supercharger / booster

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

supercharger / booster

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 22 jul, 2012 15:31

ik was beetje op internet rond aan het kijken en toen kwam ik dit tegen:

Afbeelding


Afbeelding


heeft iemand er ervaring mee ? of weet zo'n ding ergens te liggen,
ook is er voor kevers een judson compressor, lijkt vrij eenvoudig zelf te maken. of aan te passen dat het op 2cv gebruikt kan worden.

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » zo 22 jul, 2012 16:26

Ik denk alleen dat je het luchtfilter op de motorkap moet parkerren

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 23 jul, 2012 07:40

Hey Joey,

je kan beter voor dit soort specifieke tuningzaken op snail2cv.com kijken, daar zijn er een aantal die turbo's op 2cv's gebouwd hebben en ook een paar die nu bezig zijn om een supercharger op een 2cv blokkie te plakken.

die supercharger van een kever lijkt mij veel te groot (dat is ook t probleem van de meeste turbo's)

eigenlijk de enige supercharger die in aanmerking komt is de Aisin AMR300, die is gemaakt voor 600 cc auto's, wel lastig te vinden hier in europa, voornamelijk in Azië en Australië wel te krijgen.

dan moet je ook nog rekening houden met je brandstofhuishouding (injectie)

maar wel een leuk project, heb er zelf ook al vaak aan gedacht, maar teveel andere dingen die nog moeten gebeuren! :)

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 23 jul, 2012 10:03

Is dit ook zoiets wat Burton aan het ontwikkelen is op dit moment?

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 23 jul, 2012 10:39

Op snail staan inderdaad een aantal van deze soortgelijke projecten.

Destijds ook wel als accesoire geveleverd door diverse (franse) leveranciers. Vaak zijn degene die nu nog opduiken duurder dan een hele redelijke 2cv :shock:

Dus zelf in eigen beheer één maken zou een goede optie zijn. Mogelijk op basis van onderstaande tekeningen en specs. Iemand met een beetje cnc machine en draaibank in de werkplaats is dit een makkie denk ik.
Citroén rolls better than a Rolls!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 23 jul, 2012 10:54

inderdaad, kijk even op snail, de orginele versie is onbetaalbaar. Als je voor de kever kunt vinden moet dit ook wel werken, aantal cc's per cilinder zijn nagenoeg hetzelfde als je GS motor.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 23 jul, 2012 17:16

naja voor mijn eigen motorblok komt er een wat grotere compressor op, maar ga dan ook naar de 1600cc toe. en begin pas na de winter waarschijnlijk met het bouwen van het blok.

maar leek me leuk om wat meer info te verkrijgen over die in mijn start post.
verder heb ik zo een judson achtige compressor gefreesd/draaid die op een 2cv blok past.

maar een franse aftermarket na bouwen zou wel leuker zijn, maar ik kan er redelijk weinig over vinden, en het probleem is ook nog dat ik totaal geen frans kan.

ik weet dat er op het snail forum iets meer over te vinden is, alleen is het wel vaak bij die mensen laaste tijd dat ze liever orgineel en laag hebben, als een moeilijk technisch verbouwde auto.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 23 jul, 2012 17:30

Laat je computer dat frans vertalen :lol:

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 24 jul, 2012 09:04

Ow ja, jij hebt natuurlijk een GS blok erin.. behalve de Aisin AMR300 is er ook een Aisin AMR500 voor grotere cilinderinhoud. kwestie van ff googelen :)

maar denk je niet dat je met 1600 cc al voldoende vermogen hebt? het lijkt me dat als je die goed afstelt en er eventueel injectie op bouwt dit toch op c.a. 100 pk uit moet kunnen komen!

greetzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » di 24 jul, 2012 13:30

1600cc met 2 dubbele webers kan genoeg zijn. maarja een compresdorblijkt me wel een leuke uitdaging! het is te doen dus waarom niet denk ik altijd.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 25 jul, 2012 12:39

Cooooool

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 25 jul, 2012 15:49

Als je meteen een goed werkend prototype weet te bouwen voor het standaard 2cv heb je denk ik al heel wat klanten en ben je burton voor ;)
Citroén rolls better than a Rolls!

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 25 jul, 2012 18:17

ik dacht dat burton bezig was met een turbo systeem, en dan moet je meteen eigenlijk ook alles ombouwen naar injectie wat de prijs erg omhoog voert.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 25 jul, 2012 18:23

Afbeelding

aan zoiets zat ik dan te denken, wordt gewoon met een riem aangedreven, en zit tussen je carb en spruitstuk gemonteerd. opzich zo gemaakt, alleen heb ik geen afmetingen of zoiets dergelijks dus wordt het alles op de gok maken..

en ik heb geen eend/dyane meer om het te teste aangezien er bij mij een 4 cilinder in ligt.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » wo 25 jul, 2012 20:57

Ik heb nog wel een Dyane om te testen, haha!
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Plaats reactie