supercharger / booster
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
supercharger / booster
ik was beetje op internet rond aan het kijken en toen kwam ik dit tegen:
heeft iemand er ervaring mee ? of weet zo'n ding ergens te liggen,
ook is er voor kevers een judson compressor, lijkt vrij eenvoudig zelf te maken. of aan te passen dat het op 2cv gebruikt kan worden.
heeft iemand er ervaring mee ? of weet zo'n ding ergens te liggen,
ook is er voor kevers een judson compressor, lijkt vrij eenvoudig zelf te maken. of aan te passen dat het op 2cv gebruikt kan worden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hey Joey,
je kan beter voor dit soort specifieke tuningzaken op snail2cv.com kijken, daar zijn er een aantal die turbo's op 2cv's gebouwd hebben en ook een paar die nu bezig zijn om een supercharger op een 2cv blokkie te plakken.
die supercharger van een kever lijkt mij veel te groot (dat is ook t probleem van de meeste turbo's)
eigenlijk de enige supercharger die in aanmerking komt is de Aisin AMR300, die is gemaakt voor 600 cc auto's, wel lastig te vinden hier in europa, voornamelijk in Azië en Australië wel te krijgen.
dan moet je ook nog rekening houden met je brandstofhuishouding (injectie)
maar wel een leuk project, heb er zelf ook al vaak aan gedacht, maar teveel andere dingen die nog moeten gebeuren!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
je kan beter voor dit soort specifieke tuningzaken op snail2cv.com kijken, daar zijn er een aantal die turbo's op 2cv's gebouwd hebben en ook een paar die nu bezig zijn om een supercharger op een 2cv blokkie te plakken.
die supercharger van een kever lijkt mij veel te groot (dat is ook t probleem van de meeste turbo's)
eigenlijk de enige supercharger die in aanmerking komt is de Aisin AMR300, die is gemaakt voor 600 cc auto's, wel lastig te vinden hier in europa, voornamelijk in Azië en Australië wel te krijgen.
dan moet je ook nog rekening houden met je brandstofhuishouding (injectie)
maar wel een leuk project, heb er zelf ook al vaak aan gedacht, maar teveel andere dingen die nog moeten gebeuren!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Op snail staan inderdaad een aantal van deze soortgelijke projecten.
Destijds ook wel als accesoire geveleverd door diverse (franse) leveranciers. Vaak zijn degene die nu nog opduiken duurder dan een hele redelijke 2cv
Dus zelf in eigen beheer één maken zou een goede optie zijn. Mogelijk op basis van onderstaande tekeningen en specs. Iemand met een beetje cnc machine en draaibank in de werkplaats is dit een makkie denk ik.
Destijds ook wel als accesoire geveleverd door diverse (franse) leveranciers. Vaak zijn degene die nu nog opduiken duurder dan een hele redelijke 2cv
Dus zelf in eigen beheer één maken zou een goede optie zijn. Mogelijk op basis van onderstaande tekeningen en specs. Iemand met een beetje cnc machine en draaibank in de werkplaats is dit een makkie denk ik.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
naja voor mijn eigen motorblok komt er een wat grotere compressor op, maar ga dan ook naar de 1600cc toe. en begin pas na de winter waarschijnlijk met het bouwen van het blok.
maar leek me leuk om wat meer info te verkrijgen over die in mijn start post.
verder heb ik zo een judson achtige compressor gefreesd/draaid die op een 2cv blok past.
maar een franse aftermarket na bouwen zou wel leuker zijn, maar ik kan er redelijk weinig over vinden, en het probleem is ook nog dat ik totaal geen frans kan.
ik weet dat er op het snail forum iets meer over te vinden is, alleen is het wel vaak bij die mensen laaste tijd dat ze liever orgineel en laag hebben, als een moeilijk technisch verbouwde auto.
maar leek me leuk om wat meer info te verkrijgen over die in mijn start post.
verder heb ik zo een judson achtige compressor gefreesd/draaid die op een 2cv blok past.
maar een franse aftermarket na bouwen zou wel leuker zijn, maar ik kan er redelijk weinig over vinden, en het probleem is ook nog dat ik totaal geen frans kan.
ik weet dat er op het snail forum iets meer over te vinden is, alleen is het wel vaak bij die mensen laaste tijd dat ze liever orgineel en laag hebben, als een moeilijk technisch verbouwde auto.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Ow ja, jij hebt natuurlijk een GS blok erin.. behalve de Aisin AMR300 is er ook een Aisin AMR500 voor grotere cilinderinhoud. kwestie van ff googelen
maar denk je niet dat je met 1600 cc al voldoende vermogen hebt? het lijkt me dat als je die goed afstelt en er eventueel injectie op bouwt dit toch op c.a. 100 pk uit moet kunnen komen!
greetzzzzzzz
Rusty
maar denk je niet dat je met 1600 cc al voldoende vermogen hebt? het lijkt me dat als je die goed afstelt en er eventueel injectie op bouwt dit toch op c.a. 100 pk uit moet kunnen komen!
greetzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
aan zoiets zat ik dan te denken, wordt gewoon met een riem aangedreven, en zit tussen je carb en spruitstuk gemonteerd. opzich zo gemaakt, alleen heb ik geen afmetingen of zoiets dergelijks dus wordt het alles op de gok maken..
en ik heb geen eend/dyane meer om het te teste aangezien er bij mij een 4 cilinder in ligt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum