ruitewissermotor probleem
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ruitewissermotor probleem
ik ben weer op een probleem gestuikt. de ruitwisser schakelaar van mijn orginele dyane verbind in de uit stand 2 draden met elkaar door, zodat de ruitewisser naar zijn begin stand gaat.
nu heb ik een ami super schakelaar, aan mijn stuurkolom, en daar zit dus niet de mogelijk heid op om de draden op de zelfde manier aan te sluiten, enkel een plus draad.
hoe valt dit op te lossen. is er een relais of iets dergelijks dat als er stroom op komt het contact verbroken wordt?
of ben ik veelste moelijk aan het denken?
in iedergeval alvast bedankt voor je hulp!!
nu heb ik een ami super schakelaar, aan mijn stuurkolom, en daar zit dus niet de mogelijk heid op om de draden op de zelfde manier aan te sluiten, enkel een plus draad.
hoe valt dit op te lossen. is er een relais of iets dergelijks dat als er stroom op komt het contact verbroken wordt?
of ben ik veelste moelijk aan het denken?
in iedergeval alvast bedankt voor je hulp!!
Er zitten normaal gesproken 2 draden op de ruitenwissermotor aangesloten de ene draad schakeld de + via de ruitenwisserschakelaar. De andere draad is de permanente + deze zorgt ervoor dat de ruitenwissers na uitschakelen in de neutrale stand komen.Dus het moet kunnen kijk het schema in een vraagbaak van de 2cv er maar eens op na
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Er zijn 2 types ruitenwissermotoren.
Het oude type met een eenvoudige schakelaar en een vaste plus op de motor voor de ruststand, en het nieuwere type met de omschakeling in de schakelaar.
Het zou mogelijk moeten zijn die functie over te nemen door een relais met een wisselkontakt.
Het oude type met een eenvoudige schakelaar en een vaste plus op de motor voor de ruststand, en het nieuwere type met de omschakeling in de schakelaar.
Het zou mogelijk moeten zijn die functie over te nemen door een relais met een wisselkontakt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ik heb het nieuwere type denk ik zo, 4 draden.
alles werkt met een schakelaar die in de uit stand, 2 van de 4 draden met elkaar door verbind.
maar in mijn ami super dashbord [ wat aan de stuurkolom zit] zit een andere schakelaar, die dus niet de 2 draden door verbind. en dan blijft er nog 1 draad over waar een constante plus op staat.
alles werkt met een schakelaar die in de uit stand, 2 van de 4 draden met elkaar door verbind.
maar in mijn ami super dashbord [ wat aan de stuurkolom zit] zit een andere schakelaar, die dus niet de 2 draden door verbind. en dan blijft er nog 1 draad over waar een constante plus op staat.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
relais is niet moeilijk, gewoon bij automaterialenzaak voor 4 euro.
Ik zal eens zoeken hoe en wat.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=216770#216770
Ik zal eens zoeken hoe en wat.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=216770#216770