; regen, regen en kou). Was circa 950 km, blazen met de Xantia. Dat was nog een pittige reis in een dag. Naar het zuiden in 2 dagen in een 2cv..... Help!
Ben ooit 4.000 km met 2cv door Noorwegen getrokken en dat ging prima, maar dat was gewoon ronddtrekken. Dus als je geen huisje geregeld hebt zou ik gewoon afzakken naar het zuiden zonder dat je dan en dan op die plek MOET zijn. Gewoon s avonds camping of bed and breakfest opzoeken.
Alcoholtesters.... In NL uitverkocht, in Frankrijk nergens te krijgen (ze kennen ze niet eens). Heel bijzonder.
Meenmen: ducktape, ijzerdraad, touw en wat klein spult zoals bougies, condensator etc.
-
supercees
- Veelvuldig poster

Bericht
door supercees » do 12 jul, 2012 22:56
Twécévé schreef: Naar het zuiden in 2 dagen in een 2cv..... Help!
.
nee joh, geen probleem, als je stoelen goed zitten en je radio werkt.
ben een paar jaar geleden naar kelso in schotland gereden via calais en dover omdat de boten naar schotland volzaten. 1.200 kilometer in 14 uur. alleen gestopt om te tanken. was wel een beetje gaar bij aankomst, maar na een paar biertjes voel je dat ook niet meer

.
-
André Post
- Heavy user

Bericht
door André Post » do 12 jul, 2012 23:29
Gaat best, zo ben ik in een ruk naar de wereldmeeting in Zweden gereden.
Was dan wel met een Mehari maar toch.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Franko
- Regelmatige poster

Bericht
door Franko » vr 13 jul, 2012 01:58
Dank voor de reacties
Misschien is het handig om de eerste 1 of 2 nachten ergens alvast iets te boeken. Een camping of BB ofzo.
Niet fijn na zo'n afstand rijden om nog wat te gaan zoeken
Is er ergens een website waar mensen BB aanbieden?
-
David
- Heavy user

Bericht
door David » vr 13 jul, 2012 06:30
Wat ik in Frankrijk wel eens toepas is: "twee keer links en daarna twee keer rechts"" en gewoon rijden.
Dan kom je af en toe op de meest mooie plaatsen, waarvan je niet wist dat het nog bestond.
Frankrijk, mijn land!
-
Twécévé
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » vr 13 jul, 2012 08:26
Nadeel als je iets reserveertis dat je er dan ook wel moet zijn. Dan moet je doorkachelen ook al ben je gaar. Je kan ook rijtje hotels erc opstellen die op je route liggen.
Frankrijk is mooi maar dan moet het wel meewerken. Wij hebben geen zon en veel regen, alle zomerkleren en strandspullen blijven ongebruikt. Zitten met trui en kachel aan in ons huisje. Hebben alle stadjes in de buurt inmiddels gezien en de kids vervelen zich inmiddels te pletter in het huisje. Als dit zo blijft gaan we terug naar huis, vakantie mislukt.
Dus rij idd door naar het zuiden, enige plek in Frankrijk waar de zon schijnt momenteel!
-
David
- Heavy user

Bericht
door David » vr 13 jul, 2012 11:02
Waat zit je in Bretagne?
Ik kom daar geregeld.
-
Kulio
- Veelvuldig poster

Bericht
door Kulio » vr 13 jul, 2012 12:06
Als je redelijk zonzeker wilt zijn moet je onder de lijn Bordeaux - Lyon zijn. Daar boven is het uiteraard ook vaak mooi weer, zeker in de zomermaanden. Het warmst is het doorgaans in het zuid-westen van Frankrijk waar de temperatuur in augustus soms tot rond 40 graden kan oplopen. Uiteraard niet vlak bij de kust, maar wel zo'n 150 km het binnenland in.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!